Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Træpiller til strøelse - HVILKE?
Forfatter: 
Dato:  09-09-2014 09:38

Hvilke træpiller er gode til strøelse - navn/mærke?

0
0
Svar på denne tråd
 
 træpiller
Forfatter: 
Dato:  20-09-2014 21:36

Jeg bruger dem fra Harald Nyborg :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Land & Fritid
Forfatter: 
Dato:  20-09-2014 22:38

Jeg tror ærlig talt ikke, at der er den store forskel. Men jeg har tidligere købt dem fra Land & Fritid, da prisen er ok, og fordi de er dejlig lyse :-)

 

Så vidt jeg husker findes der både 6 mm og 8 mm træpiller, hvor sidstnævnte anbefales til hestebokse. De andre er vist bedst til brændsel.

 


Mange hilsner fra

 

Lise Andersen

 

 

Design for Pets

Hundetilbehør & Katteartikler

med fokus på lækkert design og høj kvalitet

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg har købt....
Forfatter: 
Dato:  21-09-2014 09:24

Jeg har købt træpiller 8 mm en palle af den lokale træpilleleverandør - pris 2000 kr incl levering samme dag jeg bestilte :-)

 

Så prøv evt at tjek om nogle i nærheden af dig sælger træpiller, og hvad de tager for, og evt levering.

 

Mvh Charlotte

0
0
Svar på denne tråd
 
 træpiller
Forfatter: 
Dato:  21-09-2014 09:48

Charlotte, hvor har du købt træpiller henne? Jeg bor vidst ikke så langt fra dig og 2000 kr incl levering lyder billigt

 

Jeg synes det er en jungle med de træpiller og det er svært at sammenligne priserne, uden at skulle have gang i et af min kærestes elskede excellark(som jeg hader )

 

Ofte er der forskel på vægten på pallerne og så skal man til at regne kilopriser ud, for at finde ud af hvilken der i virkeligheden er billigst.

 

Jeg har lige bestilt Flex Heat(har skiftet navn til Heatless) hos Verdo. Jeg bestilte dem, fordi Verdo har et introtilbud og fordi jeg kender pillerne fra mit tidligere opstaldningssted. Gav 4120 kr for 2 paller incl levering.

 

Jeg har bestilt 6mm og I anbefaler 8mm. Hvorfor er 8mm bedre til hestebokse? Jeg synes nemlig, at jeg har hørt det modsatte, at 6mm skulle være nemmere for hestene at trampe til smuld, så man hurtigere får en god bund. Hvor mange sække har I brugt til opstart af boksen? Mine bokse er henholdsvis(når de engang bliver færdige ) 11,5kvm til min 1´er pony og 6kvm til min shetlænder.

 


Med Venlig Hilsen
Karina Both Andersen


De bedste kys kommer fra en varm mule

0
0
Svar på denne tråd
 
 Thorsø
Forfatter: 
Dato:  21-09-2014 11:35

Jeg bor ved thorsø - og der er så den lokale træpille mand, som bor få km væk - derfor incl levering :-)

 

Min nabo mente, at hvis jeg henvendte mig til en anden lokal træpillemand, så kunne jeg måske få det billigere, da han havde et parti træpiller, som ikke var gode nok til at fyre med pga for meget sand i pillerne til at pillefyrene kunne klare det. Og det var måske værd at overveje ? Til gengæld var det lidt længere væk og formentlig uden levering... Og så går fidusen måske af det ?

 

Jeg tror groft sagt det er ligegyldigt om de er 6 eller 8 mm - men jeg synes ofte at 8 mm er billigere end 6 mm.

 

Mine bokse er 3.10 x 3.25 og der har jeg opstartet med 250 kg i hver - det er rigeligt ! Og jeg burde måske have nøjes med 200 kg og så hellere have fyldt efter lidt hurtigere.

 

Mvh Charlotte

0
0
Svar på denne tråd
 
 træpiller
Forfatter: 
Dato:  21-09-2014 20:34

Tak for svar Charlotte. Som skrevet, så har jeg lige bestilt 2 paller ved Verdo, så det var mere til en anden gang, jeg gerne ville vide det

 

Hos Verdo var prisen den samme på 6mm og 8mm og sådan synes jeg, det har været, flere af de steder jeg har kigget.

 

Jeg har ikke prøvet, at starte en træpillebund op før, da den var klargjort på mit tidligere opstaldningssted, da vi kom. Vander man træpillerne til at starte med?

 


Med Venlig Hilsen
Karina Both Andersen


De bedste kys kommer fra en varm mule

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider