Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 min hest bliver bidt
Forfatter: 
Dato:  04-10-2014 00:17

Hej kloge mennesker.

 

Jeg har desværre en hest som bliver spist på folden, jeg overvejer at smørre ham ind i noget så de lader ham være i fred, hvad vil I anbefale ? gerne forslag til at putte direkte på hesten og noget til at putte på dækkenet.

 

Tak for jeres hjælp.

0
0
Svar på denne tråd
 
 xxxxxxxxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  04-10-2014 15:08

 

Jeg har desværre ingen kreative forslag, andet end en anden sammensætning vdr. flokken.

 

Min har også ofte lignet et forsøg på et Picasso maleri, men nu er jeg flyttet og hesten har ikke fået en eneste ny skramme hvor hun ellers fik et par stykker om ugen det andet sted.

Ligesom hun altid har været uden for når det kommer til hø fx - så har hun sådan cirka sjældent fået noget, fordi hun gik sin vej så snart der kom andre heste til.

 

Så jeg er glad for at hun nu kan gå på folden uden og blive tygget i eller bidt ud efter.


Nu med eget ponydyr

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Min mening
Forfatter: 
Dato:  04-10-2014 15:53

Jeannette (Hende Big&Bopper og Lotus) har haft samme problem på hendes fold, hvor de pt går 4. Hesten der bed de andre, og især Lotur, har gået med mundkurv et par uger, som de håber har helbredt den for den dårlige vane.


VH Pernille

 

Only in math problems can you buy 60 cantaloupes and nobody asks what the hell is wrong with you.

 

Livet er for kort til at undgå Pernille

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 til MRJN
Forfatter: 
Dato:  04-10-2014 16:02

Problematikken er ,at opstaldnings ejer ikke mener der er et problem på folden. Efter der er kommet nye heste ind er det begyndt at gå galt. Min hest kæmper ikke for hiaki plads, den slås ikke men viger for alt og alle.

 

derfor jeg vil finde noget til at smører /påfører, noget som smager/lugter rigtig dårligt så de vil lade min hest være.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Min bider....
Forfatter: 
Dato:  04-10-2014 16:04

Jeg er så heldig at have hestene hjemme, så ingen ser skævt til en, og hvor alle ødelagte dækner og huller i pelsen sker på en af mine egen, og udføres af en af mine egne.

 

Det jeg har lært er, at smøre BH Bid stop på dækner ! Det virker ved "ihh jeg kan hive i haleklappen", men ikke på "nu stopper du eller får et ordentlig hak".

Der ud over SKAL dæknerne være i 1680 denier for at kunne holde.

 

Det sjove er, at det er min møg-provokerende unghest som mopper min rolig flegmatiske unghest, som så til sidst bliver nød til at "slå til/bide til". Dvs Caspian bliver ved og ved og ved med at drille Pinot - Pinot forsøger at gå væk, forsøger at markere sig med nedlagte øre eller stampen i jorden - og Caspian er som en duracellkanin som bliver ved og ved med at drille, også selvom det koster lidt pels eller et spark.

 

Lige nu går de på seperate fold, fordi Pinot står med en skade, og ikke må mosles rundt med af Caspian. Så for første gang i 5 år ser Caspian pæn ud i pelsen.

 

mvh Charlotte

2
0
Svar på denne tråd
 
 xxxxxxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  04-10-2014 19:49

 

Min er også en der altid viger, har aldrig nogensinde set hende bide af andre heste. Kun sparke/bukke hvis hun virkelig er trængt op i en krog.

 

Hun er en stor undskyldning for sig selv og fungere derfor også bedst med andre heste som også er det.

 

Så hvis det er et stort problem, så havde jeg flyttet hesten.


Nu med eget ponydyr

 

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider