Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Sadel til muskuløs hest
Forfatter: 
Dato:  02-06-2006 23:42

Hejsa


Min hest ligner mere og mere Arnold Schwarzenegger. Jeg har en Isabel Werth fra Bates som jeg er meget glad for. Men jeg er nu oppe i det hvide kopfjern, og som den hest lægger sig ud er jeg meget bange for at han vokser ud af den i løbet af et halvt år.


Nu kan jeg jo nok få kopfjernet endnu bredere, men cutbacket i isabellen er ikke særlig god, så jeg kommer snart i carambolage med manken (han er ret markeret). Har nogen erfaring med de helt brede kopfjerne til bates sadlerne?


Har nogen forslag til gode dressursadler til brede, muskuløse heste? Vi taler her heste som er bredere end den XL kopfjernet fra wintec.

Jeg vil gerne have et dybt sæde og en pæn stor knæstøtte. Han har ret store bevægelser og så er det rart at være lidt puttet







Hilsen LeneJ

0
0
Svar på denne tråd
 
 hej hej
Forfatter: 
Dato:  03-06-2006 07:37

Hej LeneJ.

Har du øhmmm prøvet med en slankekur ? ha ha ha ej spøg tilside,da jeg jo godt kender Oldenborgere og deres vægtproblemer.


Jeg vil foreslå dig at kigge efter en passir , gerne en ældre en.De er kendt for at ligge på næsten alle hestestørrelser og typer.

Jeg har selv 2 af dem.Den ene en combi og den anden en dressur.

På et tidspunkt havde jeg en MEGET fyldig Holstenerhoppe som havde absolut intet sadelleje og den lå virkelig godt på hende.


Nu er jeg ikke tilhænger af Kiefferdressursadler,da man meget tit hører om rygproblemer hos hestene,men det var da en mulighed,da deres bomme jo kan udvides.


Mvh Graven

Søger du en Welsh cob sec D,så kan jeg måske hjælpe !

Gode forbindelser til Wales haves.

Avls,show og ridetyper

Alle med gode papirer.

0
0
Svar på denne tråd
 
 hejsan
Forfatter: 
Dato:  03-06-2006 08:30

Hej

Jeg har selv haft en Bates med det hvide jern og havde samme problem som dig.

Jeg har istedet for nu en Stübben Tristan str. 32 i bommen og det ligger bare godt!


Du skriver du godt kan få et bredere kopjern i? Det hvide er da det bredeste til de alm. sadler.

Du må jo ikke putte XL-kopjernene i en alm sadel.


Mvh.

Dorte

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hejsa...
Forfatter: 
Dato:  03-06-2006 12:27

Ha, ha Karina , det er nu ren muskler der har sat sig deroppe. Rytteren er en anden sag. Men kan forøvrigt stolt berette at jeg nu har smidt 8,5 kg! Er jeg ikke dytigt?

Jeg er bange for at jeg skøjter rundt i en gammel Passier, ingen tvivl at det er en fremragende sadel, de er ikke til at slå ihjel. Men tror sku ikke at "fru Magelig" her kan affinde sig med det. Og når Pito giver et bukspring, så er han noget af en katapult. Sender mine knæstøtter en kærlig tanke, hver gang.


Hej Dorte:

Jeg har fået lidt mixet beskeder om man kan bruge de XL kopjerne til de almindelige sadler. Tør ikke gøre det uden at have fået ok fra bates, kunne bare være rart at høre fra andre.

Tak for rådet om en Tristan. Må dog også her indrømme at jeg syntes Tristanen føles som en spånplade for min sarte mås. Har aldrig været gode venner med Stübben. Det er som om at mit bækken ikke egner sig til dem, har samme problem med Kieffer, kan ikke finde mig tilrette i dem.


Det er noget pokkers noget med de sadler. Den skal jo passe os begge to.


Tak for jeres input, håber på flere





Hilsen LeneJ

0
0
Svar på denne tråd
 
 Bredere kopjern i wintec
Forfatter: 
Dato:  03-06-2006 19:42

Jeg vil bare lige kommentere det omkring putte det lilla kopjern i de alm. wintecsadler!


Da jeg købte en wintec i horze i brøndby ville jeg gerne have ham til at sætte det bredeste kopjern i (lilla). Han ringede så til bates og de frarådede det


Om man kan ved jeg ikke. Jeg har hørt fra andre "sadelmagere" at man godt kan


Men dem der laver bates og wintec de fraråder det i hvert fald




Welsh Cob. Sec. D
Det bedste ride- og køredyr i verden
Vil du se et pragteksemplar???
Kig på min præs.



0
0
Svar på denne tråd
 
 kopfjern
Forfatter: 
Dato:  03-06-2006 20:54

Wintec er nødt til at sige nej. Bommen i sadlen er jo lidt fleksibel, så den kan tvinges i form af de forskellige jern. Men "overknækker" man den er der jo risiko for at bommen flækker eller bliver "træt", og det vil Wintec selvfølgelig ikke garantere imod, når de ikke har beregnet med større belastning end det hvide kopfjern.


Måske sker der ikke noget, men bom-garantien gælder i hvert fald ikke længere.


:Pia


0
0
Svar på denne tråd
 
 ha ha ha
Forfatter: 
Dato:  04-06-2006 17:28

Hej igen Lene.

Nu var det jo bestemt IKKE dig , jeg mente med den slankekur.

Jeg kender jo Jan som ejer Maxi, en skøn vallak efter Lajos K.

Og da jeg lærte ham at kende var Maxi MEGET overvægtig og han har nu gennemgået en pragtfuld slankekur,hvilket virkelig har pyntet på ham.

Marquis er jo en anden type,da han er forædlet, hvor din er en ren oldenborger og dermed sværrere at få slanket.

Og holdningerne er jo meget forskellige angående,hvordan man synes, at de skal se ud.Og det må du da helt selv om.


Men nu til sagen :


Du siger at der ikke er knæstøtte i en Passir !!!

Det tror jeg nu helt kommer an på hvilken type,man vælger .

Jeg VED bare at det er en god sadel, der passer de fleste former og typer af heste.

Du må gerne prøve min dressur i passir,så kan du se det.


Mvh Graven

Søger du en Welsh cob sec D,så kan jeg måske hjælpe !

Gode forbindelser til Wales haves.

Avls,show og ridetyper

Alle med gode papirer.

0
0
Svar på denne tråd
 
 wintec wide
Forfatter: 
Dato:  05-06-2006 18:32
Hej du, jeg har også en hyp af den "lidt" host host, breddere type og han har lige fået en wintec wide (lilla kopfjern) med cair, den ligger bare perfekt, så hvis du nu er glad for bates, så kunne det jo være en mulighed, tror dog desværre ikke de laver den i dressur, min er ihvertfald kombi, dog med lange gjordstropper.
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider