Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Overben ?
Forfatter: 
Dato:  22-08-2014 16:32

Min uheldige hest står idag med en varm hævelse på forsiden af piben på bagbenet. Hun virker lidt tryk øm men er ikke halt . Nu tænker jeg med det samme om det kan være en skade på stræksenen ? Eller om det er et overben . Hævelsen er dog umiddelbart ikke hård? Hvad tænker i

Billede

 

Billede

 

Billede

 



0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  22-08-2014 22:54

Nu er billederne temmelig mørke saa jeg kan ikke se det ordentligt.

 

Men sørg for at køle omraadet saa hævelsen falder. Hvis det er overben saa kan man putte zinkbarin paa som er noget kølende gele

 

Overben er haarde buler, og behøver heldigvis ikke at have nogen betydning.

 

 

Vh Chalotte


Heste lyver aldrig

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nye overben er bløde
Forfatter: 
Dato:  23-08-2014 10:20

Et overben er ikke "født" hårdt, så længe det er aktivt/nyt er det blødt. I dette tidsrum kan hesten være meget halt af det.

 

Men overben sidder oftest på indersiden af piben, da de skyldes slag. Jeg har dog en med et overben på ydersiden.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Bumbum
Forfatter: 
Dato:  23-08-2014 18:02

Overben er mega træls.! Min lege dreng af en plag har pænt mange på benene. Øv.

Men heldigvis plejer de at svinde lidt ind som tiden går. :-)


dont go faster than your angel can fly.

0
0
Svar på denne tråd
 
 13243567
Forfatter: 
Dato:  23-08-2014 20:23

min islænder har været så uheldig at falde, og derved slået sig selv, hun har fået en sene skade, og et overben.. hun er lige blevet færdig med en laiser behandling, som hun har reageret godt på, og overbenet er næsten forsvundet nu pga laiser beh..

 

her på mandag må hun begynde at skridtes lidt på ridebanen igen, efter at have stået stille hele sommeren..


2
0
Svar på denne tråd
 
 Hmmmmm
Forfatter: 
Dato:  23-08-2014 21:37

Hvor var seneskaden. Jeg er lidt nervøs for at det er en hævelse af selve stræksenen ? Nogen der har erfaringer med det . Dyrlægen kommer i næste uge



0
0
Svar på denne tråd
 
 laser behandling
Forfatter: 
Dato:  24-08-2014 14:26

Hvordan virker laserbehandlingen? Er virkningen permenent?Og hvad koster sådan en behandling ca?

 

Min hest har fået et overben på ydersiden af det ene forben. Det er kommet efter hun sidste vinter fik viklet sig godt og grundigt ind i sin dækken bl.a. med et forben ud af bringeåbningen!

Den eneste skamme hun fik var en lille sår udvendigt på piben. Det er så blevet til et overben :(

 

Jeg har så opdaget det for sent da det var blevet hårdt :(


Karina

 

med trakehneren

A´Nan H

 


"Der vil ikke være noget paradis,

hvis min hest ikke kommer mig i møde"

Ofelia, min smukke engel, jeg savner dig..

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider