Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 andet end biotin?
Forfatter: 
Dato:  18-09-2014 07:43

min dejlige pletmule, skal desværre ind og indlægges her til morgen på højgård på grund af gammel hovbyld der ikke har ville hele og derfor har gjort stort skade på hoven.

 

jeg er selvfølgelig blevet rådet til at fortæstte med hendes biotin tilskud, men spurgte ind til om der ikke var et andet evt bedre tilskud hun kunne få.

men nu kan jeg simpelthen ikke huske navnet på det.

så vil høre herind om i kender andre produkter end ren biotin tilskud der har en god effekt på hovene.

 

jane


0
0
Svar på denne tråd
 
 Ungulat
Forfatter: 
Dato:  18-09-2014 09:13

Noget af det bedste man kan bruge er Ungulat fra Hippolyt. Det købes billigst i Tyskland, da vi havde en hest der fik det havde vi normalt et par spande med retur, når vi havde været over grænsen for at snolde, så var turen rigeligt betalt.

2
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  18-09-2014 11:31

Eng med Charlotte, Ungulat er et virkelig godt produkt, og speeder væksten af ny og sund hov op.


Sælges: Velgående, smukt hingsteføl e. Fürstenball. Mor er ERDH Heslegård's Laxmi e. Heslegård's Louis, hun er mor til S-hest i dressur, samt flere succesfulde, unge rideheste

www.stutterikrone.dk

1
0
Svar på denne tråd
 
 Ungulat
Forfatter: 
Dato:  18-09-2014 12:31

Min hest har også bøvlet med hovbylder, så jeg er næsten lige gået i gang med en spand Ungulat fra Hippolyt.

Der er virkelig mange penge at spare ved at købe i Tyskland!

Jeg bestilte fra hipposport og havde spanden få dage efter - og kom kun af med 605 inkl Porto. Prisen i Danmark er 845..


- Louise med den dejlige Lo'moone!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kerabol
Forfatter: 
Dato:  18-09-2014 16:54

Bruger Kerabol efter smedens anbefaling.

0
0
Svar på denne tråd
 
 jo masser...
Forfatter: 
Dato:  18-09-2014 19:43

Ungulat (som nævnt)

Farriers formula

MSM (sammen med biotin)

 

Det kunne også være hjælpe at give hesten nogle rigtig gode vitaminer, mangler den noget til at bygge hoven af kunne den jo også mangle andet i kroppen.. her kan jeg anbefale NDS Equine (tidligere kendt som Vitaboost)

 


 

 

Kristina

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ungulat
Forfatter: 
Dato:  18-09-2014 22:31

Jeg bruger også Ungulat til min. Dog ikke pga. hovbylder, men fordi hans hove var godt beskadigede af at træde forskoene af for mange gange og pga. dårlig beskæring da jeg købte han i juni. Så jeg bruger det til at stimulere væksten og styrke hovene. Jeg vil mene at det ser ud til at have en effekt. Er i gang med den anden spand nu.

 

Jeg handler også på hipposport.de og køber den dobbeltpack de har, hvor man får 2 spande for 136 euro. Derudover har jeg bestilt en del foder fra hippolyt også. Bestilte i tirsdags, i dag stod hovedparten af varerne på en palle da jeg kom hjem. Ungulaten er afsendt i dag, men de har givet besked om at den er forsinket.

1
0
Svar på denne tråd
 
 Min dyrlæge
Forfatter: 
Dato:  19-09-2014 07:03

siger TRM Hoofmaker (y) Så det er da det min pony skal til at have for at få stærkere såler :)


/Trine T =)

 

- Ethvert hestemenneske bør en gang i livet eje en shetlandspony!


What We Do in Life Echoes in Eternity.

If opportunity doesn't knock, then build a door.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Min erfaring
Forfatter: 
Dato:  19-09-2014 08:01

Er at Hoof First fra Horse First er det eneste produkt, der ud over at få hoven til at gro også giver de rigtige mineraler til at gøre hoven god og stærk samtidig.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 tak for
Forfatter: 
Dato:  20-09-2014 14:55

alle jeres svar. dejlig med lidt hjælp. tror jeg prøver den fra hippolyt, da hun også bliver fodret med natur müslien.

og så tager jeg lige en snak med dyrlægen mandag.

hun er endnu ikke kommet hjem og ved først på mandag om hun kan komme hjem der.

 

 

jane

 


0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider