Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Lucerne spørgsmål
Forfatter: 
Dato:  28-10-2014 07:18

Hej alle!

 

Da min hest døjer med tynd mave rigtig ofte, overvejer jeg nu om en form for lucerne måske ville kunne hjælpe hans mave lidt på rette vej sammen med en god gærkultur? Han får i forvejen 1,8 kg winterzauber fra duvil.

 

Skriv gerne hvis I kan anbefale en god lucerne! Jeg har aldrig fodret med det før, så jeg aner ikke en disse om det :-)

 

Tak!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 eggersman
Forfatter: 
Dato:  28-10-2014 12:38
Jeg ville hvis du har mulighed for det bytte det foder du bruger ud med kornfri fra eggersman du finder det under speciel foder. Super produkt skal tilsættes vitaminer så der bruger jeg epusana perform den er tilsat tørgær. Det hedder struktur kornfri
0
0
Svar på denne tråd
 
 lucerne
Forfatter: 
Dato:  28-10-2014 12:41
Det foder han får er kornfrit og der er både varmebehandlede hørfrø og ølgær i til hans mave, så jeg tror jeg beholder det foder indtil videre :-)
0
0
Svar på denne tråd
 
 kghczhmnvcc
Forfatter: 
Dato:  28-10-2014 19:06
Hej TS.
Får din hest hø eller wrap? Det kan jo også have meget at sige.

Jeg kender ikke det foder du fodre med.
Min hest får lucerne fra Brogården og han elsker det.Det er det bedste lucerne jeg har prøvet til min. Han elsker også lucernen fra horselux, men han bliver så grim i pelsen af det. GLS lucerne har vi også været omkring, men han elsker det ikke som de to andre.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Ikke kornfri
Forfatter: 
Dato:  28-10-2014 19:28

Hej,

 

Ikke for at blande mig i lucernesnakken, vil bare lige gøre opmærksom på at det foder du bruger ikke er kornfrit. Det er kun havrefrit, men har hele 37,5% stivelse.

 

 

Det kan jo gøre en stor forskel hvis man af en grund skal fodre kornfrit og tror man gør det, så det ville jeg lige sige. :)

Googlede nemlig indholdet da jeg ikke havde hørt om produktet før. Indholdet er her duvil.dk/product/balios- wintherzaube-32/

 

 

I

2
0
Svar på denne tråd
 
 bumubm
Forfatter: 
Dato:  28-10-2014 20:04

Har du overvejet at det måske slet ikke er krybbefoderet der er problemet?

 

ORm

Hø/wrap

Stress

...


R.I.P Fighter, den smukkeste stjerne på himlen

R.I.P Oxana, du var solen i mit liv

0
0
Svar på denne tråd
 
 Svar på spørgsmål
Forfatter: 
Dato:  29-10-2014 11:09

Hej Signe

 

For at svar på dit spørgsmål omkring hvis det vil hjælpe at komme lucerne i fodret, for at maven skal blive bedre, kan jeg kun sige at det skader ikke at prøve.

 

Lucernen har rigtig mange fordele og vil hvis den tynde mave skyldes problemer med optage af væske, være med til at optage noget af væsken.

 

Så prøv du bare med lucernen, det gør også at hesten tygger maden mere og at dens mave arbejder mere.

 

Hilsen Katrine

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider