Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Kodeledsforvridning
Forfatter: 
Dato:  20-09-2014 10:39

Hej

 

Min kørepony har lavet en forvridning af sit kodeled, er der nogen der har erfaringer omkring dette med genoptræning, længde af sygeforløb, eller bare gode råd, så jeg kan hjælpe ham bedst muligt.

 

Pt står han i stor boks og var i går på en kort trækketur og i dag kommer han ud 2 gange og bliver trukket. Men tænker om han skal ud i lille sygefold så han kan se de andre og bevæge sig lidt mere rundt. Det skal dog siges, at han er meget rolig og bare står og spiser sit hø. Skaden er kun knap 3 dage gammel, så han er stadigvæk på smertestillende.

 

Gode råd modtages med kyshånd, da vi aldrig har haft en med den slags skade før

 

God lørdag der ude fra Betina


Det er menneskeligt at fejle - og guddommeligt at tilgive....

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  20-09-2014 14:09

min hoppe har prøvet det flere gange. det er kke sådan når man gerne vil tæve andre heste

 

jeg bruger altid

www.horze.dk/linimenter/pharma- arnika-strong-gel-500-ml/25025.html

 

det er super godt, og virker rimelig hurtigt

 

 

jeg har aldrig været nød til at sætte mine i boks. men sætter dem på fold hvor de ikke vil stress rundt

men det kommer selvfølgelig an på skade, hesten mm.

min hoppe ville gøre sin skade værre hvis hun skulle stå inde. Mens min vallak er ligeglad bare der er mad



0
0
Svar på denne tråd
 
 Bum bum
Forfatter: 
Dato:  21-09-2014 19:54

Min hest vred op på vej op på ridebanen i starten af april og fik diagnosticeret en kodeledsforvridning.

 

For at gøre en lang historie kort, er han først nu for 14 dage siden gået i gang med meget langsom genoptræning.

 

Han an har været igennem 5 ledbehandlinger og 10 laserbehandlinger og er nu også på glucosamin kur.

 

Mit bedste råd er laser! Jeg er slet ikke i tvivl om, at det er det der gjorde udslaget for min her i sidste endnu :-)

 

God bedring!


Karen

"Don´t cry because it´s over - smile because it happened!"

.: Trakehner - Der Tradition verbunden. Die Zukunft im Blick. :.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider