Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Hilket stof i fodret gør pelsen blank?
Forfatter: 
Dato:  04-06-2006 09:34

Hej


Er det B-vitamin i fodret der gør at pelsen bliver blank eller proteiner?

Jeg vil godt have min hest var lidt mere blank i pelsen, og hun er dækket ind med alt hvad hun skulle have behov for, hun får desuden olie med E-vitamin i fodret også.

Vil så undersøge om der er nok i fodret af det stof som gør dem blanke, hvis nogen ved hvad der gør det.


MVH


MJB

0
0
Svar på denne tråd
 
 omega 3 fedtsyrer.
Forfatter: 
Dato:  04-06-2006 09:43

Muligvis kan man give hesten 2 ell. 3 kapsler med omega 3 fedtsyrer ell. også kaldet fiskeolie. Hos katte og hunde giver dette et virkelig flot resultat.







Søger stor partshest i Roskilde.


"Den som ikke reagerer - accepterer."


>>Hvor er Nitte?<<






0
0
Svar på denne tråd
 
 kkk
Forfatter: 
Dato:  04-06-2006 13:37
vi bruger gansk almendelig madolie til vores, hørfrø er også rigtig godt

trierhorses

0
0
Svar på denne tråd
 
 olie...
Forfatter: 
Dato:  04-06-2006 13:54

... olie giver en blank pels...




Carina.

Mango-Min elskede DV'er. Nu military vinder.

Surprise- Min smukke ponyblanding.

0
0
Svar på denne tråd
 
 B vitamin
Forfatter: 
Dato:  04-06-2006 14:15
er godt for pelsen, proteiner er til at bygge muskler op med. Mine heste får en B-vitamin kur i forbindelse med pelsskifte, hvis jeg synes de trænger til det.
0
0
Svar på denne tråd
 
 B-vitamin
Forfatter: 
Dato:  04-06-2006 15:03

Hej


Mine får olie i fodret, men jeg vil godt have dem endnu blankere i pelsen, olie hjælper altså ikke kun, jeg er nødt til at skal give noget andet, men kan man ikke give for meget B-vitamin?

0
0
Svar på denne tråd
 
 helt ærligt
Forfatter: 
Dato:  04-06-2006 17:36

Selvfølgelig er det olier , der gør hestenes pels blanke.

MEN hvis hesten generelt er i underskud af vitaminer,mineraler og måske også trænger til at få raspet tænder,eller få tjekket for orm,så kan det også gøre at det er mat.


I dag,hvor folk er så skide bange for foder med havre,og ALT foder skal hedde et eller andet fancit müsli-et-eller-andet , så kan det være svært.


Min holdning er :

Giv hesten grovfoder ( hø,roer,roepiller).Giv dem dem havre eller lidt valset byg,de vitaminer og mineraler, de har brug for, og lidt kraftfoder med majs i, og så en fold med godt græs.


Så er de FINT dækket ind .


Foderet behøver IKKE hedde hippolüt,eggersman eller andet for at være godt nok.


Og er du i tvivl så få lavet en sundhedsprofil hos dyrlægen og en foderplan.


Mvh Graven

Søger du en Welsh cob sec D,så kan jeg måske hjælpe !

Gode forbindelser til Wales haves.

Avls,show og ridetyper

Alle med gode papirer.

0
0
Svar på denne tråd
 
 olie...
Forfatter: 
Dato:  04-06-2006 21:04
jeg bruger soja olie...en ti liters dunk med pumpe..

ped har været der...ped har prøvet det
0
0
Svar på denne tråd
 
 Hel havre
Forfatter: 
Dato:  04-06-2006 21:32

Hej igen


Mine heste har et stort minus for dem at de ikke kan komme på græs, dog bliver de fodret med følgende: havre, lucerne, varmebehandlet majs, hvidløg, Højholdts heste-T det er et tilskudsfoder der er udviklet af dyrlæge Højholdt i sønderjylland, som inderholder alt det en super aktiv konkurrence hest behøver, det er noget der bliver brugt af væddeløber, olie med E-vitamin tilsat, desuden alt i stråfoder halm og hø.

De bliver dyrlæge kontrolleret 1 gang om året, for tandspidser, vaccination, orm m.v.

Jeg tror måske selv jeg er noget krævende, syntes bare at pelsen før har været flottere, men det kan godt være noget jeg bilder mig ind, tror måske at mere protein eller B-vitamin kunne være en løsning men jeg vil jo ikke hælde noget i som de ikke har godt af, så jeg tror jeg rådfører mig med dyrlægen tirsdag, han har dog før sagt at de ikke kan fodres bedre.


0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift?
Forfatter: 
Dato:  05-06-2006 06:48

Pyhhh, Graven.


Hvor er jeg glad for at læse dit indlæg.

Jeg troede efterhånden, at jeg var den eneste, der mener, at havre er rigtig godt hestefoder.


Bianca. En håndfuld sort havre i foderet giver en rigtig blank pels.

Altså ikke havre købt uden kvittering. Det hedder sort havre og kernerne er vitterlig sorte.




0
0
Svar på denne tråd
 
 Bare rolig Lilli
Forfatter: 
Dato:  05-06-2006 11:39

Vi er flere der fodre som Graven.


Og Smukke Ganger har slet ikke fået ekstra Bvit i år ved fældning, tog dog også kun 1 uge så var det overstået, han er jo ædel :-)


Han er smuk og total blank i pelsen, han lyser helt op på folden både i skyet vejr og solskin.


Illum.


Teksten på Anders Matthesen 2. single.... Jeg tilslutter mig helt og aldeles..
0
0
Svar på denne tråd
 
 Lilli og Graven
Forfatter: 
Dato:  05-06-2006 11:41

Så er jeg med på vognen - bruger stadig havre i min fodring af de 3 heste, som står i stalden. De får faktisk det samme, som Graven foreslår: Havre, olie, salt, godt hø, Regulator Complete som vitamintilskud, og alle tre ser brandgodt ud. Den hoppe som jeg fik i stalden for 1½ måned siden har forandret sig totalt. Hendes pels skinner, hun har energi og har taget pænt på. Det er især på pelsen, at jeg kan se forskel.

Jeg startede i sin tid ud med at fodre med Fase I (min 1 års), men det fungerede ikke rigtig. Så tilbage til traditionel "gammeldaws" fodring, og hun er superlækker at se på igen.


Anne

0
0
Svar på denne tråd
 
 heldigvis
Forfatter: 
Dato:  05-06-2006 14:44

Jeg er også een af dem der fodrer på ovennævnte måder, den eneste forskel er jeg hver morgen koger hørfrø som blandes i kraftfoderet.


Ca. 500 gr. frø til 10 heste.


De elsker det og de skinner som nyslåede mønter.


Gunni.


Er det ikke en araber er det bare en hest.


www.gu-ku-vi.dk

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider