Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 bedste boot?
Forfatter: 
Dato:  22-10-2014 09:51

ja hvad er jeres erfaringer angående de forskellige typer boots.

 

jeg havde for to år siden cavallo simple boot. mener jeg de hed som jeg endelig var ret glade for, men solgte dem desværre da jeg ikke regnede med at jeg skulle bruge dem.

 

nu står jeg så og skal bruge nogle til baghovene.

lige nu er det kun nogle der skal bruges til foldbrug.

 

kan i anbefale nogle?

 

jane

 


0
0
Svar på denne tråd
 
 Boots til hesten
Forfatter: 
Dato:  22-10-2014 21:59

Hej Jane,

 

De fleste boots til heste er fremstillet med henblik på ridning eller kørsel. Hvis hesten har brug for boots på folden, så bør du nok overveje at få sko på den.

 

Hvis der kun er tale om en meget begrænset periode, f.eks. i forbindelse med en hovbyld eller såleknusning, så kan du godt bruge Cavallo boots.

 

Problemet med Cavallo støvlerne er bare, at de har tendens til at gnave i koden og kronranden. Derfor foretrækker jeg selv Easyboots :-)

 


Mange hilsner fra

 

Lise Andersen

 

 

Design for Pets

Hundetilbehør & Katteartikler

med fokus på lækkert design og høj kvalitet

0
0
Svar på denne tråd
 
 tak for dit
Forfatter: 
Dato:  23-10-2014 08:29

svar lise.

hun går med en skadet hov der ikke kan komme sko på. simpelthen fordi skoen ikke kan side ordenlig fast. og så kan hun heller ikke li at få banket søm i hoven, og bliver noget farlig, så den er vi gået i træning med, bare ikke lige på den dårlige hov.

 

hun skal gå og hygge sig på fold det næste halve år så det er lang tid.

grunden til at hun skal have boots på er at den dårlig hov ikke har godt af at blive ødelagt yderligere. og bare for at give lidt støtte.

 

lige nu går hun bare med en gummi sygeboot. men den er ikke holdbar nok i længden.


0
0
Svar på denne tråd
 
 Svær situation
Forfatter: 
Dato:  23-10-2014 08:45

Hej Jane,

 

Kan godt se, at det er lidt af et dilemma. Det er de færreste boots, der kan holde til foldbrug over længere tid.

 

En af mine veninder har en hest, der blev opereret for hovcancer sidste år. Han gik med sådan en Cavallo Simple Boot på folden i mange måneder. Og jeg skal da lige love for, at hans koder var skåret op!

 

Hun købte så nogle af de billige Easyboots (den der hedder Cross Country), og så gik det bedre. Men Easyboot har også udviklet en støvle, der hedder RX, som er en slags sygeboot. Jeg har selv haft to par af dem, men de holder desværre ikke så længe.

 

Velcrobåndene er gået i stykker i løbet af et par uger på begge par. Så man skal nok være indstillet på at udskifte dem ret ofte. Til gengæld er de meget komfortable for hesten :-)


Mange hilsner fra

 

Lise Andersen

 

 

Design for Pets

Hundetilbehør & Katteartikler

med fokus på lækkert design og høj kvalitet

0
0
Svar på denne tråd
 
 Boots...
Forfatter: 
Dato:  23-10-2014 10:19

Jeg valgte at få en barfodstrimmer ud, der har sat limsko på baghovene af min hest, da han heller ikke kan lide at få banket søm i skoene og har dårlige såler, så han skal have beskyttelse på hovene.

 

Jeg startede også med boots på 24/7, men de gav gnavsår efter en uges tid, så det blev hurtigt droppet igen.

 

Løsningen med limsko fungerer perfekt, selvom det er en halvdyr løsning i længden, så er hesten yderst tilfreds.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Limsko
Forfatter: 
Dato:  23-10-2014 10:30

Hej TS Ikon :-)

 

Kan de der limsko godt holde til at komme ud i mudder? Og hvad koster det?

 


Mange hilsner fra

 

Lise Andersen

 

 

Design for Pets

Hundetilbehør & Katteartikler

med fokus på lækkert design og høj kvalitet

0
0
Svar på denne tråd
 
 hun kan desværre
Forfatter: 
Dato:  23-10-2014 10:39

heller ikke få limsko på, har snakket med min smed.

tror jeg bliver nød til at sætte billed ind.

 

 

 

Billede

 

hun har som skrevet ikke skoen på længere da den ikke kunne side fast.

det kan være jeg må høre de forskellige forhandler ad angående deres boots.

 


0
0
Svar på denne tråd
 
 Av for pokker!
Forfatter: 
Dato:  23-10-2014 10:43

Hvad er årsagen til, at den ser sådan ud???

 

Hvis det var min hest, så vil jeg nok fortsætte med sygeskoen, så den kan få luft ....

 


Mange hilsner fra

 

Lise Andersen

 

 

Design for Pets

Hundetilbehør & Katteartikler

med fokus på lækkert design og høj kvalitet

0
0
Svar på denne tråd
 
 min hoppe
Forfatter: 
Dato:  23-10-2014 11:04

har haft white line diseas, som først blev opdaget da hun blev halt.

der var kommet bakterier ind fra et gammel hovbyld hul som så havde udvidet sig opaf. så man kunne intet se i sømlinjen.

 

det er dyrlægen og smed fra højgård der har behandlet hende.

 

hun står selvfølgelig ikke med nogle boot på når hun er inde i sin boks.

så det er kun til fold brug. den sygeboot jeg har går meget højt op så det er begrænset hvor meget luft hoven for.

og så er hun heller ikke synderlig glad for at gå med den.

 


0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  23-10-2014 12:58

Puha en hov!!!!

 

Equine Fusion Ultimate er mit bedste bud på noget der er egnet som foldboot....


 

 

*Mit nye smukke stjerneskud, Lotus på FB: Her *

Big og Bobber, for evigt elsket og aldrig glemt.. *R.I.P*

*Man skal aldrig gå ned på udstyr!*

0
0
Svar på denne tråd
 
 Brugte boots
Forfatter: 
Dato:  23-10-2014 15:54

Hvis du søger i marked her på heste-nettet er der flere brugte boots til salg og de er trods alt en del billigere end nye :). Du kommer jo nok til at slide nogen stykker op inden den hov er rask !!!

 

En af måderne at undgå gnavesår kunne måske være at skifte mellem forskellige modeller ?? Hvis den kun skal have en boot på når den er på fold, men ikke i stalden, så er risikoen for gnavesår nok heller ikke så stor.

 

Men ellers kan jeg også anbefale Equine Fusion Ultimate, som jeg bruger til min hest. Dog ved jeg ikke om din hest ikke ville have bedre af en boot med helt hård bund for at give bedst mulig støtte ??

 

Vær også opmærksom på om den kommer til at gå skævt - det gjorde min nemlig da den for godt et år siden slog et meget stort stykke af den ene baghov (og gik med boot i en måned 24/7). Den anden baghov blev synligt skæv, men har heldigvis rettet sig næsten helt igen efter at den syge hov blev rask. Det gav også nogle spændinger i ryg og bagparti, som en behandler måtte hjælpe med.

0
0
Svar på denne tråd
 
 tak for rådene
Forfatter: 
Dato:  23-10-2014 19:28

jeg fortrækker helt klart en hård boot da der så er mere støtte til hoven.

vi er meget obs på hendes hove nu hvor skoen og hesten ikke ville som mig og smeden ville det.

hun bliver tilset hver 4 uge og korigeret.

så hvis den er helt gal når smeden kommer næste gang, det er om 14 dage så tager vi den derfra.

 

er også obs på hun vil komme til at belaste sig anderledes, så regner med at hun skal til kiro og fys nogle gange i det nye år.

 

hun gik desuden med bandagering på hoven de første tre uger og har stået på boks i 4 uger, og er lige begyndt at komme på fold. vi startede med sygefold men hun blev simpelthen for vild så lukkede hende ud til de andre hvor hun så bare går rundt og græsser.

 

hoven bliver vasket hver dag for alt snavs er væk når booten kommer af. samt så kommer der jod på.

 

hoven skulle efter min smed og dyrlæges ord været hærdet i det område hvor ydervægen er skåret væk.

 

hvad for boots har en hård sål?


0
0
Svar på denne tråd
 
 Hård sål
Forfatter: 
Dato:  23-10-2014 19:56

Hej igen!

 

Alle de boots jeg kender til har en hård (fast) sål. Men jeg kender ikke lige den der hedder Equine Fusion. Men det vil da undre mig, hvis den ikke har en fast sål, da den skal kunne holde til en belastning på 400 kg+.

 

Rigtig god bedring med hesten! :-)

 


Mange hilsner fra

 

Lise Andersen

 

 

Design for Pets

Hundetilbehør & Katteartikler

med fokus på lækkert design og høj kvalitet

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  23-10-2014 21:30

Ultimate har ikke en hård sål, den er fleksibel som en kondisko, det er alle Equine Fusions boots... :)

 

Er det dyrlægen der har sagt du skal rense med jod? For det er vævsirriterende, og tager sin tørn på nyt rask væv... Ville bruge noget klorhexidin eller saltvand for at være på den sikre side


 

 

*Mit nye smukke stjerneskud, Lotus på FB: Her *

Big og Bobber, for evigt elsket og aldrig glemt.. *R.I.P*

*Man skal aldrig gå ned på udstyr!*

0
0
Svar på denne tråd
 
 Klorhexidin og
Forfatter: 
Dato:  24-10-2014 08:03

andet desinficerende er alle vævsirriterende.

 

Men med sådan et krater er det måske bedre, at man sikrer bekæmpelsen af bakterier i første omgang.

 

Bakterier hindrer også opheling, så det er nok lidt pest eller kolera.


Cirkelinemus :-)

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hård sål
Forfatter: 
Dato:  24-10-2014 09:12

Hej

Hvis dyrlægen mener det skal være en hård sål, så udelukker det Equine Fuison. Af dem som jeg lige kender med hård sål er:

Cavallo Simple

Cavallo Sport

Cavallo Trek

Easyboot Glove

Easyboot Epic

Easyboot Glove Backcountry

Easyboot Trail

Renegade (mener jeg)

 

De fleste undtagen Renegade, kan ses på vores hjemmeside www.hovfokus.dk

 

Mit råd til dig vil være at kontakte trimmer eller forhandler af boots. Med en hov som din kan der være andre faktorer end blot at den ikke må skarve :-)

 

Håber du finder den rigtige løsning til din hest.

 

Mvh. Rie Høper

0
0
Svar på denne tråd
 
 hun for
Forfatter: 
Dato:  24-10-2014 09:16

jod opløst i vand så det ikke er så kradsbørstigt.

men blev beordret af dyrlægen at så længe der var hul ind så længe skulle hun vaskes med jod, så det står på vask hver dag i meget lang tid.

 

easy boot rx en syg boot kender nogle til den?

eller cavallo trek boot.?

 


0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider