Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Min hest skal flytte, HJÆLP!
Forfatter: 
Dato:  18-09-2014 18:24

Hej alle! Nu har jeg brug for hjælp igen...

 

Nu står jeg i den situation, at jeg skal flytte min hest små 7-800 meter længere ned af vejen og der er jo i princippet ikke længere end man kan gå MEN, jeg har bare aldrig begivet mig ud på en vej med ham endnu for han er meget nervøs og anspændt og bliver hurtigt forskrækket. Ja, jeg tror faktisk det er direkte risikabelt at gå med ham!

 

Jeg kunne også vælge at proppe ham ind i en trailer, men sidst jeg gjorde det var det meget tæt på at gå rigtig rigtig galt fordi han blev så bange derinde også.

 

Så kære venner, hvad ville I have gjort?? Det ene eller det andet, eller bør jeg få ham bedøvet for den korte tur?

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 selskab og..
Forfatter: 
Dato:  18-09-2014 19:35

jeg ville begynde at træne hesten til trafik nu og så ville jeg se om ikke jeg kunne få et par rolige heste til at følge os til den nye stald.

 

Desuden ville jeg også overveje om ikke hesten skulle have et tilskud magnesium (epson salt), hvis den generelt er lidt jumpy!

 

Held og lykke med flytningen.


 

 

Kristina

 

4
0
Svar på denne tråd
 
 Zylkene
Forfatter: 
Dato:  21-09-2014 07:32
Jeg tror du kan hente en god del hjælp fra Zylkene her. Kig på zylkene.dk. Den foreslås lige præcis til nervøse heste, som kommer ud i "utrygge" situationer, f.eks. trailerlæsning, klipning, etc. Den er sikkert også fremragende til trafiktræning.

Jeg vil foreslå at bruge Zylkene, når du følger Kristinas råd om at træne og tage nogle rolige heste med på vejen.


Kiiri
*En hest er altid en hest. Men en rytter uden en hest... er blot et menneske*

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  21-09-2014 13:34

Gode foreslag du har fået der.

 

Jeg vil også foreslå at du får noget hjælp til at træne din hest.

 

 

 

 

Vh Charlotte


Heste lyver aldrig

0
0
Svar på denne tråd
 
 Du finder mindst én...
Forfatter: 
Dato:  21-09-2014 19:54

... og gerne to bombesikre, søde heste, som du kan følges med.

 

En går foran og leder vejen og sikrer, at der ikke er trolde, flyvende grise og andre fabeldyr på vejen - den anden går ved siden af og "skærmer af" for trafikken.

 

Så giver du din hest en portion Zylkene inden afgang og evt. overlader du tøjlerne til en kompetent rytter, der enten rider eller trækker din hest på den korte distance. Du er allerede tydeligt nervøs over opgaven - ingen grund til at du overfører det til din egen hest. Du trækker/rider selv en af de rolige heste.

 

Og så tager du fat på trafiktræning, når du føler dig klar til det.


Venlig hilsen Camilla

 

Herman Sprenger bid sælges

 

Tredelt 14cm/Ø16mm. med løse bidringe

Todelt 14,5cm/Ø16mm. med løse bidringe

__________________________

 

3
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider