Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Rbh dressur gamacher, forvirret
Forfatter: 
Dato:  29-10-2014 22:02

Hej alle sammen!

Jeg har her den anden dag købt af en på nettet et par RBH gamacher, i str. cob, da jeg så modtager pakken kan jeg se at der på gamacherne står pony, hvilket jeg selvfølgelig er forvirret over, og føler mig lidt snydt over.

Jeg kontakter sælger og får af vide at de hedder pony/cob, og angiveligt fra den gamle kollektion, men stadig svarer til en cob.

 

Min pony kan ikke passer disse gamacher de er alt for små! Det giver slet ikke mening i min hoved, at det skulle svare til en cob, da jeg har prøvet min venindes RBH gamacher i str. cob fra den nye kollektion, og de passede perfekt.

Sælger vil ikke lade købet gå tilbage, og jeg står nu med et par gamacher jeg ikke kan bruge.

Kan det virkelig godt passe at de er af størrelsen pony/cob selvom der står pony i gamacher? Og kan jeg godt kræve at få mine penge tilbage når der kun står størrelsen cob i annoncen?

0
0
Svar på denne tråd
 
 rbh...
Forfatter: 
Dato:  29-10-2014 22:17

Nu er jeg ikke 100% sikker, men mener faktisk de tidligere modeller af deres gamascher kun blev lavet i 2 str.

Pony/cob og Full... Fx laves de heller ikke i exfull.

 

Nu laves de vist i både pony, cob og full...

 

Jeg er som skrevet ikke 100% sikker. Og om du kan kræve dine penge tilbage er svært at sige. Har du købt dem brugt?

 


Mvh Stinne c",)

 

 

Amerigo Classic dressursadel sælges.

Kontakt for mere info.

 

At ville skaber evnen til at kunne.....

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Gamacher
Forfatter: 
Dato:  29-10-2014 22:22

Er også kommet fremtil at det er de to størrelser der kørte før.

Ja de er købt brugt, og sælger oplyste intet om at det var den gamle model, og pony/cob. Jeg har ikke rigtig styr på de nye og gamle modeller, men kan ikke forstå at det ikke bliver nævnt, der blev kun oplyst størrelse som cob, og derfor regnede jeg også med dette.

Sælger vil ikke lade køb gå tilbage da hun siger at pony/cob passer til cob i dag, men de passer altså ikke min hest, og lånte netop min venindes nye, for at vurderer størrelsen.

0
0
Svar på denne tråd
 
 modeller
Forfatter: 
Dato:  29-10-2014 22:39

Det er disse gamacher jeg har købt dog brugt:

bornhorse.dk/products/dressur- gamacher-fra-rbh

 

Hvad jeg kan se af størrelse derinde, kan man lige nu vælge mellem cob og full. Er det en af de gamle modeller?

Fordi ellers må de da have ændret størrelsen der på, da man her kan vælge cob, og tvivler alligevel på at man bestiller dem i cob, for at der står pony i dem, men det egentlig hedder en pony/cob

0
0
Svar på denne tråd
 
 Handlen
Forfatter: 
Dato:  30-10-2014 07:02

Det kan godt være du måske har retten til at lade sagen gå tilbage, men sandsynligheden for at det lykkes er meget meget lille, da du ikke rigtig har nogle sanktionsmuligheder overfor sælger. At starte en sag vil koste dig mere end det vil få ind, og du risikerer at tabe sagen.

 

I forhold til ret eller ej, så skal det bevises at der ikke ville stå pony i cob størrelsen fra den gamle kollektion og at sælger derfor med vilje forsøger at snyde ved at skrive cob i annoncen. At din hest ikke kan passe dem er ikke nok, ej heller at den kan passe nye i str cob, da sælger jo ikke oplyser om det er ny eller gammel kollektion og heller ikke har pligt til dette (det er din pligt at undersøge at det er ønskede vare).

 

Så løbet er nok kørt, og hvis jeg var dig ville jeg blot sætte dem til salg igen på nettet. Det er ulempen ved brugthandel/handel mellem private, der er ikke så mange regler andet end man ikke må snyde med vilje, og ofte er beløbene der handles for så små at en sag ikke ville kunne betale sig.

 


Med venlig hilsen

Karen

 

Tilbyder international Negle uddannelse og Negle kurser i kunstige negle og nailart, samt salg af produkter til kunstige negle og pleje af naturneglen.

 

http://www.magnail.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Pony, cob full
Forfatter: 
Dato:  30-10-2014 07:37

str pony har to velkro på alle gamacher, str cob har tre velkro på alle gamacher, str full har tre velkro på for og fire velkro på bag.

 

tidligere var de ikke i str pony, men kun i cob og full ( jeg har en der bruger pony så kan huske der gik lang tid inden de fantes små nok )

Så det at der står pony i dem vil jeg tolke som at de er af nyere model, hvor mange velkro er der på ?


 

 

www.stenhedegard.dk

 

 

Halmpiller sælges

 

 

Horselux hestefoder og Blue Hors totalpleje

 

 

Venter 4 welsh føl i 2015 alle er til salg

 

2
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider