Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Hvor mange gram til 'uklippet' hest?
Forfatter: 
Dato:  12-11-2014 17:55

Hej :-) Hvor mange gram har jeres uklippede heste på i øjeblikket? Min hest har et overgangsdækken på ca. 150 gram vil jeg tro... Men jeg er i tvivl om, om hun skal have mere på? Havde egentlig tænkt at hun ikke skulle have mere på henover vinteren, men nu kan jeg godt se at hun fik det på for tidligt (har haft det på i et par uger) hvis ikke hun skal have mere på? Der bliver vel koldere end der er nu. Men hvad skal hun have under så? Har overvejet er uld/fleecedækken, men jeg har hørt at det slider på hesten - passer det? Hvad er jeres erfaring, og hvad gør i med jeres uklippede heste? Er rimelig lost - hjææælp!! :-D

0
0
Svar på denne tråd
 
 lidt om min gamle krikke..
Forfatter: 
Dato:  12-11-2014 18:38

Hej..

Jeg har lidt af en kuldskær hestemand, så han har dækken på hele vinteren. plejer ikke at klippe, men det bliver han nok i år. Han plejer at gå med overgangs, ligesom din, intil den første frost. så skifter jeg. har et på 350 g og 400 g.

 

har haft en flis dækken på ham, inden under det andet, en af de rigtigt kolde vintere. det fungerede okey, sled ikke, men gled meget. Ved nogle af de andre bruger et stalddækken inden under deres dækken, og det fungere helt super.

 

men, ja der er nok ikke så meget andet for end at prøve sig lidt frem. :)


mvh. Maja & Banzai drengen


søger part til min dejlige hest, se præsentation for mere info. :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Mine går..
Forfatter: 
Dato:  12-11-2014 19:00
Med 100 gram og er tilpas lune under dækkenet..

De bliver klippet om et par uger..


 

Hø i minibig sælges, befinder sig i

7330 Brande

Skriv PB for mere information

0
0
Svar på denne tråd
 
 xxxxxxxxxxxxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  12-11-2014 20:14

 

Min går med 150 gram, ryger over op 200 g når vi kommer ned på omkring 5 grader om dagen og får 300 gram på når vi rammer dagsfrost.

 

Fleece og uld synes jeg ikke duer under et dækken - det passer sjældent hele vejen rundt, stikker dermed ud og bliver vådt ellers glider det rundt og ligger dårligt.


Nu med eget ponydyr

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 dækken
Forfatter: 
Dato:  12-11-2014 20:48

mine 2 ungheste går uden noget, og har en fin pels, og min ældre hoppe, som blev klippet medio september går stadig uden dækken på de fleste dage, dog får hun regndækken på de dage de lover mere end et par mm regn.

Hun skal klippes igen snart og så får hun et 150 gr dækken på og når så frosten sætter ind kommer hun i et 300 gr. holder hun ikke varmen i den (kun sket en gang i 2 år) har jeg et ulddækken, der bliver lagt under.

Jeg bruger aldrig fleece, her er det altid uld eller bomuld, og ingen af mine udedækkener har fleece som inderside.

 

mvh
Mie


R.I.P Dagirr, tak for de mange skønne stunder vi havde :) <3

 

Med de tre skønne arabermuler <3

 

ox vallak(kastreret d. 3.10.14) fra marts 2013 sælges, se min profil for flere oplysninger :)

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Asdfhhj
Forfatter: 
Dato:  12-11-2014 20:55

Min hoppe er netop kommet i hendes overgangsdækken - der er vel 150-200 g i. Når dagsfrosten sætter ind får hun vinterdækken på - 400 g mener jeg. Har aldrig haft behov for at have ekstra tæppe/dækken under vinterdækkenent. Og hun har altid fin pels om vinteren - og fryser aldrig. :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 dækner
Forfatter: 
Dato:  12-11-2014 21:16

Min uklippet musse går pt bare med regndækken. Hun skal klippes i weekenden, hvor hun vil få 150g på. Har hun mere på koger hun.

0
0
Svar på denne tråd
 
 To stk.....
Forfatter: 
Dato:  12-11-2014 21:18

Jeg har to uklippede heste gående.

 

Pinot har sat pels som en islænder, og går med et regndækken med fleese.

Caspian er som sædvanlig meget tynd og fin i pelsen, han går med 100 gr nu.

 

Jeg regner med at Pinot skal fortsætte med at være uklippet. Så når temp ryger ned på frost om natten, og +5 grader om dagen, så får han 100 gr på.

Caspian vil så få 2-300 gr dækken.

 

Hvis Caspian bliver klippet, så får han maks 500 gr på, hvis det bliver dags- og nattefrost. Ellers så 3-400 gr.

 

Min stald er lige så kold inde, som udenfor, så den yder kun læ, men ingen lune. Men jeg har tidligere haft klippet hest i frostvejr med 350 gr dækken - og det var fint.

Caspian er bare lidt mere kuldskær end Medoc var, så derfor tykkere dækken.

 

mvh Charlotte

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hmm...
Forfatter: 
Dato:  12-11-2014 22:05

Tak for svar allesammen! :-D

 

Jeg tror konklusionen bliver at jeg venter til der bliver lidt køligere og så får hun et underdækken/stalddækken på (kan man få nogen med bare 50 gram?) - hun har nemlig en tilpas temperatur under dækkenet lige nu. Når så frosten kommer må jeg se om jeg også skal investere i et med 2-300 gram i.. Tusind tak for hjælpen!! :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 hej hej...
Forfatter: 
Dato:  13-11-2014 07:42

Min går med 200 gram og er meget fin i pelsen i år, plejer ellers at ligne en islænder :)

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 ej dækken
Forfatter: 
Dato:  13-11-2014 12:05

Jeg har en hest som ikke bliver klippet (maks på underhals), han får først dækken på når det bliver noget køligere. Regner med at han selv siger til hvornår tiden er kommet til dækken.

 

En anden uklippet hest har haft regndækken med fleece og de sidste uger 100 grams dækken på. Nu hvor hesten har boksro er hun ikke noget på.

 

Den sidste behøver ikke dækken om vinteren, men får dækken på hvis han bliver klippet, men ikke med alt for meget gram i.


Hilsen Helle

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  20-11-2014 22:08

Min 4 års går pt med et 100 grams dækken, han bliver klippet om 2-3 uger ca, og så får han 300 grams på.

Han er under tilridning, fin huld, men er ikke helt lun under sit dækken mere, og skulle gerne genoptage tilridningen fuldt ud igen inden for de næste 14 dage.

 


 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  21-11-2014 23:23

begge mine bliver ikke klippet

de går pt med 150 g. Har der ud over 300g og så 200 g liner

og nogle gange har jeg måtte lægge uld eller fleece under.

kender faktisk flere som bruger fleece under alle deres dækner. jeg bruger kun når jeg har brug for lidt ekstra varme.

 

men et godt råd: mærk på din hest. Det er nemlig KUN den som kan fortælle dig hvornår den skal have noget varmere på.

 



0
0
Svar på denne tråd
 
 Heeeeeeeeeee
Forfatter: 
Dato:  24-11-2014 15:33

Her hos os har vi en uklippet hest med 400 g på :( der er ski for meget


Ridecenter syd for køge, vi er en blanding af dressur og westernrytter. vi har ledige bokse som lejes ud på ridecenter.

1
0
Svar på denne tråd
 
 tjaa nu er der jo forskel
Forfatter: 
Dato:  24-11-2014 23:11

nu er der meget forskel på hvordan hestene sætter pels

har selv to af samme familie, og han ligner en islænder hvis han får lov, mens min hoppe bare for lidt ekstra hår, så hun er den første til at fryse uden dækner

 

men igen, det er kun hesten som kan fortælle om den fryser eller ej, og så må man tage den derfra.



0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider