Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Kodeledsforvridning
Forfatter: 
Dato:  20-10-2014 15:55

Min vallak har stået halt siden forrige torsdag. Tilkaldte dyrlæge sidste mandag, som mente at det var en hovbyld, da der var puls i benet. Smeden fandt ingen hovbyld, men han var rentgående fredag lørdag. Søndag er han dog halt igen og jeg vælger at ringe til dyrlægen.

Dommen er en let kodeledsforvridning. Mindre puls i benet end sidst og knapt så halt, men tydeligt udslag på bøjeprøven.

 

Jeg er ikke hamrende vant til skadede heste, så hvad gør jeg nu. Dyrlægen siger at han skal stå 10 dage og hvis han er haltfri så genoptræning over 2 uger.

 

Jeg har givet ham bot staldgamacher på om natten, efter dyrlægens anvisninger kommer han på fold om dagen.

 

ER der andet jeg kan gøre?


R.I.P Fighter, den smukkeste stjerne på himlen

R.I.P Oxana, du var solen i mit liv

0
0
Svar på denne tråd
 
 prøv evt
Forfatter: 
Dato:  20-10-2014 19:09

www.horze.dk/linimenter/pharma- arnika-strong-gel-500-ml/ 25025.html#MULTILANG

 

jeg har prøvet det nogle gange, og har brugt produktet, og det virker rigtig godt. de kommer sig hurtigere over det.



0
0
Svar på denne tråd
 
 Kodeledsforvridning
Forfatter: 
Dato:  21-10-2014 10:47

Nu er det jo et spørgsmål om hvor mange penge man vil smide efter en hurtig heling, men et spaophold kan gøre en kæmpe forskel!

Spørg evt Katja Wilmsen fra Equine Rehab & Spa hvilke erfaringer hun har med brugen af spa efter en kodeledsforvridning.. Spaen kan virkelig gøre underværker på mange skader!


- Louise med den dejlige Lo'moone!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hulle dulle
Forfatter: 
Dato:  24-10-2014 13:51

Da min stod med kodeledsforvridning sidste år, måtte han IKKE komme ud på fold og skulle helst stå så stille som muligt.

 

Han er dog et bæst at holde inde alene, så han kom på sygefold med en pony, der ikke jagtede ham

 

Han stod i en måned, hvorefter dyrlægen erklærede ham rask - lod ham dog stå yderligere en måned, før vi meget langsomt begyndte genoptræningen.

 

Mht. at Hulder ikke måtte komme på fold, skal det nok også nævnes, at de gik i meget bakket terræn, samt han under hele forløbet var haltfri, så han var ikke nem at holde i ro.


Simone & Glibings Hulder 

 

Den smukkeste stjerne på himlen

Madison Søttrupgård

 

Hulder kan nu også følges på Facebook

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Bumbuum
Forfatter: 
Dato:  31-10-2014 07:38

Efter 10 dage på sygefold og med BOT gamacherne på om natten er han nu haltfri og vi er begyndt at skridte på ham. Tak for at i tog jer tid til at svare.


R.I.P Fighter, den smukkeste stjerne på himlen

R.I.P Oxana, du var solen i mit liv

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider