Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Alternativ til horselux easy.
Forfatter: 
Dato:  31-07-2014 09:54

Hej ænder.

 

Jeg har lige et "problem" jeg gerne vil have andres øjne på. Jeg har de sidste 4 år fodret mine heste med horselux easy og fiberpiller (og selvfølgelig masser wrap) Men jeg er lidt træt af, at det er så svært at få fat i, der hvor jeg bor. Jeg har de foregående år fået leveret hele paller direkte fra miljøfoder, men jeg har store problemer med at opbevare så store mængder foder, uden musene går i det.

 

Så det jeg søger er alternativer til horselux, jeg er ellers super glad for konceptet, og har kunne fodre alle hestene med det, som ellers er en blandet flok.

 

Er der nogle der har et bud? Det skal være et foder, som dækker dem ind med vitaminer og mineraler ved en forhåndsvis lille mængde, og så kunne supplere med fiberpiller/andet til dem der har større behov for foderenheder.


Kvalitetsundervisnig i dressur tilbydes i Haslev hver mandag, af seriøs og dygtig underviser der selv rider Int. I og Prix st. george. Pris 170,- for ½ time :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Alternativ
Forfatter: 
Dato:  31-07-2014 10:08

Jeg har selv haft undersøgt det grundigt sidste efterår og efter hvad jeg fandt er der følgende produkter:

 

-Equsana Rocky
-Equsana Champ

-Regulator Complete

-Pavo Care4Life

-Horselux easy

-Brogaarden Safeandsound

 

 

 

Jeg har selv brugt Equsana Rocky tidligere men var ikke helt tilfreds, så er gået over til Horselux Easy og er meget glad for det.

 

Jeg kan anbefale dig denne side til at lede efter nyt produkt:

http://www.foderdata.com - her kan du også se prisen pr dag - desværre er Equsanas produkter ikke med


Trine Bach

Dana Crusador - DV 2007

Safians Gomilla - OL 1998

Godsets Unilla - OL 2004

Rockness - DV 2005

0
0
Svar på denne tråd
 
 Vi har brugt
Forfatter: 
Dato:  31-07-2014 10:57

Regulator Complete i over ti år til mellem 20 og 30 heste på stedet.......virker perfekt til dem allesammen.

I alle de år har der været to som ikke ville spise det, så kræsenhed er ikke noget generelt problem.


 

Opstaldning Sorø;gode og sikre forhold.

Working Equitation bane, ridehus og masser af terræn.

0
0
Svar på denne tråd
 
 takker.
Forfatter: 
Dato:  31-07-2014 12:47

Trine: Tak for link - vil lige tjekke det ud senere :-)

 

Eva: Har før brugt regulator complete, men jeg har 2 heste der ikke vil spise det - og faktisk ser de lidt bedre ud om vinteren på horselux'en.

 


Kvalitetsundervisnig i dressur tilbydes i Haslev hver mandag, af seriøs og dygtig underviser der selv rider Int. I og Prix st. george. Pris 170,- for ½ time :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  31-07-2014 13:35

Du har ikke mulighed for at finde nogen i dit område der står i samme situation? Jeg bor dog lidt længere vest på, men har samme problem. Jeg vil rigtig gerne fodre med horselux easy, men det er lidt voldsomt at bestille en hel palle hjem til 3 heste, så jeg prøver at lokke venner og bekendte med på at vi deler en palle. Miljø foder forhandler jo også fiberpiller, så hvis du bestilte det hele fra dem var det vel brugt lidt hurtigere?

0
0
Svar på denne tråd
 
 anino.
Forfatter: 
Dato:  31-07-2014 18:55
Det er det jeg har gjort de andre år, men har hver gang måtte kassere de nederste sække fra pallen pga mus - og et år endda rotter. Så det jeg var ude i, var at finde noget mere tilgængeligt, som kunne hentes i lidt mindre mængder. Men måske jeg skal se på et alternativ til opbevaring i stedet, og fortsætte med at få en palle hjem ad gangen :-)

Kvalitetsundervisnig i dressur tilbydes i Haslev hver mandag, af seriøs og dygtig underviser der selv rider Int. I og Prix st. george. Pris 170,- for ½ time :-)

2
0
Svar på denne tråd
 
 horselux
Forfatter: 
Dato:  04-08-2014 13:03

Jeg forhandler horselux sortiment, og bor 10 km nord for ringsted.

 

det ved jeg ikke om er langt fra dig??


Horselux forhandler i roskilde/kbh

www.minimule.dk - udstyr til de mindste, samt salg af foder.

 

6/7-06 - Min elskede ven igennem 12 år - Jeg sa ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 fodersalg
Forfatter: 
Dato:  04-08-2014 18:04
Tamina, hvor sælger du horselux i Kbh?

I am not young enough to know everything (Oscar Wilde)

~

0
0
Svar på denne tråd
 
 Horselux
Forfatter: 
Dato:  04-08-2014 18:20

Jeg arbejder i bagsværd og har mange der henter foder der :0)


Horselux forhandler i roskilde/kbh

www.minimule.dk - udstyr til de mindste, samt salg af foder.

 

6/7-06 - Min elskede ven igennem 12 år - Jeg sa ...

1
0
Svar på denne tråd
 
 tamina.
Forfatter: 
Dato:  04-08-2014 19:00
Det er lidt langt væk. Har før hentet noget på stengården i Næstved,men det er bare ikke altid de har noget på lager, og gider ikke køre forgæves :-)

Kvalitetsundervisnig i dressur tilbydes i Haslev hver mandag, af seriøs og dygtig underviser der selv rider Int. I og Prix st. george. Pris 170,- for ½ time :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  04-08-2014 21:16

Forståeligt, jeg har altid easy på lager, til 135,-

 

rikke


Horselux forhandler i roskilde/kbh

www.minimule.dk - udstyr til de mindste, samt salg af foder.

 

6/7-06 - Min elskede ven igennem 12 år - Jeg sa ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Saxild
Forfatter: 
Dato:  09-08-2014 19:37

Jeg bruger også horselux easy, plejer at købe det online hos Saxild naturfoder, der kan det nemlig købes som enkel sæk a´15 kg :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Horselux easy
Forfatter: 
Dato:  10-08-2014 01:18

Jeg er lige flyttet til rønnede fra sakskøbing, og købte det hos Stenholtgård mellem nykøbing og sakskøbing. De har det altid hjemme, og da jeg sagde jeg skule flytte og ikke helt vidste om jeg kunne få fat i horselux foderet, sagde hun at man kunne ringe og bestille det og så hente det i tappernøje, da hendes medarbejder bor der. Så det vil jeg ihvertfald gøre efter jeg kan fornemme at det er svært at få fat i heropppe...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det er
Forfatter: 
Dato:  10-08-2014 08:05

så vidt jeg kan se mulig at bestille mindre end en hel palle hos miljøfoder - så bør det da være til at få forbrugt inden musene æder bunden af pallen? :)


/Trine T =)

 

- Ethvert hestemenneske bør en gang i livet eje en shetlandspony!


What We Do in Life Echoes in Eternity.

If opportunity doesn't knock, then build a door.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Priser...
Forfatter: 
Dato:  12-08-2014 07:59

Trine T: Det er muligt at bestille lidt hjem ad gangen, problemet er bare at fragten bliver alt for dyr.

 

Men jeg har fundet en løsning nu, men takker for alle de gode svar jeg har fået her :-)


Kvalitetsundervisnig i dressur tilbydes i Haslev hver mandag, af seriøs og dygtig underviser der selv rider Int. I og Prix st. george. Pris 170,- for ½ time :-)

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider