Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Fys eller Kiropraktor?
Forfatter: 
Dato:  08-11-2014 15:24

Hej Alle.

Har en hoppe som ikke bøjer rigtig til den ene side(Problemet er lidt mere komplekst end som så, men det er en længere historie)

Og jeg er egentlig lidt i tvivl om det er en Fysioterapeaut eller en Kiropraktor jeg skal have fat i?

Og hvad er den egentlige forskel?

 

Håber på at få nogle gode indput. :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvad med
Forfatter: 
Dato:  08-11-2014 17:11

Equitouch ?

Det har jeg gode erfaringer med til min skæve hest :)

vil næsten kalde det en kombi af de to du selv nævner


 

 

www.stenhedegard.dk

 

 

Halmpiller sælges

 

 

Horselux hestefoder og Blue Hors totalpleje

 

 

Venter 4 welsh føl i 2015 alle er til salg

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 kghczhmnvcc
Forfatter: 
Dato:  08-11-2014 17:44
ET har ikke noget med kiropraktik at gøre da ET er muskler. En kiropraktor arbejder med skelettet. Har ikke den store erfaring med fysioterapeut. Mener de er mere muskler, men de kan også nogle gange lidt med knogler.
Jeg ville få en kiropraktor ud og følge op med massage bagefter.
Held og lykke med hyppen.
0
0
Svar på denne tråd
 
 eller måske
Forfatter: 
Dato:  09-11-2014 22:19

Jeg tænker en kiropraktor eller en kranio-sekral - de er altså også dygtige :)

 

Kender I årsagen til hends problemer?


-pony-mor med lyseblå T-shirt og hvid paryk

Her bor Nisha & Sorteper: www.aktivstald.dk

"PÅ PLETTEN" - www.pletshow.dk

www.sundehove.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 sjdkdpfjf
Forfatter: 
Dato:  10-11-2014 16:44
Nej det gør vi ikke. Men mistænker at "noget" har sat sig i klemme. Men vi skal også lige have tænderne tjekket for at være sikre på at det ikke er der, der er noget som driller.
0
0
Svar på denne tråd
 
 2342567
Forfatter: 
Dato:  22-11-2014 20:02

Jeg ville vælge kiopraktor, har lige selv haft kiopraktor til min hest.. da der også var noget der drillet ham, han var bla.. også meget stiv/ svær at bøje til den ene side..

 

efter 1 behandling er han fuldstændig forandret, går meget mere løsgjort og er nemmere at bøje.. så helt klart kiopraktor


0
0
Svar på denne tråd
 
 dyrlægen
Forfatter: 
Dato:  23-11-2014 00:34

Hvad siger din dyrlæge?


Med Venlig Hilsen
Karina Both Andersen


De bedste kys kommer fra en varm mule

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  23-11-2014 21:35

Jeg tror man skal følge sin egen mavefornemmelse hvad der er bedst og hvis det er alternetiv behandling skal man ikke spørge dyrlæger til råds ,jeg kan huske vi spurgte ansager om kiro behandling og svaret var at det var penge lige ud af vinduet ,de havde overhovedet ingen fidus til den slags .

0
1
Svar på denne tråd
 
 ????????
Forfatter: 
Dato:  23-11-2014 21:58
Kiropraktik udføres da af dyrlæger. Det er en efteruddannelse som dyrlæger tager, så det undre mig meget at ansager skulle mene at det er penge ud af vinduet og alternativ behandling.
0
0
Svar på denne tråd
 
 En dygtig en ...
Forfatter: 
Dato:  01-12-2014 18:58

Uanset om du vælger en fys eller en kiro så find en, der er dygtig, og som du har tillid til.

 

Hvor i landet holder du til?


Mvh. Sanne

 

Sælges: Barefoot Cheyenne str 2, fuldt monteret incl. lammeskindssædde. Se præsentation for flere detaljer.

0
0
Svar på denne tråd
 
 ????????
Forfatter: 
Dato:  02-12-2014 07:37
Hvad er enden blevet på det???
0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  02-12-2014 14:24

tenna fordi andre dyrlæger godkender kiro. er det da ikke sikker ansager gør det,jeg ved ikke om de har ændret mening de sidste 3 år som det er siden vi rådførte os med ansager.Jeg ved at de sagde at hos mennesker har det en god effekt men heste kan man umuligt rette på men hvis man ikke vidste hvad man ville bruge sine penge på kunne man gøre det.

0
0
Svar på denne tråd
 
 kghczhmnvcc
Forfatter: 
Dato:  02-12-2014 22:56
Det viser jo bare lidt om deres manglende viden på området hvis det er sådan de mener det.
Ved ikke hvad du præcis mener med at "andre dyrlæger godkender det"?? Det er dyrlæger som udføre det. Man kan ikke videreuddanne sig til kiropraktor hvis man ikke er uddannet dyrlæge.
Men undre mig nu stadig over den påstået udtalelse. Men det er vist blot et punkt vi ikke er helt enige i :)
Ved ikke helt om i har forstået hinanden rigtigt. En kiro kan selvfølgelig ikke rette skellettet som sådan. Men de kan rette låsninger i led og skævheder efter skader.
Håber TS snart svare, kunne være spændende at høre hvordan det er gået hesten.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Dyrlægeuddannet kiropraktor
Forfatter: 
Dato:  03-12-2014 23:08

Jeg ville vælge at få en dyrlæge, som også er uddannet hestekiropraktor ud. Mine personlige erfaringer med det har været rigtig gode og effekten helt utrolig. Jeg har aldrig prøvet en fys, men ville også her vælge en som var uddannet dyrlæge for at være på den sikre side.

 

Hvor i landet bor du?

 


1
0
Svar på denne tråd
 
 Osteopat
Forfatter: 
Dato:  04-12-2014 14:47

Jeg ville vælge en dygtig osteopat, og få behandlingen fulgt op af fysioterapi.

 

Mvh Anja :)


Mvh Anja

 

Der findes kun få mennesker der ved alting, men mange som ved alting bedre.

Johannes Hohlenberg

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  05-12-2014 15:08

Hat du truffet din beslutning, evt fået set på hesten?

 

Jeg vil jo mene, det kommer an på hvor problemet ligger, og det er jo svært at vide når man ikke selv er fagperson...

 

Hos os har en kombi været løsningen. Hesten var vinds og skæv efter en skade og vi fik kiropraktor ud til de store rettelser, vi lærte at afspænde hendes krop til de små daglige ting og kombinerede det med Kranios Sakral terapi.

 

Kranio Sakral damen sagde at det var fantastisk at komme til en hest der allerede var behandlet af kiropraktor, fordi så var de store ting på plads, og hun kunne tage fat i de små ting - får nu at simplificere det lidt.

 

Alle 3 behandlingsformer var lavet mirakler på vores hest, Jeg kunne simpelthen SE effekten på hende mens hun fik Kranio Sakral - hun forvandlede sig mellem henderne på behandleren! Men jeg kunen også tydeligt se den langvarrige effekt af vores afspænding af hendes krop, f.eks forandrede hendes hals sig meget af det.

 

Kiropraktoren fandt i øvrigt at hun havde skævt brystben, totalt urelateret til skaden, men dette kunne kiropraktik ikke rette, det blev faktisk Kranios Sakral og jordarbejde med ligeudretning, (Versader osv)der klarede det.

 

Min pointe er: Måske skal du prøve begge dele, eller i hvert fald tage stilling til om du mener problemet er muskulært eller sidder i skævheder og/ell låsnigner i skelettet. Det ene er jo ikke bedre end det andet - det kommer an på hvor behovet ligger.


Venligst Maluna


***


 

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  05-12-2014 17:12

Tenna dyrlægen og os har IKKE misforstået hinanden vi vendte det meget frem og tilbage hvor jeg kom med eksempler på dem det havde hjulpet til dyrlægen,men han stod meget fast på at lige netop kiro kunne ikke gøre hverken fra eller til overhovedet men vi havde så selv en anden holding og det var der at han mente at hvis man ikke vidste hvad man skulle bruge sine penge til så var det en mulihed.

0
0
Svar på denne tråd
 
 kghczhmnvcc
Forfatter: 
Dato:  06-12-2014 14:34
Jamen igen så viser det desværre bare deres mangel på viden på det område. Som en anden skriver, man kan virkelig se hvordan hesten ændre sig for øjnene af en, når de bliver rettet. Så synes virkelig det er ærgerligt at de er så snæversynet.
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider