Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Foder med "hurtig" energi
Forfatter: 
Dato:  22-04-2014 09:41

Hej

Søger lige lidt inspiration.

 

Historien:

Min datters springpony (Erfaren hoppe på 14 år, der har gået masser af stævner i sit liv) mangler bestemt ikke energi hjemme til træning. Hverken når vi springer, rider dressur eller noget helt trejde.

Der har den helt perfekt tænding og udholdenhed.

 

Problem:

Når vi kommer ud til stævner, er den nærmest flad for energi på banen.

Den er nem at læsse, står pænt og er upåvirket efter køreturen. Den er frisk og veloplagt på pladsen og i særdeleshed under opsadling ;-) .. Som om den glæder sig.

Men når de starter på opvarmningen og på selve banen, så skal der VIRKELIG rides på, for at komme op i det tempo som ponyen springer bedst i.

Vi varmer ikke for meget op (har næsten altid underviser med), den bliver tilbudt mad og vand.

 

Løsning:

Ja det er jo her I kloge kommer ind.

Selv tænker jeg noget foder som man fx kunne give dagen før stævnet og under stævnet.

Tænker ikke der skal ændres i det daglige, da den jo er helt perfekt der og endelig ikke må få mere "go go".

Jeg er ikke interesseret i at give de der "boostere" da det er alt for dyrt og det skal være foder uden voldsomme mængder stivelse.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 bumbumbumbum
Forfatter: 
Dato:  22-04-2014 20:17

Mit bedste bud vil være at give den sort havre til aftens og morgenmad.

Det giver vi vores distanceheste, men KUN i stævne situationer.

Der er jo en del stvielse i, men det er netop det de har behov for, noget let omsættelig energi.

 

Mvh Jane


Den ultimtive ponymor :-)

 

2
0
Svar på denne tråd
 
 Triple P
Forfatter: 
Dato:  22-04-2014 21:25

Jeg bruger Triple P fra Pavo til min egen springhest som har det nøjagtig som jeres. Hun får det ca. 3 timer før vi skal "på".

 

 

Hilsen Rikke


Ridehal til rådighed 20x40 med en god sandbund (6752)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Condition
Forfatter: 
Dato:  23-04-2014 00:09

Vi bruger Supercondition fra Hippolyt til den ene af vores, hun får de et par dage op til et stævne det virker ret godt på vores, som også brænder lidt ud når hun er på ude bane.

0
0
Svar på denne tråd
 
 xxxxxx
Forfatter: 
Dato:  03-10-2014 14:00

Hej Rikke,

 

Hvor meget Triple P giver du ??

MIn vejer omk. 600 kg....

0
0
Svar på denne tråd
 
 ddddddd
Forfatter: 
Dato:  03-10-2014 14:06

Hvad får hesten til dagligt at spise, det har en del af sige alligevel?

 

Jeg giver min konkurrence dressurhest havre og Irish Mash fra Hippolyt et par timer før stævnestart.


You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at..

0
0
Svar på denne tråd
 
 
 Triple P
Forfatter: 
Dato:  04-10-2014 18:41

Jeg giver ca. 2 timer før klassen. Hjemmefra for hesten halv af hver (udskifter halvdelen af hendes morgenmad med Triple P)

 

Hilsen Rikke

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider