Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Lang størrelse pony gamache???
Forfatter: 
Dato:  05-12-2014 13:38

Min ridehest har fine, tynde, spinkle ben - og det gør det helt håbløst at finde nogle gode gamacher, som vi kan bruge til hverdag.

 

Problemet er, at hendes piber jo er lige så lange, som på enhver anden stor ridehest - men hendes "omkreds" svarer til en ponys.

 

Det betyder, at gamacherne ikke slutter rigtig tæt om benet - og så kommer der skidt i gamachen til stor og forståelig irritation for hesten .

 

Vi har prøvet alverdens faconer, modeller og mærker.

professional choice gamacher, Cheval Noir, Eskardron, RBH - altid med samme problem: Når de passer i længden, så er de for store i omkredsen - og så kommer der skidt indenfor. Og når de passer i omkreds, så passer de ikke i længden - og sidder midt på benet

 

Bedste gamacher har indtil nu været equilibrium stretch & flex gamacher, som jeg er hamrende glad for. Problemet er bare, at de er lidt dyre i drift (598 kr. pr. par), fordi de mangler "det hårde indvendig". Derfor stryger hesten i løbet af 3 måneder hul på dem - og så hjælper de jo ikke

 

Kunne jeg ønske mig noget, var det hestegamacher i str. full med pony-omkreds - kender nogle af jer til sådan nogle gamacher?

 

Mvh

Nat

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Good old Days .. :)
Forfatter: 
Dato:  06-12-2014 14:25

For flere år siden havde jeg samme problem ..

 

Jeg løste det med Eskadrons gamle dressur gamache

 

eskadron_neopren.jpg

 

(mon det virker fra Macen :) )

 


Mvh Mette Stelmach med alle de skønne Pletter
Følg Sartors Simply the Best på Facebook her

<3 <3 <3 I hjertet gemt, men aldrig glemt <3 <3 <3

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider