Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Ældre dame
Forfatter: 
Dato:  24-10-2014 10:09

Jeg har en ældre dame på 23år, som har dårlige tænder:-( der er et par stykker der burde rives ud, hun har store foderlommer og tandkøds betændelse. Hun er sat i behandling for betændelsen. Hun spiser langsomt og savler når hun spiser. Hendes tænder er raspet og tjekket for et par mdr siden.

Hun har svært ved at holde hul, Hun er lidt stivbenede om vinteren.

Jeg er bare sådan i tvivl om hun skal ha fred eller om jeg skal ofre em masse på de tænder hvis det alligevel ikke bliver godt. vil hende det bedste.

 

Hvad ville i andre gøre?



Lev livet mens du kan!!


www.isolering-priser.dk




0
0
Svar på denne tråd
 
 Både for og imod, ingen nem løsning
Forfatter: 
Dato:  24-10-2014 10:24

Hej TS

 

Du skal gøre op med dig selv hvad du vil. Forsøgsvis, kan du give mash, morgen og aften, det er som en slags vælling og giver vædske.

 

Hvis det fortsætter og du er i tvivl, så få en faglig vurdering af dyrlægen og tag den derfra.

 

Britt

0
0
Svar på denne tråd
 
 Dyrlægen er med
Forfatter: 
Dato:  24-10-2014 10:46

Jeg har min dyrlæge med ind over, og hun får opblødte fiberpiller og en masse wrap.

Jeg syntes bare det er svært om man skal stoppe nu. Hun står bare på folden og hænger. Men rider vi tur så er hun vældig glad.

Vil bare ikke hun har ondt i tænderne



Lev livet mens du kan!!


www.isolering-priser.dk




0
0
Svar på denne tråd
 
 lyder som om
Forfatter: 
Dato:  24-10-2014 11:29

hun selv trækker sig tilbage når du siger hun hænger på folden. det er ikke et sundt træk.

 

Med hendes alder i mente ville jeg sig tak for alle de gode år og lade hende slutte værdigt.

 

Hård beslutning? sikkert men en værdig. Vi går den kolde tid i møde hvor du selv skriver hun er dårligt gående, og spiser hun ikke nok og ej hele trives i flokken- hvad har hendes liv så af værdi for hende ?

 

 

Karina

1
0
Svar på denne tråd
 
 Wrap af lib
Forfatter: 
Dato:  24-10-2014 11:37

Hun spiser alt det hun kan, bliver fodret 3-4 gange om dagen med krybbe foder og wrap. Hun vrinsker når jeg kommer og virker glad. Men på folden hænger hun. Bliver hun striglet, nusset og redet tur så virker hun rigtig tilpas. Derfor syntes jeg det er svært, eller jeg har nok bare brug for at høre fra andre det er ok at afslutte nu, mens hun stadig er lidt glad.

 



Lev livet mens du kan!!


www.isolering-priser.dk




0
0
Svar på denne tråd
 
 Ormekur
Forfatter: 
Dato:  24-10-2014 11:46

har fået en ormekur mod bremselarver for nyelig ?

det gjorde underværker ved min den gamles tænder at få en ormekur, det viste sig at hendes mund var hårdt ramt af bremselarver.

 

Ellers ville jeg give fred nu, heller nu mens hun har det nogenlunde. Du kan risikere kolik og i værstefald tarmslyng når nu tænderne ikke virker som de burde


 

 

www.stenhedegard.dk

 

 

Halmpiller sælges

 

 

Horselux hestefoder og Blue Hors totalpleje

 

 

Venter 4 welsh føl i 2015 alle er til salg

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  24-10-2014 14:44

hej

For hvis skyld er hesten i live ?

Den ved ikke , når du beslutter den skal dø. Hvorfor skal den blive syg før vi kan tage beslutningen ?

Når hesten ikke kan holde huld og er 23 år, mener jeg den skal have lov til at komme til de evige græsmarker. Det må være en hesteret.

 

MVH Hanne.

2
0
Svar på denne tråd
 
 Helt enig
Forfatter: 
Dato:  24-10-2014 15:12

Jeg er helt enig og jeg holder aldrig mine dyr i live for min egen skyld, jeg tænker på mine dyr. Ormekur er givet.

Det et nok bare lidt sværere da det egentlig er min datters hest.

Samtidig ville jeg nok bare gerne ha afvide af andre at det er en ok beslutning jeg har taget at gi hende fred.

Tak for jeres svar, jeg er nu sikker på det er den rigtige beslutning.



Lev livet mens du kan!!


www.isolering-priser.dk




0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider