Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

 råd om hingst til varm De Niro hoppe?
Forfatter: 
Dato:  24-06-2015 08:59

Hej Alle

 

Jeg har en hoppe efter De Niro som har fået moderens sind, så hun er utålmodig og nervøs og ikke særlig snakkesaglig. Det giver for meget cirkus under træningen, da hun også er super følsom overfor berøringer inkl. schenklen. Og hun har MEGET fremaddrift. Hun har dog også fået gangen fra faderen, og derfor vil jeg gerne høre nogle af Jer, som kender til hingste i DV eller Oldenborger forbundet, som er meget nervefaste og godmodige, og giver det videre til deres afkom. Så jeg har gangen og eksteriøren, men mangler det rigtige sind, før den er helt hjemme med den perfekte ridehest.

Jeg er åben overfor alle hingste forslag, hvor der er gode erfaringer.

0
0
Svar på denne tråd
 
 hingst
Forfatter: 
Dato:  24-06-2015 10:31

Hej.

Jeg avler også på et par varme damer, og der har jeg gode erfaringer med Prinz k3 og Placido domingo. De giver nogle fantastiske afkom.

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Smiler..
Forfatter: 
Dato:  26-06-2015 09:54

hejsa, jeg kender ikke ret meget til DV hingstene, men oldenborg ved jeg noget om

så hvis du vil krydse som du siger i indlægget, er der masser af muligheder. Personligt har jeg fantastisk erfaring med Galant Hornbæk og Canton Anholm, begge rene sorte oldenborg hingste, begge har vundet Sjællands præmien på Roskilde dyrskue, og begge har både temperament og eksteriør i særklasse.

jeg kender MANGE afkom efter dem begge, og jeg kender ingen der ikke er samarbejdsvilling brugbare og modige brugsheste, mine egne inklusive.

held og lykke med projektets.


En rytter uden sin hest er kun et menneske, men en hest uden sin rytter er stadig en hest.

 

Nu med en smuk blå engel.

 

2
1
Svar på denne tråd
 
 tak for jeres råd
Forfatter: 
Dato:  28-06-2015 20:47

tak for råd og deling om gode erfaringer. Jeg kigger nærmere på hingstene.

1
0
Svar på denne tråd
 
 Hingst til varm hoppe
Forfatter: 
Dato:  29-06-2015 19:58

Jeg ville anbefale Furstenball - han giver det dejligste sind. Har avlet to føl efter ham, begge på varme hopper, og de er så nemme, blide og tillidsfulde. Den type hest, der nærmest kravlet op i lommen på en, hvis den kan få lov. Og så gør det ikke noget, at de også er smukke ?

har hørt mange andre avlere, der også roser hans afkoms temperament.

3
0
Svar på denne tråd
 
 Hingst til varm hoppe
Forfatter: 
Dato:  29-06-2015 19:59

Jeg ville anbefale Furstenball - han giver det dejligste sind. Har avlet to føl efter ham, begge på varme hopper, og de er så nemme, blide og tillidsfulde. Den type hest, der nærmest kravlet op i lommen på en, hvis den kan få lov. Og så gør det ikke noget, at de også er smukke ?

har hørt mange andre avlere, der også roser hans afkoms temperament.

3
0
Svar på denne tråd
 
 Fürstenball
Forfatter: 
Dato:  30-06-2015 00:31

Hej

Jeg har faktisk været meget omkring, og netop Fürstenball er far til Freestyle, som står på Katrinelund. Han leverer frisk sæd, hvor Fürstenball kun leverer frostsæd og det skal jeg ikke prøve igen.

Jeg ringede og talte med Katrinelund, egenligt fordi at jeg havde kig på en af de andre hingste af deres, men blev klart anbefalet Freestyle fordi han havde så koldt et hoved efter Fürstenball. Så det bliver ham. I er velkommen til at skrive og spørge til resultatet, hvis nogen er nysgerrig efter 2016 :-)

Tak for dit råd, som bekræfter mig i, at jeg har fundet den rette hingst (Charlotte).

1
1
Svar på denne tråd
 
 Indavlsprocent..
Forfatter: 
Dato:  30-06-2015 07:14

Har du beregnet indavlsprocent for den kombination, du har jo ihvertfald 4 gange Donnerhall på afkommet - tror din indsvlsprocent ligger på 4.0% ca.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Bud på hingst
Forfatter: 
Dato:  30-06-2015 07:20

Et bud på hingst herfra bliver BH Rockefeller hvor du får Rubenstein blodet ind, har hørt flere udtale at denne blodlinje er kendt for ridelighed.

1
0
Svar på denne tråd
 
 Så vidt jeg ved
Forfatter: 
Dato:  30-06-2015 07:45

Så leverer Furstenball altså også fersk sæd - det er bare dyrere end frost, og der sendes kun en gang pr. brunst

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider