Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Hjælp til sadelvalg. Kort og bred hest.
Forfatter: 
Dato:  21-07-2014 12:28

Min hest er vokset ud af sin ellers helt perfekte Spalding-sadel (dressur). Og man kan ikke få en bredere, og kopjernet kan ikke skiftes. Jeg skal med andre ord have en ny sadel, og det var allerede et helvede sidst, hvor han så endda ikke havde så mange muskler ved skulderen.

 

Hvad kan anbefales? Min nu værende sadel er en Spalding Britannica str. 16,5" fit 4 (bred bom). Jeg har dertil en bomløs sadel, så det er ikke endnu en bomløs, jeg leder efter. Jeg vil gerne have "godt kram", og vil allerhelst finde en brugt kvalitetssadel, men det er jo næsten håbløst, hvis man skal køre landet rundt for at prøve en masse modeller. Derfor: Hvad kan i anbefale til en hest, som ikke kan have mere end 16,5" i længden, og som er absolut muskuløs og bred? Jeg vil helst have en sadel, hvor kopjernet kan justeres... og ikke med kunststofbom.

 

VH Anne

0
0
Svar på denne tråd
 
 dddddddddd
Forfatter: 
Dato:  21-07-2014 14:25

Jeg ville kontakte en sadelmager hvis jeg var dig :)

 

Jeg kan anbefale dig Charlotte Knigge

http://www.saddlefitter.dk.


You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at..

0
0
Svar på denne tråd
 
 Sadelmager...
Forfatter: 
Dato:  21-07-2014 17:06

Bruger Dahlmannn, som jeg er glad for. Men de sælger kun Passier. Og jeg vil gerne have andre forslag, da det ikke er optimalt for os. Og samtidig ville jeg gerne have en brugt sadel, som så selvfølgelig skal tilpasses til hesten. Derfor spørger jeg om gode erfaringer til bred, kort hest, så jeg kan lede...

Har engang brugt Charlotte Knigge, og det var mildt sagt et mindre tilfredsstillende bekendtskab. Hun mødte op med tre-fire sadler, som slet ikke passede på min hest - og opkrævede en formue for sin tid, selvom opgaven ikke blev løst. Hende er jeg helt færdig med.

 

2
0
Svar på denne tråd
 
 Prøv...
Forfatter: 
Dato:  22-07-2014 08:16

Hej.

 

Jeg har engang haft en Spalding og da den var for smal tog jeg kontakt til firmaet der laver sadlerne.

De var meget søde og hjælpsomme og kunne godt skifte kopfjernet i sadlen, måske det var en ide for dig at prøve? www.spaldinginternatio...lery.co.uk/ saddles.php

 

Mvh

Britt




Savnet er stort:


Lady Lianna 1984-2004

Magic 1996-2006

Cherie 1986-2009

Freja 1991- 2010

 

 

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Albion
Forfatter: 
Dato:  30-07-2014 00:13

Albion skulle have nogle gode modeller til de korte brede heste. Har i mange år redet i en Albion sadel på min gamle parthest, ganske fin sadel, der har holdt rigtig godt gennem årene.

 

Har selv valgt en passier til min nye hest. Men han er en helt andentype i bygning end hvad din lyder til.

 

Jeg har haft Lars Nielsen fra sadeleksperten ude. Det var en god hjælp og han fandt hurtigt en sadel, der passede både hesten og mig. Jeg har diverse skavanker i begge knæ, nakke og skuldre, så er ret sart med hvad jeg vil og kan sidde i. Han lyttede efter min beskrivelse af hvad jeg ønskede da jeg ringede, kiggede på hesten og den første sadel han hev ud af bilen var bare perfekt til os. Den skal lige tilpasses helt til hesten og så er vi klar til at ride. Nemt og dejligt. Har ellers efterhånden prøvet mange sadler, der hverken var for mig eller hesten.

Lang forklaring, men synes han virker til at være dygtig og han havde mange forskellige sadler med i bilen. Vi prøvede bare ikke nogen af dem.

 

Men anyway prøv prøv at kigge på Albion. Har hørt fra mange at det har løst deres problemer med korte og brede heste. Så måske er det også noget for jer.

1
0
Svar på denne tråd
 
 kort og bred
Forfatter: 
Dato:  30-07-2014 09:45

Er meget glad for denne sadel til min friser/oldenbord bl. han er meget bred og har lav manke, så han er kort, bred og flad.

Prøvede 5 sadler inden denne så sad aldrig godt.

 

www.hooks.dk/ product.aspx?productid...Order=DESC

 

Jeg valgte ekstra bred. i kombi sadel.

 

Held og lykke :)

1
0
Svar på denne tråd
 
 Prøv evt
Forfatter: 
Dato:  30-07-2014 16:06

Jeg ville kigge efter Albion eller silhouette, har selv brugt sidstnævnte til min brede og korte hyp, dog blev den for smal i skulderen over tid og kunne ikke ændres mere.

 

hilsen Maria

1
0
Svar på denne tråd
 
 JC sadler
Forfatter: 
Dato:  30-07-2014 21:55

JC sadler er fortrindelige til heste med kort ryg. De forhandles bl.a. Af tika rideudstyr. http://Www.tikarideudstyr.dk

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider