Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Et supergodt dæmpende foder
Forfatter: 
Dato:  04-06-2006 11:02
til en unghest med tendens til nervøsitet - hvad kan I anbefale?
0
0
Svar på denne tråd
 
 foder...
Forfatter: 
Dato:  04-06-2006 11:25

Irish Mash som et xtra måltid efter f.eks. træning..

½ kilo pr. dag (blødet op i vand)


Eller Havens müsli...


Hest købes


Der er 2 ting som dyreejer:

Enten så vil man det, eller også vil man det ikke..

0
0
Svar på denne tråd
 
 Cool mix
Forfatter: 
Dato:  04-06-2006 11:38
Hej, cool mix fra spillers er et specielt lavet foder til varme og nervøse heste.. jeg bruger det selv, og sys det er super godt, og det får samtidig hesten til at se super godt ud

0
0
Svar på denne tråd
 
 Pavo stimix
Forfatter: 
Dato:  04-06-2006 11:44

Pavo stimix er også godt til varme heste, den er helt uden havre fx.

Mail evt til mig jeg bor ikke så langt fra dig og jeg har dem på lager??

Mvh Trine


0
0
Svar på denne tråd
 
 shdjskdf
Forfatter: 
Dato:  04-06-2006 15:20

Hej

Jeg bruger Tjørnehøjs müslie, der hedder super plus. Det er et tilskudsfoder til ungheste.

Jeg kan forstille mig at det kan hjælpe på nervøsitet eftersom fodret ikke indeholder korn, så du kan selv tilsætte korn i de mængder der passer din hest.

Derudover kan du dæmpe din hest på mange andre bedre virkende måder end lige fodret.

Du skal først og fremmest sørge for at den får mindst 10 kg hø/wrap om natten. Den skal være på fold om dagen med andre heste.

Du skal ikke opstalde den et alt for stort sted. Max. 8-10 heste, som helst skal gå på samme fold - så stresser de mindre.

Det er en god ide med nervøse heste (OG alle andre) at de er på fold så længe som overhovedet muligt! Ikke bare 6-8 timer om vinteren - men 10-14 lidt afhængigt af vejret!

Det er bedst at en stresset hest får en boks bag i stalden, hvor der ikke er så meget gennemgang og gang i den. Den skal stå ved siden af 1-2 andre heste som den har mulighed for at lugte til. Det dæmper også.

Du skal sørge for at stimulere den men HMS el. lign. da den så ikke vil forstærke sin nervøsitet pga. kedssomhed.


Ovennævnte opskrift (på nær TM müesli) har jeg gode erfaringer med hjælper meget på nervøst anlagte heste.


Hilsen Anna


Anna og Flicka - Et broget makkerpar !




0
0
Svar på denne tråd
 
 En hest
Forfatter: 
Dato:  04-06-2006 16:22

der er nervøs skal have massere af grovfoder, og minimalt af stivelse og energi.


Hvis du laver en foderplan, der tager udgangskpunkt i meget grovfoder hø/wrap, finder et müsli produkt der er lavet til varme heste, eller vælger Regulator Complete eks eller et koncentreret vitamin/mineral tilskud som Salvimin Grøn eller Travo, og supplerer op med roepiller og evt. lucerne samt evt. olie for huld, er du nået rigtig langt.


Bimboe


En rigtig hest er en oldenborg.

Der hvor volden går ind, går forstanden ud.


0
0
Svar på denne tråd
 
 Cool mix...
Forfatter: 
Dato:  04-06-2006 18:29

Min søster har brugt coolmix til sin meget nervøse hoppe, men er nu gået over til slow ernergi mix fra spillers.


Men hun var meget tilfreds med cool mixén.




Hilsen Carina



Hesten skal være din medspiller, ikke din modspiller. Sørg for at din hest går glad på arbejde hver dag.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tak for de gode tips
Forfatter: 
Dato:  04-06-2006 19:51
Der er en del gode produkter, jeg vil undersøge nærmere :)
0
0
Svar på denne tråd
 
 Pasture mix
Forfatter: 
Dato:  04-06-2006 22:15

Jeg brugte Brogaarden´s Pasture mix (og masser af hø) til min DV for nogle år tilbage hvor han var ekstra touchy og varm i pæren.. ..det var en dyr løsning, men det hjalp stort, så var bestemt pengene værd !!!

.

En god tommelfingerregel er ihvertfald at undgå stivelsesholdigt foder, (specielt korn), og giv allerhelst hø ad libitum døgnet rundt - det er virkelig effektfuldt !

.

(En helt anden løsning kunne være beroligende urter fra Askhim´s - det er også en rigtig god løsning til de fleste "varme" heste... )

.


Opstaldning af private heste tilbydes !

Stor skov - ridebane - box - fuld sommergræs

Info + foto´s : www.123hjemmeside.dk/skovvang


0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg kan også
Forfatter: 
Dato:  05-06-2006 10:13
kun anbefale Stimix fra PAVO. Det er et foder af god kvalitet til meget rimelige penge.


PRE-blandingsplag sælges. Super bygning og bevægelser.

Oldenborghoppe med papirer, 6 år, sælges.

Blandingshoppe, 161 i stg, 4 år, sælges.

Ingen er både ærlig og fjendeløs.

(Carl Erik Soya)

0
0
Svar på denne tråd
 
 brogården
Forfatter: 
Dato:  05-06-2006 14:00

Jeg har en hingst på 8 som var ret varm da jeg fik ham sidste år.

Har nu fået lavet en foderplan af Tanja(foderplan.dk)

hvor han får fase balancer fra brogården. Han er nu en helt anden hest, meget rolig og fuld styrbar.

mvh. trine


Glanvyrnwy Squire

Kåret welsh cob hingst sec.D tilbydes til avl!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Gode råd kan blive dyre
Forfatter: 
Dato:  05-06-2006 14:06

Det er fint nok at folk anbefaler dig en masse fine produkter. Men i bund og grund, kan det faktisk ikke bruges til en dyt, hvis din grundfodring er for energirigt.


Så kom frem med din foderplan og lad os se hvad der passer bedst ind i den.


Den ene kat fører bare en anden med sig.

Ernest Hemingway


0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider