Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Umuligt at have pony på græs?
Forfatter: 
Dato:  16-05-2012 18:32

Ja... jeg sidder her og tænker lidt for mig selv; er det en UMULIG opgave at holde en pony pæn på sommergræs??

 

Er der virkelig ikke nogle der har "metoden" som de vil dele ud af?? Jeg er en af dem der helst vil have ponyen på døgngræs, men kan man slet ikke ende op med en pony der stadig ser nogenlunde ud bagefter???

 

Er der ingen der kender den umulige kode??


Sagde Maya

Med Vito, ponyen med charme og selvtillid



Hvil i fred, elskede og savnede Nobi
1999-2008...

0
0
Svar på denne tråd
 
 døgngræs
Forfatter: 
Dato:  16-05-2012 20:18

jeg har også en hoppe med følvom fra da hun folede og arbejder stærkt på at få hendes overline til at se nogenlunde pæn ud og netop i dag er hun bleet smidt på græs

vil også helst have hesten på græs og holdes så naturlig som muligt, så den der kur du søger, må du meget gerne dele ud af vi er vist i samme båd..


Mvh Anne

med Nattgjola

0
0
Svar på denne tråd
 
 "krop"umulig
Forfatter: 
Dato:  16-05-2012 22:06

øøøh nej, tror den kode er umulig at knække Min shetter gik fra at være normal udseende til at ligne bagerens bedste romkugle - med ben To timers daglig græsning var hvad der skulle til, så nu får han en halv time og hø for resten...og sur det er han, men forklarer ham dagligt, når han nægter at gå ind på den kedelige-minus-græsfold, at det er for hans eget bedste.


Med shetlænderen Lille Stormy

&

islænderen Týr fra Taastrupgaard

0
0
Svar på denne tråd
 
 Vi har haft to
Forfatter: 
Dato:  16-05-2012 23:44

- den ene ren shette, den anden shet/ismuleblanding, begge 102-104 cm store.

De kunne gå¨på døgngræs, men ikke om foråret - først lidst senere på året.Om foråret græssede de i tøjr, så vi kunne styre det.

 

De fik MASSSSSSSSERRRRR af motion og MASSER af roepiller, 1 kg tørvægt stabiliserede deres blodsukker så de kunne finde ud af at holde pauser istf at lege plæneklippere.

 

2-3 timers skovture med de store heste i alle gangarter, hver dag.

 

De var aldrig tykke her.

 

Shetten måtte have sko på, da den havde været forfangen flere gange før (for at kunne tåle så meget ridning i fusserne), men der var aldrig noget her, i de 7 år vi havde den, til den var tullegammel og mæt af dage.

 

Og så kommer det an på hvad det er for noget græs.


Lipizzanere til salg:

* Rolig,barok type,vallak f.2009,slutmål 153-5 cm

* Energisk,aktiv, elastisk vallak f.2009, slutmål 153-55 cm.

* Tilredet lipizzanerhoppe, 155 cm, f.2000 - velgående og lærenem.

0
0
Svar på denne tråd
 
 det er muligt
Forfatter: 
Dato:  17-05-2012 05:31

jeg har alle mine shettere på døgngræs, men det er også en helt speciel græsmark, som jeg passer rigtigt meget på.

 

det kommer nemlig helt an på græsset og hvordan man behandler det.

 

her bliver græsset ikke gødet overhovedet og der er efterhånden kommet en del ukrudt i

 

jette

0
0
Svar på denne tråd
 
 det er muligt
Forfatter: 
Dato:  17-05-2012 05:31

jeg har alle mine shettere på døgngræs, men det er også en helt speciel græsmark, som jeg passer rigtigt meget på.

 

det kommer nemlig helt an på græsset og hvordan man behandler det.

 

her bliver græsset ikke gødet overhovedet og der er efterhånden kommet en del ukrudt i

 

jette

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider