Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 sommereksem
Forfatter: 
Dato:  22-11-2014 21:44

hej alle

jeg har her til aften talt med en veninde om eksem heste hun har en og jeg har en sagen er den de begge har problemer med vægten om vineren de er for tynde og har svært ved at holde huld så jeg kom til at tænke på om det er normalt for eksemheste?

noget andet er (nu er det første år jeg har min) hun har meget skæl der hvor hun har kløet sig i manen her i sommers hvad behandler man det med?

0
0
Svar på denne tråd
 
 pony.....
Forfatter: 
Dato:  23-11-2014 12:08

Min pony med eksem, har ikke problemer med at holde huld, han bliver tyk og fed.


Hilsen Mette

 





0
0
Svar på denne tråd
 
 dejligt
Forfatter: 
Dato:  23-11-2014 16:33

det var dejligt at høre :-) har du problemer med skæl?

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  23-11-2014 17:07

Min eksemhest er også tyk og fed. Jeg kan ikke rigtig motionere hende i sommerhalvåret, da hun ikke må få sit dækken af udendørs medmindre det blæser meget og regner. Så når vi så endelig når til vinter sejler alt her pga de storemængder vand vi har fået de senere år. Ja hun har en del skæl i manen og halen.

 

Hvis dine venindes heste ikke er dækket ind med vit/mineral, kan det være de mangler noget mineral, så jeg ville foreslå at de får en microvitalkur, den fylder alle depoterne op med vit/mineral. Hvis de har fået vit/mineral som dækker deres behov, så kan i nøjes med at give dem en zinkkur eller 2 hen over vinteren, der skal være pause i mellem.

 

Min er ikke i mangel så her har det ingen effekt.

 

Det kan jo også være de ikke får nok hø/wrap eller trænger til en ormekur.

 

 

Vh Charlotte

 


Heste lyver aldrig

1
0
Svar på denne tråd
 
 tusind tak
Forfatter: 
Dato:  24-11-2014 19:42

det er nogle gode svar tak

de skulle meget gerne være dækket ind med vitaminer men jeg vil da prøve en zink kur det har jeg læst om skulle være godt til eksem heste

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 shetty eksem
Forfatter: 
Dato:  26-11-2014 23:37

jeg har god erfaing med at bruge 3-6-9 olie til min. Hun har ikke brugt eksemdækken de sidste 2 somre, men hendes ksem er heller ikke voldsom. Der er også gode erfaringer med at give islandsk tang som tilskud.

 

Min har også skæl i man og hale. Det vaskes med skælshampoo og smørres med babyolie.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider