Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 hest hoster
Forfatter: 
Dato:  23-10-2014 17:46
Hej hej min skønne dreng går i løsdrift men er begyndt at hoste lidt har i et forlag hvad det kan være?

Kan self være en bette forkølse men hvordan forebygget jeg dette ?

Mvh tenna

KH.Tenna

17"Kombisadle sælges,skriv en sms vis i ville vide mere.

RIP.Daisy<3.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Umuligt at..
Forfatter: 
Dato:  23-10-2014 19:06

svare på.. Snotter den udad næsen og hvilken farve har snottet.? Hoster den slim op eller er det tør hoste.?

 

Kan være alt fra let forkølelse til asmatisk bronkitis..

 

Jeg ville få hesten endoskoperet.. Så ved du hvad hesten fejler og hvordan den skal behandles..


 

Hø i minibig sælges, befinder sig i

7330 Brande

Skriv PB for mere information

0
0
Svar på denne tråd
 
 123344556
Forfatter: 
Dato:  23-10-2014 19:08
Er er ikk slottet eller noget, og plager aldrig at gøre det. Det er som om det er efter alt det regn vejre.

Han hostet normalt som vis vi hostede en gang.

KH.Tenna

17"Kombisadle sælges,skriv en sms vis i ville vide mere.

RIP.Daisy<3.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Temperaturskift
Forfatter: 
Dato:  23-10-2014 20:02

Det er meget normalt, at heste får lidt hoste i forbindelse med temperaturskift. Så hvis den ikke ligefrem er snottet eller det bliver kronisk, så vil jeg ikke være bekymret.

 

Det er vist sjældent at heste i løsdrift udvikler kronisk hoste. Men du skal selvfølgelig være opmærksom på, om det er noet der fortsætter i flere uger og selvfølgelig være lidt forsigtig med ridningen.

 


Mange hilsner fra

 

Lise Andersen

 

 

Design for Pets

Hundetilbehør & Katteartikler

med fokus på lækkert design og høj kvalitet

0
0
Svar på denne tråd
 
 ddddddddd
Forfatter: 
Dato:  23-10-2014 20:52

Synes det er lidt overkill at sende hesten til endoskopi pga lidt hoste.

 

Går hesten med dækken? Hvor meget og hvor tit får den stråfoder at tygge i? Hvordan er hestens huld og pels pt?

 

Det kan være den ikke selv kan holde varmen. Det kan enten være for lidt stråfoder eller dårlig utæt pels. Det kan være den behøver dækken/tykkere dækken.

 

Tit her i vejrsskiftet bliver vi alle lidt snottet. Hestene gør også. Jeg har også oplevet min har kommet med et host eller to når vi starter med at ride. Jeg har nu givet hende lidt mere gram i dækken på og så stoppede hun med det.

 

Hvis hesten selvfølgelig fortsætter med at hoste - og evt snotte med gult snot, så ville jeg få dyrlægen ud lige og tjekke hesten :)

 

Du kan boote hestens immunforsvar her i overgangen ved at købe Rød Solhat. Jeg bruger dråberne, men du kan også få det i pulver flere steder. Jeg giver det i en uges tid (man må ikke give det fast, kun i en kortere periode) Så en uges tid plejer det at virke super godt her i overgangene mellem sommer/vinter.

 


You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at..

1
0
Svar på denne tråd
 
 1234555
Forfatter: 
Dato:  23-10-2014 20:59
Han går uden dækken og har hø hele tiden. Ja og self en store marke med masser a græs hele året. Ham fryser ikke eller noget og får godt med vitaminer og grovfoder altså ham får horselux easy og så har han hø a libitum hele tiden så det kan heller ikk være det.

Det begyndte lidt idag med hoste så tænker nok han bare er lidt forkølet. Men holder self øje med ham :) han har en masse energi :) han er som normal udover da han lige kom på marken efter en lækker gå tur hvor han jorde op til de andre og lavede buk oh det hele hvor jeg lagde mærke til han begyndte at hoste nogen gange men stoppede igen.

KH.Tenna

17"Kombisadle sælges,skriv en sms vis i ville vide mere.

RIP.Daisy<3.

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  28-10-2014 22:15

kan det være høet der støver? jeg har en pony som hoster hvis han får hø, straks han får wrap går det væk igen.

 


Mvh Naja

 

 

Smart velgående 1'er pony

5 år, cool og nem sælges

0
0
Svar på denne tråd
 
 12346678
Forfatter: 
Dato:  28-10-2014 23:14
Hej alle sammen.

Han hostet ikke mere så det var vidst bare lidt forkøelse :)

Mange tak til jer alle sammen :)

KH.Tenna

17"Kombisadle sælges,skriv en sms vis i ville vide mere.

RIP.Daisy<3.

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider