Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Pollenallergi
Forfatter: 
Dato:  28-10-2014 12:05

Hej alle.

 

Min hest har via diverse blodprøver fået konstateret pollenallergi (primært overfor græs).

Afhjælpning af symptomer med Kenalog samt Prednison har kun effekt, så længe stoffet er i kroppen, så nu har dyrlægen via et laboratorie bestilt en vaccinationspakke, hvor han skal stikkes dagligt i et halvt år for selv at danne antistoffer mod diverse græsser.

 

Laboratoriet har sagt 80 % sandsynlighed for helbredelse, er der nogen af jer der har været i samme båd og prøvet allergivaccination? :)

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg har prøvet - med rigtig god effekt
Forfatter: 
Dato:  30-10-2014 09:03

Jeg har en hest, der er allergisk overfor tre ting - elm, bynke-ambrosie og mitter.

Den allergiske reaktion viser sig ved hoste og irritation i ydre luftveje (kløe i næse/på mule og rysten med hovedet). Hosten har været der året rundt og irritationen i ydre luftveje har kun været der, når der er pollen fra elm og bynke.

Tidligere er hesten behandlet med astmaspray dagligt for at holde hosten nede. Astmamedicinen har fungeret rigtig fint og hesten kunne rides normalt året rundt. Jeg har dog i pollensæsonen brugt mulenet, når jeg har redet ude.

For at undgå den daglige medicin valgte jeg har lade hesten gennemgå et vaccinationsforløb. Forløbet har fungeret rigtig fint, og hesten er (næsten) fri for hoste og irritation. Hesten kan godt hoste lidt og ryste lidt på hovedet, når der er meget pollen fra elm og bynke. Jeg har stadig astmamedicin liggende, som jeg kan give ved meget hoste. Det har jeg dog ikke gjort i mere end et år.

Jeg vaccinerer stadig én gang pr. måned for at holde det ved lige. Det er en vurderingssag, om man skal fortsætte med vedligehold af vaccinen. Jeg har valgt at gøre det (i samråd med dyrlægen), da jeg er bange for tilbagefald. Ved tilbagefald skal man starte forfra med hele vaccinationsprogrammet.

 

Hilsen Kathrine

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider