Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Dækken falder til den ene side
Forfatter: 
Dato:  18-10-2014 21:56

Hej alle. Er der nogen som kan fortælle mig, hvorfor nogle dækkener har tendens til at kravle til den ene side. Jeg har et Bucas regndækken som konstant falder til den samme side når hun har det på. Kan det have noget at gøre med hvordan gjordstropperne er spændt. ( altså om de skal være spændt lige meget) eller er det hesten som er skæv, eller er dækkenet skævt. Jeg syntes at alle læste dækkener har tendens på hende til at falde til den samme side. Hvem har erfaringer med det

 

Venligst Betina

0
0
Svar på denne tråd
 
 om jeg kender det
Forfatter: 
Dato:  19-10-2014 00:15

jeg ser lige med

min vallak har nemlig samme problem. og det er altid de tykkere dækner som har det emd at falde til den ene side - ingen bestemte mærker her.



0
0
Svar på denne tråd
 
 gjorden....
Forfatter: 
Dato:  19-10-2014 08:25

gjordstropperne skal være lige lange.

Prøv også at læg mærke til hvilken gjord i først sætte fast, gør det omvendt og så vil i blive forundret over virkningen. Jeg havde det samme problem og det løste jeg netop ved at bruge lige lange gjorde og sætte bagerste på først.

Vi er jo vane dyr.


 


IMC nu med ny PROP.

 

 

 

 

 

 

 

SORT HAVRE SÆLGES 4370 ST.MERLØSE

.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  19-10-2014 08:48

Kan ikke huske hvornår jeg har haft problemer med dækkener der falder ned til siden... Når dækkenet har god pasform og passer ens hest, falder det ingen steder... Mine har gået med Horseware i en del år efterhånden og de bliver liggende hvor de skal :)


 

 

*Mit nye smukke stjerneskud, Lotus på FB: Her *

Big og Bobber, for evigt elsket og aldrig glemt.. *R.I.P*

*Man skal aldrig gå ned på udstyr!*

3
1
Svar på denne tråd
 
 Tidligere
Forfatter: 
Dato:  19-10-2014 16:45

var det mere reglen end undtagelsen med skæve dækkener, kan især huske nogle af de første weather beata var slemme og de billige mærker.

Nu bruger jeg horsewear og de nyere WB og har ikke problemet.

 


 

 

www.stenhedegard.dk

 

 

Halmpiller sælges

 

 

Horselux hestefoder og Blue Hors totalpleje

 

 

Venter 4 welsh føl i 2015 alle er til salg

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 ddddddddddddd
Forfatter: 
Dato:  19-10-2014 18:39

Jeg oplevet konsekvent et af mine overgnagsdækkener der tipper til den ene side, resten af hendes dækkener ligger som de skal.

 

Lige dét dækken der tipper, er en anelse for stort, måske max 5 cm vi snakker om - især en anelse fortil.

 

Så er det er umiddelbart min forklaring på de at tipper.

 

Pasformen er dårlig til lige dén hest. Eller at dækkenet måske faktisk er en anelse for stort.


You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at..

0
0
Svar på denne tråd
 
 xxxxxxxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  19-10-2014 19:14

 

Pasformen eller at hesten fysisk er skæv.


Nu med eget ponydyr

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Skævhed.
Forfatter: 
Dato:  19-10-2014 20:09

Jep, skævhed. At hesten ligesom 'ruller' sin overkrop til den ene side er hvad jeg har oplevet (hvis dækkenet da ellers passer).

 

Har hesten lettere ved at bøje sig til den side, dækkenet ruller væk fra?

 

I

0
0
Svar på denne tråd
 
 dækken
Forfatter: 
Dato:  20-10-2014 22:20

jeg vil også tænke at hesten er skæv, hvis alle dækner falder til den samme side.

Min dækner sidder lige og det er ligegyldigt om det er et tyndt regndækken eller et 600 g vinterdækken.

1
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  21-10-2014 11:21

Bucas, det var min første tanke da jeg havde læst overskriften.

Jeg har også kun erfaring med at Bucas ligger skævt på hesten. Vi havde på et tidspunkt 3 heste der alle gik med Bucas og alle lå skævt.

Jeg køber nu kun Horseware og har flere forskellige modeller til forskellige typer heste, og alle ligger som de skal.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Gæt herfra
Forfatter: 
Dato:  21-10-2014 12:47

Kan det passe at dæknerne altid glider ned på hestens venstre side? For så er jeg ret sikker på at jeg kender svaret.


- Hilsen Micro -

 

For things to get better, you have to get better.

 

 Luksus løsdrift tilbydes til heste

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 skævhed
Forfatter: 
Dato:  24-10-2014 11:24

Jeg vil også sige skæv hest.

Jeg har selv haft en vallak, hvor samtlige dækner lå skævt på ham. Jeg havde kiropraktor på ham, og han havde en låsning i lændet,

efter det var rettet, var der ikke problemer med skæve dækner mere.

 

Hilsen June

0
0
Svar på denne tråd
 
 Dækken
Forfatter: 
Dato:  24-10-2014 14:45

til Micro ja du har ret altid venstre side. Oplever de lidt tunge dækkener har svære ved at glide til siden. Har et gammelt regn dækken med flis som hun har på nu og det ligger meget godt kontra det tynde Bucas regndækken. Det skal lige siges hun ikke har gryds/stropper bag på men kun en hale/snor da hun er dige givende.

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider