Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 PC-horse - lidt hjælp?
Forfatter: 
Dato:  30-07-2014 20:22

Jeg har lige erhvervet mig PC-horse foderprogrammet og er gået i gang med at udforske det.

Jeg er ved at lægge et foder ind, og har da også fået det meste tastet ind. Men i programmet skal/kan jeg indtaste "Fordøjeligt protein". Og på det foder jeg er i gang med er der kun oplyst "Råprotein".

Nogen der har et bud på hvordan jeg håndtere dette?

 

Findes der evt. en facebookgruppe eller lign. for brugere af PC-horse, hvor man kan hjælpe hinanden?

 

Jeg er lidt skuffet over hvor få foderprodukter/mærker der er oprettet i programmet. Men det genere mig på den anden side ikke at skulle indtaste selv. Havde nok bare regnet me at der ville være flereforskellige i programmet fra start....

 


StrongStep - for stærke og modstandsdygtige hove

 

Fotograf Heidi Glisborg

* stort arkiv med stævnebilleder * studiefotos af heste

 

www.wpets.dk

Kvalitetsudstyr til hest & hund

 

http://www.fuldblodsaraber.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  31-07-2014 09:40

Proteinets fordøjelighed er forskelligt alt afhængigt af hvor protinet kommer fra, altså hvilken en råvare der er tale om. Hvis ikke du kan få det oplyst ved at ringe til producenten, så kan du med rimelig sikkerhed for de fleste kraftfoderblandinger gange råprotein med 0,8, og så har du fordøjeligt råprotein. Dette holder dog ikke vand for feks. ropiller og græsprodukter, her er fordøjeliheden af proteinet lavere.

 

Du kan slå op i Fodermiddeltabellen, som har kunnet købes via Videnntrets netbutik. Nu er den godt nok elektronisk, og ligger i et foderprogram til køer, så jeg ved ikke længere om den findes på bogform. Den er ellers ret nyttig at have hvis man fodrer med råvarer.


Sælges: Skøn 2-års hoppe efter L'Espoir/Gold Away xx. Smuk, rigtig velgående, enormt sød at arbejde med, og sund og rask. Se mere på min hjemmeside, under afkom - Krones Goldie.

 

www.stutterikrone.dk ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Takker
Forfatter: 
Dato:  31-07-2014 09:50

Ok, tak. Så har jeg da lidt at gå efter.

 

Jeg er også lidt i tvivl om hvordan jeg skal sætte info for græs.

Jeg kan se at det spiller rimelig meget ind alt efter hvordan man sætter det.

Er det f.eks. for meget at sætte den på 24 timer når hesten går på døgnfold?

Og kan det være en fordel ved beregning af vinterfodring, at sætte den som om hesten slet ikke får græs? Tænkr at der jo ikke er hverken meget græs eller meget indhold i græsset om vinteren.

 


StrongStep - for stærke og modstandsdygtige hove

 

Fotograf Heidi Glisborg

* stort arkiv med stævnebilleder * studiefotos af heste

 

www.wpets.dk

Kvalitetsudstyr til hest & hund

 

http://www.fuldblodsaraber.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Fordøjeligt råprotein
Forfatter: 
Dato:  31-07-2014 12:57

Hmm- altså alene foldtiden får jo "forøjeligråprotein" til at gå over 200 hv hesten går på fold 24timer/døge - også selvom man endda vælger middel kvalitet...

 


StrongStep - for stærke og modstandsdygtige hove

 

Fotograf Heidi Glisborg

* stort arkiv med stævnebilleder * studiefotos af heste

 

www.wpets.dk

Kvalitetsudstyr til hest & hund

 

http://www.fuldblodsaraber.dk

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider