Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Købe hest i Lithauen?
Forfatter: 
Dato:  18-08-2014 20:27

Jeg har set en annonce på en hest i Lithauen, den ser fin ud, og den er MEGET billig. Men er der nogen herinde, som har købt hest derfra? Kan man stole på de oplysninger, der er i annoncen? Kan man stole på dyrlægeundersøgelsen? Eller er bestikkelse udbredt? Synes det er lidt svært at kontrollere stævneresultater og hamdelsundersøgelse/røntgen og eftersom russisk ikke er min stærke side, må jeg jo gå ud fra, at oplysningerne passer. Ved heller ikke, om det "trygt" at køre derover og se på den?

 

er der nogen herinde, som har erfaringer? Gode som dårlige?

 

0
1
Svar på denne tråd
 
 ts.....
Forfatter: 
Dato:  18-08-2014 21:35

Men hensyn til erfaringer, pas.

Men det var da ærgeligt, min søde kollega (fra Lithauen) er lige rejst hjem på ferie i 14 dage i går.

Kunne ha' spurgt hende mht. oplysninger om div.

Vil gerne spørge hende, når hun kommer hjem, men der er jo længe til, 14 dage.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 ************************
Forfatter: 
Dato:  19-08-2014 13:15

Hej TS

Hvis det lyder som et reelt salg, så synes jeg du skal tage chancen. Du kan evt. få en dansk hestehandler til at importere og så kan du købe hesten af ham. Hvis den er meget billig, så kan du jo give hestehandleren salgssalær for det.

 

Jeg ville selv være skeptisk, men omvendt, hvis hesten ser fin ud og det er fair mennesker du handler med, så synes jeg du skal forsøge. Men sæt et max beløb af til det du vil bruge og få klare og tydelige aftaler på skrift. De fleste russere kan sagtens begå sig på engelsk.

1
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  20-08-2014 08:22

Hej

Kunne aldrig finde på at købe en billig hest i udlandet, specielt ikke i østeuropa. Der må være en grund til hesten er billig.

Når jeg tænker på hvad man kan få af heste i DK.

Hvad du skal bruge på at prøve hesten, stole på udenlandske dyrlæger, sprog misforståelser og hvad det koster at få hesten legalt til DK. Om jeg forstår det. Men ønsker dig alt mulig held og lykke.

 

MVH Hanne.

1
0
Svar på denne tråd
 
 no problem
Forfatter: 
Dato:  20-08-2014 09:47

for år tilbage var der en hestehandler med special i heste fra Litauen.

Ja faktisk er der også en del polkse heste i DK.

 

Hestene er billigere i disse lande pga deres priser generelt er lavere end i dk- det er alt fra lønninger til huse, mad etc der koster mindre.

 

klart taler vi S heste/ heste der starter internationelt koster de på niveau med alle andre, men alm C stævne heste er billige.

 

bare husk du er omfattet af købeloven i det pågældende land du handler.

 

tag til Littauen og se dyret. finder du den interessant så køb den.

Tror ikke du får en DK hestehandler til at være mellemmand- for så hænger denne person på købeloven.

 

Karina

1
0
Svar på denne tråd
 
 købe hest i østeuropa
Forfatter: 
Dato:  24-08-2014 14:58
Vi har købt heste fra østeuropa flere gange, men altid gennem hestehandler/importør for ellers bliver hesten ofte ganske dyr i sidste ende pga div bestikelser, transport osv.
Generelt set vil jeg sige at de ofte er i ganske dårlig stand helsemessig, pgå dårligere for, dårlig tandpleje, dårlig hovpleje osv. Jeg synes der er mer problemer med løse bensplinter og forkalkninger hos disse heste end hos øvrige skadinaviske heste.
Vær også obs på at har de gået stævner, så er niveauet på stævnerne meget lavere der over (ingen fyld, enklere baner teknisk set osv).
Men hvis den ser fin ud, så rejs da over og se den;-)
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider