Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Regulator Complete til føl?
Forfatter: 
Dato:  16-09-2014 15:07

Jeg har igennem flere år fodret ret simpelt med hø, roepiller og regulator complete. - Voksne heste, som har trivedes helt fint på det.

Nu har jeg så for første gang fået et lille følle i stalden og skal jo tænke foder til den lille også. RC reklamerer med, at det kan bruges til alle, både unge og gamle.

Nogen her der har erfaring med at bruge RC til føl og plage?

 

Vh Heidi

0
0
Svar på denne tråd
 
 regulator
Forfatter: 
Dato:  16-09-2014 16:52

Hejsa

 

Jeg ved at der er en del, der fodrer med det og er glade for det. Jeg er selv ret begejstret for RC. Min slap af med sine sacroider efter jeg skiftede til RC.

Jeg kender flere der fodrer med RC med det er heste og ponyer, der er udvoksede.

 

Jeg ville ikke selv, vælge at bruge det til et føl i vækst i det, der mangler noget protein og andet, der styrker knogler og led mens de vokser.

 

Min fik suregrow til han blev 4 og derefter skiftede jeg over til regulator.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Regulator
Forfatter: 
Dato:  16-09-2014 18:19

RC kan sagtens bruges til føl og plage, men der skal suppleres med protein feks sojaskrå, lucerne etc.

 


Mvh

Mette

 

 

Skøn hestevenlig opstaldning i Kolding

 www.lille-hovgaard.dk

 

Vi har en ledig plads pr. 1. september

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Vi har vokset alle
Forfatter: 
Dato:  16-09-2014 22:49

vores føl og plage op på RC, sojaskrå, roepiller og godt wrap.

15 stk ila ca 10 år. Vi har aldrig haft grimme plage der lignede skravl, de har vokset harmonisk og fornuftigt. Husk at de skal have som til voksenvægt.


 

Opstaldning Sorø;gode og sikre forhold.

Working Equitation bane, ridehus og masser af terræn.

1
0
Svar på denne tråd
 
 Må jeg låne din tråd?
Forfatter: 
Dato:  18-09-2014 19:39

Må jeg låne din tråd?

 

Til jer der fodrer voksne heste med RC, hvordan er jeres rideheste i huld? Hva giver I dem eventuelt ved siden af?

 

Jeg kan umuligt holde huld på min 6 års ridehest, varmblod, der går på RC. Hva giver I jeres ved siden af, når de bliver redet seriøst?

 

Min får selv. sojaskrå, lucerne, roepiller og fiberpiller ved siden af.

 


Team Dandanel

"Hva folk ikke ved, har de ikke ondt af :-) "

Med hestene
Yatzie Dandanel 28-05-10 e. De Noir
High-Line Dandanel 08-04-08 e. Hotline

Yesica 18-05-95 e. Red Fern - Schwedengruss

0
0
Svar på denne tråd
 
 Takker
Forfatter: 
Dato:  19-09-2014 21:36

Tak for svar. Så må jeg lige finde ud af, hvor meget sojaskrå el lucerne, der skal til. Nemt at kunne fortsætte med RC som til de andre :-)

Vh Heidi

0
0
Svar på denne tråd
 
 RC skal jo ikke
Forfatter: 
Dato:  20-09-2014 00:04

"holde huldet" /Rødtoppen...der skal mere wrap, olie og/eller noget sojaskrå til så stor en hest.

Vores store varmblod spiste 15 kg wrap, 1-2 kg roepiller tørvægt, 600 g RC og lidt sojaskrå; i fældeperioder + olie.

Min ældste basse nu er lipizzaner, 520 kg og får 400-450 g RC, 8 kg wrap, 1 kg roepiller og 300 g sojaskrå, samt noget græs - han trænes S niveau.


 

Opstaldning Sorø;gode og sikre forhold.

Working Equitation bane, ridehus og masser af terræn.

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider