Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Spat i begge bagben
Forfatter: 
Dato:  07-04-2015 10:25

Hej...

Jeg har en ældre traver vallak på omkring de 18-20 år. Jeg kender ikke hans præcise alder og heller ikke hans baggrundshistorie. Jeg har haft ham i godt et år. For lidt over en månede siden begyndte han at halte på det højre bagben. Han havde noget galle ved ledene og bløde kodeled. Jeg havde dyrlæge til ham og vi fik besked på, at han skulle skridte på fast underlag hver dag minimum 20 min. Samtidig skulle vi prøve at give ham, et tilskud, der hedder ekyflex mobility. Vi skulle snakke sammen med dyrlægen efter 30 dage på behandlingen. Nu sker der så det, at han halter voldsomt på begge bagben. Dyrlægen siger SPAT I BEGGE BAGBEN? hun mener vi kan prøve, at stille ham på græs sommeren over og så se om det værste akutte er ovre. Han bliver jo aldrig ridehest igen, men måske kan vi komme til, at skridte lidt ture på ham...

jeg vil meget gerne høre andres erfaringer med dette ? Er det ikke synd, at lade ham gå hele sommeren ?

På forhånd tak..

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  12-04-2015 12:45

synes roligt at du kan lytte til din dyrlæge og lade ham gå sommeren over, giv ham den ro han behøver, nogen gange kan det gøre det. Har selv en med spat i det ene, muligvis på vej i det andet bagben, min får også bare ro de dage hvor han har brug for det, andre dage kan vi skridte en tur, men en god fold med et jævnt underlag er klart nr 1, for så kan de bevæge sig det de føler behov for uden at belaste det, min får også et tilskud af power powder - greenflex forte, det har også virket, håber det bedste for dig og din hest :-)

1
0
Svar på denne tråd
 
 Spay spat
Forfatter: 
Dato:  13-04-2015 12:53

Ja jeg kan også tilslutte mig den beslutning lyt til din dyrlæge. Jag har også haft en hest med spat i udbrud, halt på et bagben og en spatknude. Fik det også konstateret ved røntgen. Ham har jeg gemt på i 2 år og derefter røntgen igen. Det var groet sammen og i dag rider jeg ham ganske normalt. Tur og dressur. Jeg er lykkelig for at jeg gemte ham så længe, var meget tæt på at aflive ham. Men sådan gik det heldigvis ikke. Held og lykke med ham. Hold ud.

 

venligst Betina

0
0
Svar på denne tråd
 
 spat hos hesten
Forfatter: 
Dato:  22-04-2015 09:34

Jeg har en gammel Frederiksborg vallak, som for 9 år siden, lige da jeg havde købt ham, fik konstateret spat i begge bagben. Han fik indsprøjtninger med binyrebarkhormon og fik en llllaaaannnngggg genptræning. Jeg har ham stadig og vi rider kun hyggeture, ingen dressur. Og jeg skal da love for, at han kan give den gas i galoppen!!! Han elsker det!!! Han går med vingesko. Ganske lille vinge og får dagligt et kosttilskud, Mobifor. Det hedder det ikke mere, men vist nok Prosound Plus. Det er ret dyrt, men jeg køber det i England. Her er det betydeligt billigere. Firmaet hedder Vetscription. Og hesten er som sagt "still going strong". Held og lykke med det.


Giv mig styrke til at acceptere de ting, jeg ikke kan ændre, mod til at ændre de ting jeg kan og visdom til at se forskellen!

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider