Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Foder med lav dosis
Forfatter: 
Dato:  14-05-2012 15:30

Mine heste får året rundt tildeldt vitaminbolcher - i vinterperioden får de roepiller og wrap og i sommerhalvåret går de på døgngræs.

 

Men min ridehest skal bruge noget energi plus at hun får glucosamin hver dag så det skal blandes op med noget her i sommerperioden. Hun er dog i fin stand uden risiko for at være tynd så det må ikke være for fedende.

 

Jeg har købt TM/Equisana Champ til hende - der skal hun kun have 100g/100 kg - MEN hun gider ikke spise det Hun spiser lidt men gider ikke spise op. Det hjælper hvis jeg blander lidt roepiller i men hun vil langt fra spise det hele.

 

Er der nogen alternativer? jeg vil helst have et foder med en meget lav tildelingsmængde - og det ville være smart hvis det dækkede hende ind med vitaminer så hun ikke skal have vitaminbolcher udover.

 

Ellers må jeg finde et standard musliprodukt og bare give hende en smule men så får hun ikke nok energi..


Hilsen Trine


Ejer af de 2 skønne madammer Rockness og Safians Gomilla

 

 

R.I.P. Sondrio 8/6 1999 - 8/9 2011

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  14-05-2012 17:57

Natur Müsli fra Hippolyt er også 100 g/100 kg hest, plus 200 gram hvis han er i hård træning eller vokser. De fleste forhandlere kan give dig en prøvepose, så behøver du ikke købe en hel sæk hvis nu hesten ikke kan lide det.


Reni Nielsen, Stutteri Krone

www.stutterikrone.dk


Til salg: Gennemavlede dressurheste, 6-års velgående hoppe starter LA, 1-års hingsteplag efter Londonderry/Depardieu

0
0
Svar på denne tråd
 
 Min er også
Forfatter: 
Dato:  14-05-2012 19:53

igang med sin sidste sæk Champ.. Han ser bragende godt ud i pelsen og har fået kureret en ét-årig kamp mod muk efter foderskiftet. Sikkert pga gærkulturer og olien.. Men han gider heller ikke spise op mere.

 

Jeg har i dag købt grøn salvimin i stedet, og så får han kun det her når der er så meget græs. Hvis du skal bruge flere FE vil jeg anbefale dig at kigge på linamix, hørfrøkager eller horsespeed (der er meget stivelse i, dog..) Eller bare olie sammen med fx lidt roepiller. Det har jeg brugt med rigtig god succes. Jeg bruger Havens Equiforce olie.

 

Min vinterfodring bliver grøn salvimin, roepiller og 1-2 dl equiforce olie. Og så selvfølgelig wrap.

 

Hvis du vil, kan jeg regne en foderplan ud til dig i sundhest?

0
0
Svar på denne tråd
 
 der er ..
Forfatter: 
Dato:  14-05-2012 21:45

der er også horslux, 100 g pr. 100 kg hest. Men hvis det bare er til energi, ville jeg selv bruge et par 100 gram korn, jeg købte engang 5 kg "guldkorn" fra dangro, fik brugt halvdelen over 3 måneder, og smed resten ud. :)


Massage briks, tarsus, til salg.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Vil ikke spise TM?
Forfatter: 
Dato:  15-05-2012 09:18

Synes det er lidt sjovt at se at hestene tilsyneladende ikke gider spise TM i længden.

 

Min fik Champ en overgang og efter 2mdr. ville han ikke spise op længere. Skiftede ham over på Compete hvor der også gik præcis 2mdr. så ville han heller ikke spise det.

 

Har ALDRIG prøvet før at den hest ikke ville spise, den er simpelthen så madglad. Så nu er den kommet tilbage på sit gamle foder fra Krafft, selvom det er lidt dyrer kiloet, og nu grovæder den alt igen.

Kan anbefale Krafft, det er også meget koncentreret.


-Sandra


|Jordbrugsteknolog - hestespeciale|

http://www.Heste-konsulenten.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Foderet
Forfatter: 
Dato:  16-05-2012 09:48

Hun fik linamix i vinters for at folde huld og var glad for det - men hun har rigeligt huld nu

 

Jeg er blevetanbefalet følgende hos forhandleren:

Hippolyt Naturmusli

Pavo Gold

Brogårdens Suregrow

Salvana Compact

 

 

Så må jeg se lidt på indholdet i disse - det er jo svært når man skal have mere energi men det ikke skal fede.. Alternativt må jeg bare give hende havre.


Hilsen Trine


Ejer af de 2 skønne madammer Rockness og Safians Gomilla

 

 

R.I.P. Sondrio 8/6 1999 - 8/9 2011

0
0
Svar på denne tråd
 
 easy...
Forfatter: 
Dato:  16-05-2012 20:20

horselux easy. 100 g pr 100 kg hest og de elsker det. indeholder kun meget lidt stivelse og sukker. baseret på lucerne, og er egentlig lavet til easy keepers

 

 

jeg bruger det selv om vinteren, alene eller sammen med fiberpiller til den gamle jeg har. nu hvor de er på døgnfold får de en håndfuld roepiller og horselux´es koncentrerede vit/min (husker ikke lige navnet)

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ud over
Forfatter: 
Dato:  17-05-2012 08:40

Naturmüsli har Hippolyt også Struktur Energetikum som er utroligt lækkert og indeholder en masse urter som er gode for immunforsvaret.

 

Det skal dog tildeles med vist nok 1 kg om dagen og er ret dyrt, men det er måske værd at prøve.

 

Mvh Tina


Quality doesn't cost - it pays !

Quarter Horses
http://www.alby-horses.com/


0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider