Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Lus eller?
Forfatter: 
Dato:  27-11-2014 10:14

Hej

Har tidligere spurgt jer til råds med godt resultat, så sætter min lid lidt til jer igen, for er simpelthen kørt tør for ideer nu. Min pony bliver ved med at klø sig, har næsten prøvet alt for at få ham til at stoppe, vasket ham, klippet ham, givet olie, osv. Han har meget skæl, eller det ligner det ihvertfald, spørgsmålet er, kan det være lus? men burde jeg så ikke kunne se noget levende i pelsen på ham?

Har aldrig set lus på en hest før, så er lidt blank hvad det angår :-) andre gode ideer modtages gerne :-)

på forhand tak

0
0
Svar på denne tråd
 
 ffffffffffff
Forfatter: 
Dato:  27-11-2014 12:22

Lus kan man som regel se med det blotte øje hos heste. Har du husket at tjekke og vaske pandelok, man og hale grundigt da det er der de trives bedst?

 

Jeg ville nok få en dyrlæge ud og kiggep på hesten da det kan være allergi.


You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at..

0
0
Svar på denne tråd
 
 Løft pandelokken
Forfatter: 
Dato:  28-11-2014 07:37

 

hvis din pony har lus så sidder de ofte i og under pandelokken.

 

Enten så ses de som små bitte hvide / lyse "prikker" eller som små brune tingester. Min gamle hoppe har næsten altid haft lus.. Uanset HVAD pokker jeg har gjort igennem de mange år jeg har haft hende. Ingen andre i stalden har haft lus KUN hende; MEN efter jeg er skiftet til at fodre med opblødte roepiller og foder fra Havens så er de nærmest forsvundet. Lur mig om der ikke gemmer sig en enkelt, men hun er feks. også holdt op med at klø sine bagben pga. Dem har hun dog ikke kløet pga. lus.

Og ja, jeg har haft i omegnen af 20 dyrlæger til at se hende og behandle men sjældent nogle guldkorn er kommet på banen.

 

Dog kan jeg anbefale at du bruger frontline eller hvad de små pipetter til hunde hedder. Køb den største pakke og giv ponydyret dem alle i manen. Det virkede på min den gamle, men holdt så kun i en enkelt måned på hende. :)

 

Så mit bud er enten foder eller lus. Min gamle hoppe klør sig forøvrigt aldrig pga. lus.


~ Anette

 

Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet!

 

You are the architect of your life..

 

INGEN er rig nok til at miste en ven!

 

Man skal ikke gå ned på former. ;-)

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider