Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Hvilke tæpper har i til hesten?
Forfatter: 
Dato:  17-09-2014 10:44

Hej alle sammen

 

Jeg er ved at købe udstyr ind til min nye hest, så vi er klar til vinteren.

 

Dækner er der styr på. Så næste skridt er tæpper.

Jeg vil gerne have et uldtæppe til ham, men kommer til at sidde og tænke på om det bliver for varmt, når vi begynder at skulle skridte med tæpper? Og om det først skal bruges, når det bliver rigtig koldt og han bliver klippet? Hvad har i andre af tæpper?

 

Jeg ville egentlig også gerne have et tæppe som ikke er for varmt, men som hurtigt sluger vand/sved - hvad er godt dertil? Jeg tænker til f.eks. transport og når man har vasket hesten.

 

Kom gerne med alle jeres råd :)

 

På forhånd taaaak :)


Mvh. Randi, som fandt sin drømmehest, Nymarkens Quark <3

0
0
Svar på denne tråd
 
 tæpper
Forfatter: 
Dato:  17-09-2014 11:00

når det bliver lidt koldere inden han bliver klippet bruger alm. fleese. til skridt varm/af

efter klip bruger jeg to fleese, til skridt varm/af og tager det ene af når jeg traver varm.

på tur har jeg et uldlændedækken, og hvis jeg kun skal skridte får den et fleese uden på.

 

men jeg er ved at spare sammen til et Termatex lændedækken som jeg forventer mig meget af, jeg forventer at jeg kan bruge det til skridt, trav og når det er rigtig koldt også til galop. jeg rider udendørs hele året.

 

Derudover har jeg et Anna Scapati til pænt brug.

Jeg ønsker mig også et fleese med hals til transport om vinteren.


Tilbyder opstaldning i Odense Sø, se præsentation

PT kun 1 ponyboks ledig, venteliste oprettes hvis nødvendigt.

 

Med venlig hilsen

Louise Kløcker

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tæpper...
Forfatter: 
Dato:  18-09-2014 21:04

Bruger mest fleece både før og efter

når det er rigtig koldt bruger jeg uld på stille ture og efter ridning.

under kørsel har jeg et tykt fleece med hel hals

 


 

 

www.stenhedegard.dk

 

 

Halmpiller sælges

 

 

Horselux hestefoder og Blue Hors totalpleje

 

 

Venter 4 welsh føl i 2015 alle er til salg

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 uldtæpper
Forfatter: 
Dato:  19-09-2014 09:30

Jeg bruger enten et rigtig tykt uldtæppe når det er allerkoldest og ellers har jeg to ulddækkener i hver sin tykkelse, hvor gjordene kan tages af og dem bruger jeg under opvarmning, afskridtning samt transport, Det smarte synes jeg er at så behøver jeg ikke have flere tæpper/dækkener med men kan bruge et til det hele.

 

Fleece bruger jeg aldrig det er enten uld eller bomuld her.

 

mvh

Mie


Med de fire skønne arabermuler <3

 

1 års ox hingsteplag sælges, ses min profil for flere oplysninger :)

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 tæpper
Forfatter: 
Dato:  19-09-2014 22:14

Til at starte med så bare et fleece.. Når det bliver lidt koldere, så et med lidt uldmix i. Og når det er koldest bruger jeg et ridedækken, hvor der er hul til sadlen. Det er på 300 gram og vind og vandtæt. På tur, har han det self på på hele turen. Ridning i hallen, tager jeg det af når han er travet varm :-)

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tæpper til hest
Forfatter: 
Dato:  20-09-2014 10:17

Jeg har et helt billigt fleece dækken fra Heri. Det er faktisk ganske udemærket og opfylder sit formål, transporterer fugt væk fra heste, når det f.eks. har regnet.

 

Deruover har jeg dette: www.premierequine.co.uk/ PBSCProduct.asp?ItmID=13614551

det er virkelig lækkert og igen virker det ved at få transporteret fugt væk fra hesten, så han tørrer lynhurtigt.

 

Til il ridebrug har jeg købt følgende: www.premierequine.co.uk/ PBSCProduct.asp?ItmID=13627999

det ser rigtig lækkert ud, men jeg har ikke brugt det endnu. Det er købt i år og det har jo heldigvis ikke været vejr til den slags endnu. Men det skal bruges til vinterens ture ud og til udendørs ridning på banen.

 

Så har jeg et gammelt uldtæppe, der nok er 20 cm for kort. Men det er bare sådan et der ligges over bagdelen af hesten og så sidder man på det. Så mon ikke det kan bruges i en god periode.

 

Mangler et lændedækken i uld og vil også have et godt og lækkert ulddækken til ham. Men det må så loge vente lidt.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider