Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Hvid hale igen, igen...
Forfatter: 
Dato:  25-07-2014 18:33

Halen SKAL være hvid NU og jeg har siddet og kikket på nettet og læst om tidligere gode råd.

Hesten har en mega stor og kraftig hale og den ér vasket flere x i skimmelshampoo og den har fået temmelig meget kartoffelmel også.

Nu er jeg strandet på en halv-hvid hale som altså SKAL være hvid.

 

Heldigvis er nettet en guldgrube af tips og tricks

Jeg har listet dem op i tilfældig rækkefølge:

 

Skimmelshampoo (+ blæk)

Blå biotex

Kartoffelmel

Shampoo fra biltema (bliver lige nød til at linke til den gamle tråd da der er et super 'spandetrick'! www.heste-nettet.dk/forum/14/796414/ 796414/)

Brun sæbe

Kærnemælk

Sæbespåner

Kridt

 

Altså der er håb endnu!

 

Jeg kom endda til den konklusion at selv køer må da døje med gule haler og hvad gør en "ko-trimmer" for at få halen HVID?

 

Er der nogle opdaterede guldkorn så kom endelig med dem.

Hvordan får du hestens hvide hale HVID?

 

Det skal lige siges at vi har to heste med hvid hale, men det er kun den ene, den 'lille' som er hvid, den anden (store) er desværre gul.


~ Anette

 

Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet!

 

You are the architect of your life..

 

INGEN er rig nok til at miste en ven!

 

Man skal ikke gå ned på former. ;-)

 

Frieser hoppe sælges.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvid hale
Forfatter: 
Dato:  25-07-2014 20:51

Jeg har en der har næsten hvid hale, jeg plejer at vaske den med menneske shampoo 2-3 gange og herefter balsam, så er den flot og helt silkeblød.

 

Hvide sokker vasker jeg altid med opvaskemiddel, det fjerner misfarvede områder, man må også kunne bruge opvaskemiddel til halen, jeg har bare ikke prøvet, men jeg ville nok slutte af med shampoo og balsam efter opvaskemiddel vasken.

.


Bent


Welsh Cob avler


www.kildegaardstud.com

1
0
Svar på denne tråd
 
 dddddddddddd
Forfatter: 
Dato:  25-07-2014 21:14

Neutral hvidvaske pulver, det virker.

 

Først alm. shampoo så du får det meste skidt ud af halen først.

 

Bagefter neutral hvidvask.

 

Ned i en spand med varmt vand, blande, blande rundt og halen ned i. Køre det lidt rundt også og lad det gerne trække lidt 5 min.

 

Den skal nok have to omgange.


You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at..

0
0
Svar på denne tråd
 
 Sæbe...
Forfatter: 
Dato:  25-07-2014 23:21

Der findes en terpentin sæbe fra Holland som skulle hjælpe. Har læst om den i en gruppe for haflingerfolk på Facebook, men jeg kan selvfølgelig ikke lige finde den.

Men den skulle være rigtig god!

0
0
Svar på denne tråd
 
 12'4567
Forfatter: 
Dato:  26-07-2014 07:51
Hej.
Jeg har selv haft flere skimler og endda også en haflinger så jeg har også prøvet lidt af hvert.

Da jeg arbejdede i en springstald brugte vi opvaskemiddel og det virker fantastisk. Langt bedre end alt muligt dyrt heste shampoo
Jeg bruger det stadig og slutter gerne af med en gang balsam og masser af showshine til at holde skidt væk.
0
0
Svar på denne tråd
 
 12456879
Forfatter: 
Dato:  26-07-2014 15:14

På Roskilde Dyrskue så jeg ko-folk bruge det her:

 

Billede

 

Har absolut ingen anelse om, hvor det købes, men køerne så pæne og rene ud


Hvorfor være vanskelig, når man med en lille smule omhu kan blive fuldstændig umulig?

GO YOU BIG RED FIRE ENGINE

0
0
Svar på denne tråd
 
 Google...
Forfatter: 
Dato:  26-07-2014 15:35

... er din ven Jeg har lige googlet det, og det er flydende sæbe til tæpper og møbler og den slags..


Hvorfor være vanskelig, når man med en lille smule omhu kan blive fuldstændig umulig?

GO YOU BIG RED FIRE ENGINE

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ketchup
Forfatter: 
Dato:  31-07-2015 12:16

 

 

~ Anette

 

Aktuel og skræmmende viden om vind:

vind-alarm-danmark.eu

 

Welsh partbreed hingst fra 2014 sælges

Imponerende Welsh Cob vallak 5 år/160cm

Islænder hoppe sælges/byttes

0
0
Svar på denne tråd
 
 leg and body whitener
Forfatter: 
Dato:  31-07-2015 22:22

Jeg har sikkert skrevet i nogle af de gamle tråde også. Jeg har siden tilføjet et produkt fra supreme products der hedder leg and body whitener. Det er bedre end kartoffelmel og hænger også længere end foderkalk. Jeg blander en håndfuld i en spand og skyller hale etc med det. Sokker maler jeg med en lidt tykkere opløsning med en pensel.

 


 



Med venstre hånd
Line

 

 

http://linebergmann.dk/ - CassiusCam

 

http://militaryhesten.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Min tråd
Forfatter: 
Dato:  03-08-2015 14:41

Hvor skægt at du hiver min gamle tråd frem med Katinka. Lidt underligt faktisk, at jeg skulle falde over denne tråd netop nu.

Fx. kan jeg se, at jeg har skrevet, at jeg efter Katinka ikke skulle have hest med hvid hale.. haha.. kom igen Rikke, der er lige flyttet en haflinger ind i din stald

Jeg benytter stadig samme kombination til halevask og det virker ganske fortrineligt.
Det der ko-halløj skal afprøves. Køerne er i hvert fald altid så fine rene til udstillinger:-)


Rikke med Thor og Fancy

Uddannet Fysiurgisk Hesteterapeut, se mere her:

 www.optimerethesteterapi.dk/

www.facebook.com/ optimerethesteterapi

 

 

Sov sødt min Katinka

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider