Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Klaphingst
Forfatter: 
Dato:  11-08-2014 10:41

Nogen der har erfaring med operation af klaphingst?

Hvilke dyrlæger kan anbefales.

Kikkertoperation?

Succesrate?

Priser?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Gimlinge Dyreklinik
Forfatter: 
Dato:  11-08-2014 13:55

Vi fik kastreret en klaphingst for lidt over 2 år siden. Jeg havde tjekket lidt og de fleste steder kostede det i omegnen af 10.000 kroner. Jeg prøvede så at spørge vores egen dyrlæge hvor vi kunne få det gjort, og de nævnede blandt andet Gimlinge Dyreklinik.

 

Så jeg kontaktede dem, og på det tidspunkt kostede det 4500 for den lille operation, hvor testiklen sidder i lyskekanalen og 7000 for den større operation hvor de skal hente testiklen i bughulen.

 

Vi endte så med den store operation, prisen blev 7000 + 800 for medicin. Det endte så med lidt komplikationer - vores egen fejl - da vi syntes at 6-8 ugers boksro i maj-juni var dyremishandling. Så han fik en lille fold at gå på alene, men med nabo. Først var der et stykke af såret der var lukket forkert, det lignede nærmest en perle på en snor. Så gik der betændelse i det, så vi var en tur på klinikken til eftersyn og fik ekstra medicin 200 kroner.

 

Så udviklede der sig en brok der hvor uregelmæssigheden i såret havde været. Så han måtte en tur forbi klinikken igen for at blive opereret. Det kan du læse mere om her. Denne gang overholdt vi trofast boksroen. I dag 1½ år senere kan man intet se efter operationerne.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Klaphingst
Forfatter: 
Dato:  11-08-2014 16:47

Hejsa

Min dv dreng blev kastreret som klaphingst som 1 1/2 års i februar mdr for 5 1/2 år siden. Det blev gjort liggende i fuld narkose på kassernens hesteklinik i Næstved. Mener jeg gav omkring 7000 alt i alt og der var ingen komplikationer efterfølgende. Kan ikke huske hvor stenen sad men mener det var godt oppe i lysken. Der var sne på det tidspunkt så han kom bare hjem og gå i løsdriften efterfølgende så han fik sig rørt. Hævede kun lidt i forhuden de første dage.

 

Så alt i alt et positivt forløb

vh Nina


Nina og Caballero

Sorte Spøgelse

0
0
Svar på denne tråd
 
 Boksro?
Forfatter: 
Dato:  11-08-2014 19:25

Tak for svar til jer begge:-)

Charlotte, jeg forstår slet ikke, 6-8 ugers boksro. Mon det bruges stadig?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Boksro
Forfatter: 
Dato:  12-08-2014 07:45

En klaphingsteoperation som den vi fik lavet har jo intet med en standard kasteration at gøre. Der blev lagt et 20 cm langt snit i bughulen for at hente tesiklen ud. Så hvis man checker ham vil man tro at han kun er ensidigt kastreret.

 

Nu skriver Nina at hendes klaphingst hævede i forhuden, men det skyldes at testiklen har ligget i lyskekanalen og derfor har kunnet hentes ud den rigtige vej. På vores var det kun den korrekt placerede testikel der kom ud den vej.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider