Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 øjnene løber i vand
Forfatter: 
Dato:  20-07-2006 21:07

Prinsessernes øjne er meget generede her i varmen - er det fordi det er så tørt?

Især Herdis` tynde, grå hud plages - hun er helt hudløs, der hvor det rinder. Jeg har prøvet at duppe det,men jeg tror det er fordi fluerne går efter væden og så hjælper det jo ikke at jeg fugter det. (Jeg tror det er pga fluerne, det bliver hudløst, men jeg ved det ikke!)


Nu har jeg smurt dem så tæt jeg tør med prob-deo, der ikke må komme for tæt på øjenregionerne. men hvad kan jeg ellers gøre for mine stakkels prinsesser?



Mvh

Christina & Prinsesserne, Skrydenlyst

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kamillethe
Forfatter: 
Dato:  20-07-2006 21:49
Vask øjnene i kamillethe og lad ellers være med at pille alt for meget - det bliver det bare værre af.
0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  20-07-2006 22:19

Donkey har altid været meget plaget af det om sommeren,og ja jeg tror også det er fluerne der gør det værre.Det er ihvertfald min erfaring.Jeg plejer at give ham en fluemaske på,og det hjælper allerede efter få dage.De første år blev han helt hårløs og huden var helt lyserød/blodig til sidst. Så nu kommer masken på hvis det bliver slemt.



Dorte.


Man ser megen fornuftig ridning rundt omkring,som regel er det hesten der udfører det.
Grimer - trenser mm sælges og sys på bestilling.Se eks. på min hjemmeside.

Lykken ligger på en hesteryg.

0
0
Svar på denne tråd
 
 flue-maske
Forfatter: 
Dato:  20-07-2006 22:33
ja det bliver vel løsningen, jeg er bare så ked af at skulle lade dem gå med grimer - det er svært at få nogle velsiddende, og æsler er så fleksible når de skal klø sig. jeg er bange for at en baghov sidder fast i grimen. For to år siden døde en hest (der hvor vi havde opstaldet islænderne) af at sidde fast med et bagben i sin grime.


Mvh

Christina & Prinsesserne, Skrydenlyst

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  20-07-2006 22:57

Den Donkey har er sådan en stiv nylon fidus der monteres uden grime.Den lukkes med velcro.


Dorte.


Man ser megen fornuftig ridning rundt omkring,som regel er det hesten der udfører det.
Grimer - trenser mm sælges og sys på bestilling.Se eks. på min hjemmeside.

Lykken ligger på en hesteryg.

0
0
Svar på denne tråd
 
 stiv velcrofidus
Forfatter: 
Dato:  20-07-2006 22:59

så er det med andre to af dem, lyserøde tak, jeg skal have - håber jeg kan få demi viborg (miljøfoder!)


Tak for det, begge to. Først kamille, så stive velcrofiduser!



Mvh

Christina & Prinsesserne, Skrydenlyst

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift.
Forfatter: 
Dato:  20-07-2006 23:16

jeg købte min på Vorbasse marked for mange år siden.


Dorte.


Man ser megen fornuftig ridning rundt omkring,som regel er det hesten der udfører det.
Grimer - trenser mm sælges og sys på bestilling.Se eks. på min hjemmeside.

Lykken ligger på en hesteryg.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Miljøfoder
Forfatter: 
Dato:  21-07-2006 02:53

Jeg vil tro at de har dem i Miljøfoder - og ellers kan de vel skaffe dem hjem!


Vidste faktisk slet ikke at du åbenbart bor så tæt på mig - måske man skulle lure prinsesser en dag


Linda.



Mor til Freja - født 20/4-06.
***
Mosegaards El Diablo - en stjerne i svøb.
Medlem af HGK, FHK og Pylreklubben.
***
Mangler du et sted til din hest i Skive?? Kom til Team Bilstrup = Paradis for hest og rytter
0
0
Svar på denne tråd
 
 min datters gamle pony
Forfatter: 
Dato:  21-07-2006 09:01

går altid uden grime. i sommerperioden har den også fluemaske på og det fungere fint. Den sidder oppe bag øreen og går ned under kæben. et sat fast med tykt velcro bånd og ikke engang vores føl, kan rive den af ponyen.




IMC.
SOMMEREN ER HER FOR AT BLIVE BRUGT.
0
0
Svar på denne tråd
 
 fluemaske
Forfatter: 
Dato:  21-07-2006 09:06

Jeg er varm fortaler for fluemasken også, altså dem uden grime, mine venner kalder Charlie for Zorro når han har den på.


:Pia


0
0
Svar på denne tråd
 
 viborg omegn
Forfatter: 
Dato:  21-07-2006 10:50
Jeg bor ved vammen, 8830, og prinsesserne gir altid kaffe :-)


Mvh

Christina & Prinsesserne, Skrydenlyst

0
0
Svar på denne tråd
 
 "gardiner" ;-)
Forfatter: 
Dato:  21-07-2006 12:00

Den ene af vore heste er også lidt plagede med øjnene - når det ikke er så slemt går han med "gardiner" ...(fluepandebånd...OBS : Hos Hööks kan man få fluepandebånd der kan bruges på heste uden grime ).

Og når det er ekstremt slemt med øjnene, får hesten sin Weatherbeeta fluemaske på...begge dele hjælper.

.

NB : En god ting at rense øjnene med er Blue Hors øjenrens...og er huden meget tør rundt om øjnene smører jeg bagefter en lille bitte klat Helosan-salve ud...selvfølgelig ikke lige op i øjenkanten...men rundt om - så det ser ud som om hesten har briller på ...det virker på udtørring efter bare et ½ døgn.

.


Skovvang, 8370 Hadsten tilbyder :

1-2 dages-ophold med skov-pas

Sommergræs-ophold

Træningsophold

Vinterpension

* vi bor mel. Århus og Randers *

Info + foto´s : www.123hjemmeside.dk/skovvang

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kaffe...
Forfatter: 
Dato:  21-07-2006 13:58

Jamen det kunne da være hyggeligt! Så skal jeg bare lige finde en med en bil der også gerne vil se æsler Men nu drikker jeg så ikke kaffe


Prinsesserne spiser vel gulerødder??


Linda.



Mor til Freja - født 20/4-06.
***
Mosegaards El Diablo - en stjerne i svøb.
Medlem af HGK, FHK og Pylreklubben.
***
Mangler du et sted til din hest i Skive?? Kom til Team Bilstrup = Paradis for hest og rytter
0
0
Svar på denne tråd
 
 tak for rådene
Forfatter: 
Dato:  21-07-2006 17:50


Flue-fri prinsesseøjne :-)



Mvh

Christina & Prinsesserne, Skrydenlyst

0
0
Svar på denne tråd
 
 gulerødder
Forfatter: 
Dato:  21-07-2006 17:54

DET gør de - og mon ikke køleskabet byder på andet end kaffe :-)


Du smider bare en besked :-)



Mvh

Christina & Prinsesserne, Skrydenlyst

0
0
Svar på denne tråd
 
 Husk på
Forfatter: 
Dato:  22-07-2006 10:31

at du en gang hver dag skal tage dem af og tjekke for skav mærker. Jeg observerede to stk på min lille ponys mule i forgårs, og igår var der et stort på den ene side af kæben, så de næste par dage er han undtaget for at gå med dette fantastiske fluenet.


Det er oftest plysset der bliver vådt og klumper sig sammen og derved gnaver i pelsen, så man skal være lidt opmærksom.


Jeg er super glade for mine fluehætter, de virker godt i en tid hvor grimerne ryger af om natten og søvnen hos ejeren ikke er så stor pga. paranoia over en vis hestemishandler...






Mendacem memorem esse oportere

0
0
Svar på denne tråd
 
 de skal kun
Forfatter: 
Dato:  22-07-2006 11:06

gå med dem, når det er rigtig slemt. I forgårs var det så varmt og tørt og stille, at deres øjne piskede i vand og så kom der jo endnu flere fluer! De gik med dem indtil ved 20 tiden i aftes, så røg de af igen.


I dag er det lidt køligt og skyet, så der er de ikke nødvendige. Så må vi se i eftermiddag, hvis det klarer op og bliver hedt igen.


Prinsesserne går aldrig med grimer, men der hænger en fremme, HVIS de nu skulle falde ud af indhegningen (better to be safe than sorry!)


De går lige uden for vinduerne - det håber jeg afskrækker den syge og perverse personage, der hærger i nordjylland :-(



Mvh

Christina & Prinsesserne, Skrydenlyst

0
0
Svar på denne tråd
 
 dgrdhrdh
Forfatter: 
Dato:  22-07-2006 17:14
Min hoppes øjne løber i vand hele tiden. -Eller det gjorde de indtil jeg begyndte at bade dem i kamillete hver dag og vaske kamillen af bagefter (så fluerne ikke tiltrækkes) nu løber de næsten ikke i vand mere.

Så kamillete kan anbefales :)

Highlander <3
Nyd livet på de evige græsmarker..
Glemmer dig aldrig!
0
0
Svar på denne tråd
 
 Kamillete, nej,
Forfatter: 
Dato:  23-07-2006 12:37

Der er stadig mikroskopisk grums i teen efter sining, deriomd, hvis du kender en eller selv bruger kontakt linser, følger der ofte sterilt saltvand med til sådanne, dette har jeg gode erfaring med at bruge ved lettere øjeirritation... Ikke det letteste at give, men effektivt og billigt.






Mendacem memorem esse oportere

0
0
Svar på denne tråd
 
 muligvis grums
Forfatter: 
Dato:  23-07-2006 12:50

Hejsa.


Det kan godt være, at der er grums i kamillethe, men man skal jo ikke putte det IND i øjet... Jeg har også haft stor succes med kamillethe til irriterede øjne og slimhinder - og det er altså bare et faktum, at man fra oldgammel tid har brugt kamillethe mod mange forskellige lidelser for at give lindring.


Jeg plejer at koge noget vand i elkedlen og lægge godt med kamille-the-breve i. Lad det trække under afkølingen af vandet (tager jo nogle timer, når vandet var kogende!). Så vrider jeg en tør klud op i kamilletheen og tørrer godt omkring hestens øjne. Jeg har ikke vasket kamillen af igen... gad vide, om det virkelig tiltrækker flere fluer? Det har jeg faktisk ikke haft fornemmelsen af, men så ville jeg sætte et fluenet e.lign. i grimen.


Hvis man vil dryppe noget helt ind i hestens øjne, så vil jeg anbefale, at man køber Blue Hors øjenrens og drypper det ind i øjenvigen på hesten.


Sålænge det er gennemsigtig tåreflåd, så kan man forsøge selv at behandle, men udvikler det sig til gult betændelse og hævelse, så tilkald hellere dyrlægen.


Lene G
Finder du en sten i din ene sko,
så vær glad,
det er én, og ikke to

0
0
Svar på denne tråd
 
 leneG...
Forfatter: 
Dato:  23-07-2006 15:20
hvad er der tegn på hvis det er gult betændelse og lidt hævet øje?

Knuz Anita og Lulle :-P

Mor til prinsessen Anna 18-04-06


se www.nala.dyndns.dk for billeder af hende og vores dyr



0
0
Svar på denne tråd
 
 Fluer og øjenbetændelse
Forfatter: 
Dato:  23-07-2006 15:29

Fluerne er nogle værre dyr.

Hvis først de får betændelse tager fluerne bakterierne med fra hest til hest.


En fluehætte er løsningen.

Saltvand er fint nok til at rense i, men Kamillete lindrer bedre (hvis der skulle være begyndende betændelse).


Hvis der først kommer rigtig betændelse i, så er det bare at ringe til dyrlægen og så noget salve. Det kan hurtigt blive værre. Og så på med fluehætten.


0
0
Svar på denne tråd
 
 Kamille the
Forfatter: 
Dato:  23-07-2006 15:40
Kamille the skal du endelig ikke bruge, da det "pulver" som giver vandet smag og farve, kan give øjet irritationer.

Dressur undervisning søges i Odense Nø...

Helt nyt pony dækken str. 115 sælges


0
0
Svar på denne tråd
 
 salve...
Forfatter: 
Dato:  23-07-2006 16:24
det salve der skal bruges er det kun noget man kan få ved dyrlægen?

Knuz Anita og Lulle :-P

Mor til prinsessen Anna 18-04-06


se www.nala.dyndns.dk for billeder af hende og vores dyr



0
0
Svar på denne tråd
 
 Ja netop
Forfatter: 
Dato:  23-07-2006 19:16

til at tørre øjet i, uanset om man kun tørrere eller drypper øjet vil der, i min verden, være stor "fare" for at skubbe grums ind i øjet. Blue hors øjenrens skulle eftersigende være rigtig god til øjne der løber i vand, men hvis øjet begynder at hæve og blive rødt trods afvaskninger skal dyrlægen kontaktes så man kan få den rette behandling.

Men jeg foretrækker nu stadig at anvende sterilt saltvand til aftørring af øjne, da dette for mig er det mest naturlige og rene.






Mendacem memorem esse oportere

0
0
Svar på denne tråd
 
 Sterilt saltvand
Forfatter: 
Dato:  23-07-2006 19:32

kan købes i pipetter på apoteket til ca 40 kr for en pakke.


Linda.



Mor til Freja - født 20/4-06.
***
Mosegaards El Diablo - en stjerne i svøb.
Medlem af HGK, FHK og Pylreklubben.
***
Mangler du et sted til din hest i Skive?? Kom til Team Bilstrup = Paradis for hest og rytter
0
0
Svar på denne tråd
 
 anita og lou lou
Forfatter: 
Dato:  23-07-2006 19:36

Den salve man bruger mod øjenbetændelse fås kun hos dyrlægen, da den indeholder penicillin.


Sidste efterår havde min plag øjenbetændelse. Ud over salven fik han en indsprøjtning og noget beroligende (han er skrækslagen for dyrlæger). Det kostede mig alt i alt knapt 700 kr.


Linda.



Mor til Freja - født 20/4-06.
***
Mosegaards El Diablo - en stjerne i svøb.
Medlem af HGK, FHK og Pylreklubben.
***
Mangler du et sted til din hest i Skive?? Kom til Team Bilstrup = Paradis for hest og rytter
0
0
Svar på denne tråd
 
 lilar...
Forfatter: 
Dato:  23-07-2006 21:15
jeg har lige dryppet sterilt saltvand i hendes øje og det har allerede hjulpet. kom til at tænke på jeg havde nogle til at ligge så demku jeg jo lige så godt ta med ud til hende :)

Knuz Anita og Lulle :-P

Mor til prinsessen Anna 18-04-06


se www.nala.dyndns.dk for billeder af hende og vores dyr



0
0
Svar på denne tråd
 
 anita og lou lou
Forfatter: 
Dato:  23-07-2006 21:31

Det var godt


God bering med hende!


Linda.



Mor til Freja - født 20/4-06.
***
Mosegaards El Diablo - en stjerne i svøb.
Medlem af HGK, FHK og Pylreklubben.
***
Mangler du et sted til din hest i Skive?? Kom til Team Bilstrup = Paradis for hest og rytter
0
0
Svar på denne tråd
 
 lilar...
Forfatter: 
Dato:  23-07-2006 21:34
tak for det, dejligt vi alle kan hjælpe hinanden herinde :)

Knuz Anita og Lulle :-P

Mor til prinsessen Anna 18-04-06


se www.nala.dyndns.dk for billeder af hende og vores dyr



0
0
Svar på denne tråd
 
 Ja nemlig!
Forfatter: 
Dato:  23-07-2006 22:21

Det er nemlig rigtig skønt at vi kan hjælpe hinanden så meget herinde!


Linda.



Mor til Freja - født 20/4-06.
***
Mosegaards El Diablo - en stjerne i svøb.
Medlem af HGK, FHK og Pylreklubben.
***
Mangler du et sted til din hest i Skive?? Kom til Team Bilstrup = Paradis for hest og rytter
0
0
Svar på denne tråd
 
 JUBIII
Forfatter: 
Dato:  25-07-2006 01:36

Har lige købt fluemasker (dem med velcro)til drengene i dag, også på grund af rindende øjne. De gik ud på marken med det samme!!(Kl. 17 - det er stort - de plejer at stå inde til kl 22)


Jeg har skudt det ud og i stedet købt mig fattig i fluemidler, fordi jeg troede, lille Siggi ville smide den med det samme - det gør han nemlig med grimen.


ARGH - hvor har jeg været dum. Det sku jeg ha gjort for længe siden! Anbefaler det varmt

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hestene kan overaske...
Forfatter: 
Dato:  25-07-2006 08:52

Dejligt for dine hypsere, Lene.

Og ja, man kan blive ret overasket...hestene ved sørme godt at det virker...har oplevet så mange gange at hestene selv kommer og nærmest stikker hovedet ned i masken, når man kommer med dem...og heste der normalt ikke er vilde med at få dækkener på, står pludselig PIVSTILLE når de skal have insektdækkener på...de er nu ikke dumme, de 4-benede.

.


Skovvang, 8370 Hadsten tilbyder :

1-2 dages-ophold med skov-pas

Sommergræs-ophold

Træningsophold

Vinterpension

* vi bor mel. Århus og Randers *

Info + foto´s : www.123hjemmeside.dk/skovvang

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider