Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Erfaring med sand revner i hoven søges.
Forfatter: 
Dato:  28-07-2014 21:08

Har fået en sød ny vallak på 9 år, som desværre har fået det man kalder sand revner i sine forhove :(

Det er revner som opstod kort efter vi havde haft smed (1-2 måneder siden) efter han har gået uden sko, og ikke var specielt godt passet(afventer endnu et besøg)da han skal tjekke op på om det er skoningen eller pga. Tørheden i jorden/underlaget som har skabt de revner!

 

Men vi har jo desværre fået problemet og jeg vil derfor gerne høre hvis der skulle være nogle gode fif til at forhindre det bliver værre.... Samt hvad jeg skal/kan forvente mig af tid for helingen?

Sjældent et uheld kommer alene ;) han var så uheldig at træde op i sin balle for nogle dage siden - var ikke voldsomt, men han er alligevel blevet urentgående, og her kommer tvivlen så på om de der sand revner kan forvolde så meget skade så han kan blive halt af dem?

 

Hjælp med jeres erfaringer... På forhånd tak :)

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hva nu hvis....,,
Forfatter: 
Dato:  30-07-2014 19:43

Hva nu hvis jeg bare kalder det lodrette revner fra kronrad og ned revner!! Har i så nogle erfaringer at dele ud af?

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  30-07-2014 20:54

Kan anbefale at du kigger på http://www.rockleyfarm.co.uk

Der kan du finde en masse information :)


 

 

*Følg drengene på FB: Her *

Lykkelig ejet af Klitgaards Mr. Big OG Klitgaards Maximilian :)

*Man skal aldrig gå ned på udstyr!*

0
0
Svar på denne tråd
 
 Sandcracks
Forfatter: 
Dato:  31-07-2014 08:46

Eller sandrevner som de kan kaldes på dansk er som oftest i forbindelse med defekt hvid linie, evt white line disease hvor hovvæggen så separerer og revner. Du skriver at hovene ikke har været passet optimal før du får den og det er helt klart medvirkende årsag. Jo længere hovvvæggen bliver jo mere separation.

 

Det du kan gøre er at få den beskåret regelmæssigt fra nu af og så skær ned på sukker og stivelse. Det er i høj grad sukker der giver separationerne på heste som er disponerede.

 

Hvis de er overfladiske så giver de ikke halthed.

 

Smeden kan fræse dem op og rense dem for svamp og så gror nyt frisk horn ud igen. Men har din hest metabolske sygdomme EMS eller PPID eller blot forstadier til dette, så kan de komme igen og igen. Sæt gerne billeder ind


Foderplaner udarbejdes af uvildig hestekonsulent, cand agro

Boots tilpasses og sælges, flere mærker på lager

Hit aktiv stald i Herlev. Ledige staldpladser fra marts/april

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider