Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Fleecedækken?
Forfatter: 
Dato:  05-12-2014 11:12

Hej med jer!

Jeg har mine heste i udebokse, hvor temperaturen er den samme inde som ude. Indtil videre har mine heste beholdt deres udedækkener på, når de kom ind. Men, vil et fleecedækken kunne fungere som et stalddækken om natten? Eller bliver det for koldt?

Hestene er ikke klippet, og går med 150 grams dækkener normalt, og fryser bestemt ikke.



Sascha


Sani Cheval & Halimah Bint Ibriiz OX




Fotografering tilbydes. Se min hjemmeside:


sh-foto.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kommer
Forfatter: 
Dato:  05-12-2014 12:54

Det kommer vel an på hvor tykt fleecedækkenet er. Er det sådan er tyndt og billigt et som det jeg har, så vil jeg ikke mene at det er nok. Er det et af de helt tykke og lækre fleecedækkener så måske.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  05-12-2014 20:25

Tak for svaret

Dem jeg har liggende er ikke tynde i kvaliteten, men måske sådan en mellemting... Kan være, jeg skal fortsætte som jeg gør, og de så bare beholder deres udedækken på. De får naturligvis skiftet dækken, hvis det er vådt, når de kommer ind. Og så får de lov til at få dækkenet helt af hver dag, mens jeg muger ud.

Hvad gør I andre med heste i udebokse? Det er nemlig første vinter, jeg har dem opstaldet på denne måde (har fået dem hjem på vores egen gård).



Sascha


Sani Cheval & Halimah Bint Ibriiz OX




Fotografering tilbydes. Se min hjemmeside:


sh-foto.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Samme dækken
Forfatter: 
Dato:  05-12-2014 22:59

Min står med samme dækken ude og inde. Han står i en stald hvor temperaturen er ca. den samme som ude. Jeg tænker egentlig at behovet for varme er større i boksen end på folden. På fold kan de jo bare bevæge sig lidt ekstra, hvis de fryser. I stalden er de tvunget til at stå forholdsvist stille.

 

Jeg skifter kun dækkenet, hvis det er vådt på indersiden. Hvilket det endnu ikke har været. Er det vådt på ydersiden, men hesten er tør og varm, kan jeg ikke se det skulle være et problem at lade den stå med det dækken. Er det klamt og fugtigt i kanterne, så skal der selvfølgelig et tørt dækken til.

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  05-12-2014 23:46

mine står også med det samme dækken på både ude og inde. og sådan har jeg altid gjort det i de sidste 10 år uden problemer

 

men vil dog lige sige at et fleecedækken ikke kan bruges som 150g. de er ikke tykke nok.



0
0
Svar på denne tråd
 
 Ude og inde
Forfatter: 
Dato:  06-12-2014 10:07

mine står med det samme ude som inde.

Øer hesten tør og lun på indersiden, tørrer dækkenet meget hurtigere ved at blive på hesten. Jeg tog dem også af engang, med det resultat at dækkenet faktisk istedet blev klamt på indersiden også.

 

hvis du vil skifte skal du enten bruge et tykt ulddækken eller et stalddækken :)

 


 

 

www.stenhedegard.dk

 

 

Halmpiller sælges

 

 

Horselux hestefoder og Blue Hors totalpleje

 

 

Venter 4 welsh føl i 2015 alle er til salg

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  06-12-2014 10:20

Tak for jeres svar alle sammen

Jeg tørrer mine dækkener i fyrrummet, så ingen problemer med at de bliver fugtige på indersiden.

Tror jeg fortsætter med at lade dem beholde deres udedækkener på så. Det er også meget nemmere



Sascha


Sani Cheval & Halimah Bint Ibriiz OX




Fotografering tilbydes. Se min hjemmeside:


sh-foto.dk

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider