Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

 Gode husråd om hesten er i fol ;)
Forfatter: 
Dato:  27-08-2014 14:26

Findes der nogle gode husråd om, hvordan man kan se om hesten er kommet i fol? Jeg er for nærig til at tilkalde dyrlægen ;)

jeg har lagt mærke til, at hoppen virker hingsteagtig over for en anden hoppe der er i brunst ?

Den er ikke særlig venlig over for vores 2 hingsteplage på 1 og 1/2 år ? Håber selv på det er tegn der signalere føl i maven...meeeen hoppen er en ældre dame på 18 år og har aldrig været idolet før. Hingsteholder var noget skeptisk over bedækningsforløbet, da hoppen efter den var blevet sprøjtet for ægløsning og bedækket 3 gange stadig viste brunst tegn.. ?


Frederikshåb Miniput-Ridning

for børn i alderen 3-9 år. I weekender og ferier

Værelse på 50 kvm med eget køkken, bad/toilet og indgang udlejes pr. 1.9. 3000,-

 

0
9
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  27-08-2014 19:35

Jeg vil da anbefale en scanning, for er hoppen drægtig med tvillinger kan det i værste fald koste hende livet. En 18-årig førstegangshoppe kunne jeg ikke drømme om at undlade en scanning på, og det er så mit bedste husråd ;-)


Sælges: Velgående, smukt hingsteføl e. Fürstenball. Mor er ERDH Heslegård's Laxmi e. Heslegård's Louis, hun er mor til S-hest i dressur, samt flere succesfulde, unge rideheste

www.stutterikrone.dk

13
0
Svar på denne tråd
 
 Hvis hoppen
Forfatter: 
Dato:  27-08-2014 22:45

ligner en kanonkugle som foråret nærmer sig; ja så er den måske drægtig


 

 

Mvh Janni

6
0
Svar på denne tråd
 
 fortørnet
Forfatter: 
Dato:  27-08-2014 23:30

Jeg bliver faktisk fortørnet over sådan et indlæg, at du ikke sætter din hoppes ve og vel højre end 1000 kr, og specielt når hesten er 18 og er sprjøtet i brunst hvor sansynligheden for tvillinge drægtighed er væsenlig større. Hvis du vil være så nærig er avl nok ikke den rigtige vej at gå. Håber det bedste for din hoppe. Når det er sagt bliver min hoppe sur på alt og alle de første 4 måneder af drægtigheden. dyrlægen kalder det hysteri.

10
1
Svar på denne tråd
 
 undskylder
Forfatter: 
Dato:  27-08-2014 23:34

Kan se jeg har læst forkert du har fået sprøjtet ægget af, og ikke fået den sprøjtet i brunst, men min holdning er den samme, der er bare nogen steder man ikke kan tillade sig og være nærig

5
0
Svar på denne tråd
 
 Gode gamle husråd...
Forfatter: 
Dato:  28-08-2014 12:06

Ha, ha kan se, at ironi ikke altid opfattes som det var ment;).

jeg spurgte til "gode gammel husråd" og ikke om hvad jeg burde gøre;).

Inden længe får jeg vores sent kastreret vallak hjem igen. Ham reagere hun altid på. Hvis hun ikke viser tegn på brunst, skal dyrlægen ud og tjekke for evt. tvillinger.

Ps. Tina (gimpe)

Pas på med at dømme andre pga et enkelt lille udsagn! Forhold dig til det der står i spørgsmålet :)


Frederikshåb Miniput-Ridning

for børn i alderen 3-9 år. I weekender og ferier

Værelse på 50 kvm med eget køkken, bad/toilet og indgang udlejes pr. 1.9. 3000,-

 

2
9
Svar på denne tråd
 
 JLH Janni
Forfatter: 
Dato:  28-08-2014 12:22

Godt råd Janni! :)

Men hvad nu hvis den allerede ligner en gravid flodhest nu? Sådan ser vores gamle avlshoppe nemlig ud he he

 

Var faktisk lidt bekymret om hingsten ville forstærke en muskel da den skulle næsten gå i split over hende til bedækningen he he :-)


Wrap og hø sælges.

Dejlig kat. 1 kåret stævnepony sælges

Opstaldning tilbydes imellem Viborg og Kjellerup. se mere på

staldlauenborg.dk

 

1
1
Svar på denne tråd
 
 Tak for svar
Forfatter: 
Dato:  28-08-2014 12:59
Den melding siger så bare så meget mere om dig.
7
2
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  28-08-2014 12:59

Tvillinger scanner man altå for på dag 16-18 efter sidste inseminerig, man venter ikke på en vallak i stalden! Hvis hun nu er en af dem er viser brunsttegn selvom hun er drægtig, så bliver du jo heller ikke klogere af at vallakken kommer hjem og hun viser brunst! Hvis hun nu viser sig at være drætig med tvillinger og et godt stykke henne i drægtigheden, ved du så, at det faktisk nogle gange er svært at sprøjte fostrene væk? Og at det nogle gange kræver flere kontolscanninger, flere sprøjter og i værste fald andre komplikationer når man kommer længere hen i drægtigheden?

 

Avl er dyrt, og min personlige mening er at hvis ikke man har råd til en sacnning, så har man ikke råd til at avle.

 


Sælges: Velgående, smukt hingsteføl e. Fürstenball. Mor er ERDH Heslegård's Laxmi e. Heslegård's Louis, hun er mor til S-hest i dressur, samt flere succesfulde, unge rideheste

www.stutterikrone.dk

14
0
Svar på denne tråd
 
 Hold nu....
Forfatter: 
Dato:  28-08-2014 15:39

Jeg ved ikke hvad det Reni Krone er ude efter, ros og anerkendelse?? Jeg synes du har en fantastisk viden om hvad der kunne ske når det værste skulle henne i avlen, så erfaring det har du, jeg forstår bare ikke, at du indlader dig på at være moraliserende over for mig, en person du overhovedet ikke kender. Hvis min hensigt var at få en debat igang omkring avl og holdninger, så havde mit spørgsmål i første omgang lydt helt anderledes. Meeeen det mit spørgsmål gik på, var om der var nogen der havde oplevelser, erfaring med deres hoppers opførsel når den er i fol, altså " gode (gamle) husråd".

 

I øvrigt forstår jeg heller ikke at man vil gøre sig til dommer over hvem der skal avle og ikke, DK har ingen lovgivning om heste avl.

 

Hvis jeg søger FAGLIG viden omkring mine heste, snakker jeg med en dygtige heste dyrlæge.

 

Min hoppe fik scanner ET flot æg inden det blev sprøjtet af, så frygter faktisk ikke tvillinger.


Frederikshåb Miniput-Ridning

for børn i alderen 3-9 år. I weekender og ferier

Værelse på 50 kvm med eget køkken, bad/toilet og indgang udlejes pr. 1.9. 3000,-

 

0
13
Svar på denne tråd
 
 Teori og praksis
Forfatter: 
Dato:  28-08-2014 16:20

Nu er der jo både teori og praksis indenfor hesteavl. Jeg vil til enhver tid hellere snakke reprouktion med en erfaren avler end med en nok så dygtig dyrlæge. Det optimale er selvfølgelig en dyrlæge der selv avler på en stribe hopper.

 

Jeg fik insemineret min ene hoppe for 8 år siden, dyrlægen fortalte mig at der havde været 2 follikler, så hun skulle scannes på 15. dagen. Der fandt vi 2 fostre på ca. 15 dage og ét på ca. 12 dage.

 

Især når der har været hormonbehandlinger inde over skal man altid have det in mente. I øvrigt har jeg tidligere oplevet en hoppe hvor ægget blev sprøjtet af, og hvor hoppen var i brunst op mod en uge efter, men trods det var hun drægtig ved scanning med et foster i den forventede størrelse.

7
0
Svar på denne tråd
 
 vil bare lige
Forfatter: 
Dato:  28-08-2014 16:57

Hej

 

Jeg vil bare lige fortælle at for mange år siden hvor det ikke var så almindelig at drægtigheds scanne på 17 dag for eks. da undlod vi at scanne for det vigtigste var jo der kom et føl, men desværre var det tvillinger, de blev født 2 uger for tideligt, den ene var dødfødt den anden overlevede 2 døgn men måtte aflives pga. den havde taget skade i krydset fordi de begge var gået til fødsel på engang, derefter har vi altid fået scannet på 17 dag, fordi det er synd til hoppen og synd til os selv, nu har man glædet sig så længe til det føl og så går det så træls.

Syntes hvis man har mulighederne som man har idag og vi jo bestemmer over hoppen skal ifoles, så har vi også en ansvar for at tjekke om alt nu er som det skal være.

 


Merete Bertelsen

www.lucard.dk

5
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  28-08-2014 17:30

Trådstarter; Når du spørger efter folks råd i et offentligt debatforum, hvad forventer du så at få? Folks gode råd, eller en sludder for en sladder? Jeg er på heste-nettets avlerside for at blive klogere, for at deltage i debatten og for at give noget viden og erfaring videre, samt selv høste godt af andres erfaringer.

 

Og du siger jeg gør mig til dommer over hvem der må avle, hvilket jeg absolut ikke gør, jeg skriver jo netop at det er MIN PERSONLIGE mening, hvilket vel er hele formålet med et debatforum?

 

Grunden til at jeg skrev på dit indlæg var faktisk en reel bekymring for din hoppe, men hvis det ikke bekymrer dig så vil jeg prøve at slå min bekymring ud af hovedet også. Men ærligt - jeg holder af de skønne gamle avlshopper, og derfor reagerer jeg!


Sælges: Velgående, smukt hingsteføl e. Fürstenball. Mor er ERDH Heslegård's Laxmi e. Heslegård's Louis, hun er mor til S-hest i dressur, samt flere succesfulde, unge rideheste

www.stutterikrone.dk

13
0
Svar på denne tråd
 
 Har man mistet
Forfatter: 
Dato:  28-08-2014 20:07

En hoppe eller et føl, eller måske begge, så er den lille udgift en scanning er, godt givet ud.

 

Jeg er personligt at helt samme mening som Reni.

 

Der er da altid de historier hvor det går godt, og dem er der da heldigvis flest af.

 

Og nej, der er ingen gamle husråd andet end at vente på at vandet går.

hopper kan vise brunst selvom de er drægtige, de kan lægge sig ud og sætte yver selvom de ikke længere er drægtige. Så der er ikke nogen sikre råd andet end scanning evt håndprøve.

 


 

 

www.stenhedegard.dk

 

 

Halmpiller sælges

 

 

Horselux hestefoder og Blue Hors totalpleje

 

 

Venter 4 welsh føl i 2015 alle er til salg

 

9
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg stopper tråden nu
Forfatter: 
Dato:  28-08-2014 21:30

Jeg ved ikke om det er fordi i ikke iagttager jeres hopper når de er i fol, at i ikke kan komme med nogle sjove oplevelser og observationer over hvordan jeres hopper ændre adfærd måske over for de andre heste over for jer selv osv. når de er i fol - det var præcist det jeg spurgte efter...men folk bliver med deres scanning og tvillinger, stop det nu.

Jeg synes bestemt også vidensdeling om hestehold, træning og træningsmetoder af ungheste, de krav vi stiller dem specielt inden for DV avlen, Ridning og træningsmetoder generelt og avl på naturligvis og specielt på unaturligvis er yderst interessant, men det var bare ikke lige det jeg spurgte ind til.

Jeh har bestemt mine holdninger til flere af de ovennævnte områder og jeg kan også blive FORTØRNET over flere af emnerne, som en også er blevet over mit spørgsmål/ udsag.

 

Synes bare tråden skal stoppe, jeg starter en ny med en anden formulering :).


Frederikshåb Miniput-Ridning

for børn i alderen 3-9 år. I weekender og ferier

Værelse på 50 kvm med eget køkken, bad/toilet og indgang udlejes pr. 1.9. 3000,-

 

0
13
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  28-08-2014 21:38

Du skriver:

Findes der nogle gode husråd om, hvordan man kan se om hesten er kommet i fol? Jeg er for nærig til at tilkalde dyrlægen

 

Hvordan kan du så tro at tråden kommer til at handle om andres erfaringer med deres hoppers adfærd.

 

Min egen hoppe har fået tre føl. De to gange blev hun totalt hingstet og bedækkede de andre hopper. Den sidste gang var hun helt normal. Vi jokede om at vi kunne spare scanningen, hvis hun begyndte at bedæke, men det var kun i sjov for jeg kunne aldrig drømme om at springe den over. Jeg har prøvet at finde to døde tvillingefostre i boksen, og den oplevelse ønsker jeg at gardere mig mest muligt mod nogensinde sker igen.

 


Mvh

Mette

 

 

Skøn hestevenlig opstaldning i Kolding

 www.lille-hovgaard.dk

 

Vi har en ledig plads pr. 1. september

 

7
0
Svar på denne tråd
 
 Til Krone
Forfatter: 
Dato:  28-08-2014 21:38

Reni Krone- din holdning om hvis man ikke har råd til en scanning, så bør man holde sig fra avl. Fortæl du det til islændingen der avler islændere, eller irerne der avler Connemara, og andre steder hvor ponyerne lever på nærmest naturlig vis....de er måske ikke værdige avlere i dine øjne?

Fint at hver i sær har deres egen overbevisning, men det er så let at være bedømmende på andres vegne.

klap nu hesten og pas godt på dine egne - det gør jeg også!


Frederikshåb Miniput-Ridning

for børn i alderen 3-9 år. I weekender og ferier

Værelse på 50 kvm med eget køkken, bad/toilet og indgang udlejes pr. 1.9. 3000,-

 

0
11
Svar på denne tråd
 
 Islændingen og Irerne
Forfatter: 
Dato:  28-08-2014 22:06

De fleste af dem der avler 'naturligt' tager det ikke så tungt hvis der ryger en hoppe eller et føl. Og dem der kun har en enkelt eller to hopper de garderer sig nok også bedst muligt...


 

 

www.stenhedegard.dk

 

 

Halmpiller sælges

 

 

Horselux hestefoder og Blue Hors totalpleje

 

 

Venter 4 welsh føl i 2015 alle er til salg

 

5
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  29-08-2014 10:28

Hej. jeg ved ikke om de er rigtig eller forkert at få scannet.Jeg gør det altid. Men som barn fik vi aldrig scannet der var ikke denne mulighed. Det gik forbavsende godt.

Jeg har fået scannet og fået tvillinger.

Jeg har fået scannet tvillinger hvor dyrlægen ikke kunne forstå jeg ville have klemt. En dygtig reproduktiondyrlæge .

Når jeg får scannet står der på regningen de ikke giver kan udelukke tvilinger.Den har jeg så regnet ud.. De tjente penge på jeg fik tvilliger en lørdag aften .

 

Der er ingen garanti bare man får scannet.

En hoppe som var scannet gange flere stod nu 5 dage over termin og lignede en højdrægtig hoppe. Flere meget erfarne avler havde tilset hoppen, ingen var i tvivl om den var drægtig. Den var tom.

 

Jeg har oplevet hopperne når de er drægtige blive mere kælne og mere sure. Humørsvingninger Ligesom jeg har oplevet fra ca 25 dagen til 65 dagen at de tiser mere og hyppigt.Rigtige vandladninger modsat som når de slattiser ibrunst. Må være homonelt.

 

Der er mange meninger omkring dette emne, synes ingen grund, der er til trådstarter bliver sur over at andre har andre meninger.

Ligesom jeg synes i andre giver udtryk for at det er mega forkert ikke at få scannet og bare der scannes er alt ok. Hvilket ikke er den rene sandhed. Men debat er fint.

Bare der bliver holdt øje med hopperene når de skal fole, så jeg græsk katolsk omkring scanningerne.

Held og lykke med hoppen

 

MVH Hanne.

 

3
0
Svar på denne tråd
 
 Individuelt
Forfatter: 
Dato:  29-08-2014 11:18

Alle de sjove historier kan jo ikke bruges som andet end sjove historier.

 

Min veninde havde en hoppe som var bøvlet at læsse i trailer, undtagen når den var drægtig. Så hun vidste allerede når hun hentede hoppen hos dyrlægen om insemineringen havde båret frugt.

 

Jeg må indrømme at jeg vægter udgifter ud fra den forventede salgspris på mine føl, dvs varmblodshopperne få normalt hele turen, ponyhopperne er på mere naturlige vilkår.

 

Men når man som mig har fået mange føl, så har man prøvet både hopper der viser bunst selvom de er drægtige (senest ved foling i denne sæson) og det modsatte hopper, der ikke viser brunst selvom de er tomme.

3
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  29-08-2014 21:09

Trådstarter; Jeg synes faktisk jeg svarer stille og roligt, og holder mig fra at svare fordømmende eller nedladende, men din kommentar "klap lige hesten og pas dine egne" - er det virkeligt nødvendigt bare fordi man debatterer i et debatforum? Hvis man spørger om andres råd og meninger, så skal man efter min mening kunne tåle at høre på andre der har en anden mening end en selv.

 

Uden at vide det med sikkerhed, så tror jeg ikke mange islænderavlere eller connemareavlere der avler på naturlig vis ville sætte en 18 årig hoppe i fol for første gang. En 18-årig førstegangshoppe der måske skulle fole med tvillinger kunne man godt forestille sig ville give flere komplikationer, end hos en hoppe der skulle fole som 4 eller 5 års, plus det faktum at der netop som Metjen skriver nok ryger et par hopper eller to, eller føl, i den mere naturlige avl.

 

Ydermere er jeg godt klar over at en scanning ikke er en sikring mod tvillinger, men så har man da gjort alt hvad man kunne. Og når man som lang de fleste af os ikke har hopper der er i samme gode fysiske form som hopper der lever i naturen, så synes jeg at vi skylder dem at gøre det vi kan. Dette er jo et udtryk for min personlige mening, og jeg skriver det ikke for at fordømme nogen der ikke vil scanne, jeg siger blot hvad jeg synes - og jeg forsøger at gøre det på en faglig korrekt måde, for det er nu engang det jeg er vant til.


Sælges: Velgående, smukt hingsteføl e. Fürstenball. Mor er ERDH Heslegård's Laxmi e. Heslegård's Louis, hun er mor til S-hest i dressur, samt flere succesfulde, unge rideheste

www.stutterikrone.dk

14
0
Svar på denne tråd
 
 Sjovt nok
Forfatter: 
Dato:  29-08-2014 22:49

Jo Reni, jeg opfatter din måde at ytre dig på som værende dømmende og nedladende. Du bruger udråbstegn, og "man bruger ikke en vallak...." " ved du godt..." " jeg tror ikke at avlere ville ifole en 18 årig hoppe" Det er meget vurderede og dømmende. Og hvis du ikke ved det hvorfor skal du så nævne det?

 

Nu forstår jeg så bare ikke hvorfor I bliver ved med at skrive om tvillinger - tillinger er mest udbredt blandt DV avlere hvor hopperne proppes med hormoner.

 

Sig nu heller ikke at der ikke ryger hopper i avlen hos de avlere der benytter sig af scanning og insimenering.

Jeg er overbevist om at en 18 årig førstegangs sund, stærk, rask og rørig Connemara hoppe kan klarer en foling bedre end en dv hoppe der skal fole sit føl nummer 10 - 11-15

 

Jeg har ikke hørt om tvillinger inden for Connemaraavlen. Det forekommer muligvis, men er uhyr sjældent - egentlig ret tankevækkende. Hvem er det så der påfører hopperne den tvilling belastning.... det gør avlerne i økonomiens tegn.

 

Dejligt at der kommer nogle gode historier frem om hvordan jeres hopper opfører sig når de er i fol.

 

Det er også rigtig nuanceret at læse at der er forskellige sandheder om scanning og hvad de viser. Jeg har også hørt om et tilfælde hvor den ene tvilling lå i skyggen af den anden og det blev derved ikke opdaget, der var tvillinger...på en DV hoppe.

 


Frederikshåb Miniput-Ridning

for børn i alderen 3-9 år. I weekender og ferier

Værelse på 50 kvm med eget køkken, bad/toilet og indgang udlejes pr. 1.9. 3000,-

 

0
11
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  30-08-2014 00:11

18 år er meget sent at ifole en hoppe for første gang. Jeg ville ikke gøre det.

 

Risikoen for tvillinger er størst når den er hormonbehandlet, så du burde få den scannet for tvillinger for en sikkerheds skyld. Det er da det mindste du kunne gøre, når du har valgt at ifole den for første gang i så høj en alder.

 

Charlotte

 


Heste lyver aldrig

4
0
Svar på denne tråd
 
 Undskyld
Forfatter: 
Dato:  30-08-2014 06:34

Men hold nu snut om dit tvilling og dv og hormoner...

 

De gange jeg har haft hopper drægtige med tvillinger har der ikke været skyggen af hormon indblandet, den der var ikke dv viste sig at gøre det hver gang...

 

 

og selvom din hoppe 'kun' stod med et stort æg ved sprøjtningen kan du så være sikker på at der ikke var et æg på 3 som den også har sluppet ?

 

Jeg kan huske et år hvor Charlotte stod med en hoppe drægtig med trillinger fordi hingstens sæd var så levedygtig.

 


 

 

www.stenhedegard.dk

 

 

Halmpiller sælges

 

 

Horselux hestefoder og Blue Hors totalpleje

 

 

Venter 4 welsh føl i 2015 alle er til salg

 

6
0
Svar på denne tråd
 
 Gode historier der der mange af
Forfatter: 
Dato:  30-08-2014 07:33

Hvorfor bliver nogen ved med at komme med alle skræk scenarierne. Metjen, Nej jeg vil ikke lade være med at komme med min Holding om DV avl, lige som du har lov til at komme med følgende postulat " De fleste af dem der avler 'naturligt' tager det ikke så tungt hvis der ryger en hoppe eller et føl. Og dem der kun har en enkelt eller to hopper de garderer sig nok også bedst muligt..." Du er også vurderede og bedømmende, uden en faglig dokumenteret viden, det er jo noget du bare tror ikk - det er da en utrolig arrogant Holding at have til andre der ikke lige hopper på maintream bølgen inden for industri DV avl.

Bryder mig egentlig ikke om at blive snuttet, vil du tale ned til mig?

 


Frederikshåb Miniput-Ridning

for børn i alderen 3-9 år. I weekender og ferier

Værelse på 50 kvm med eget køkken, bad/toilet og indgang udlejes pr. 1.9. 3000,-

 

0
7
Svar på denne tråd
 
 Du milde en tråd
Forfatter: 
Dato:  30-08-2014 09:09

Hvor blev den gode stemning af?


Mvh Charlotte

 

Besøg os på..

www.staldl.dk

 

- Super skøn hoppeplag efter Churchill sælges.

 

2
0
Svar på denne tråd
 
 jeg tror det
Forfatter: 
Dato:  30-08-2014 14:13

Jeg tror det hele kommer sig af at du skriver du er for nærig til at tilkalde dyrlægen, og så tænker folk jo hvorfor lægge føl i hvis man ikke regner med der vil komme omkostninger for det skal man nok ikke regne med der ikke gør.

Tror hvis der ikke havde stået den lille detalje om at være for nærig til at tilkalde dyrlægen, at snakken havde været en anden.


Merete Bertelsen

www.lucard.dk

8
0
Svar på denne tråd
 
 Connemara
Forfatter: 
Dato:  30-08-2014 18:01

Nu er det faktisk connemaraføl jeg har lavet de sidste par gange, og jeg kender også en del avlere - og jo de scanner faktisk deres ponyer. Så hvor har du fra, at de ikke gør det? eller avler naturligt, som du kalder det

 


Mvh

Mette

 

 

Skøn hestevenlig opstaldning i Kolding

 www.lille-hovgaard.dk

 

Vi har en ledig plads pr. 1. september

 

7
0
Svar på denne tråd
 
 clvhbkæjnlkæl
Forfatter: 
Dato:  30-08-2014 21:52

Undskyld jeg griner men "snut"..hahaha..hvor kom den fra? Kan godt forstå TS ikke gider "snuttes" hahah


Folealarm udlejes.

Trailer udlejes på Fyn.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Fuldblod
Forfatter: 
Dato:  31-08-2014 11:24

Anlægget for tvillinger kommer fortrinsvis fra fuldblod, og derfor er også Connemara ganske udsat, da de indeholder en del fuldblod. Vores gamle Connemara-hoppe havde tvillinger inden vi købte hende, dog begge levende.

4
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  31-08-2014 17:53

Jeg har haft tre hopper som ofte står med tvilligedrægtigheder, og de ser ikke skyggen af hormoner! Så bare fordi man avler DV propper man da ikke sine hopper med hormoner.

 

Opgiver denne tråd, synes den er kørt helt af sporet.

 


Sælges: Velgående, smukt hingsteføl e. Fürstenball. Mor er ERDH Heslegård's Laxmi e. Heslegård's Louis, hun er mor til S-hest i dressur, samt flere succesfulde, unge rideheste

www.stutterikrone.dk

9
0
Svar på denne tråd
 
 Halløj...
Forfatter: 
Dato:  01-09-2014 18:26

Jeg havde egentlig bestemt mig for ikke at blande mig i denne tråd, men da connemara'en nu er blevet blandet ind i det, kan jeg ikke lade være.

 

Vi venter 6 Connemaraføl og 1 DV føl til næste år - ALLE er de blevet scannet. Alt andet ville være fuldstændig uansvarligt. Uanset at din teori om den "naturlige" avl måtte holde stik eller ej.

 

Én gang har vi stået med en connemarahoppe drægtig med tvillinger, hvilket hurtigt blev opdaget og "ordnet" netop grundet scanningen.

 

Desuden må det da være en pine at skulle vente i knap et år, før svaret på hoppens drægtighed kommer (eller ej).
Derfor får vi også håndprøvet alle hopper til efteråret, så vi kender det nøjagtige antal føl, vi har i vente.

Mvh Anna


Skærgården Connemara

Seriøst opdræt af særdeles velgående, funktionelle og smukke ponyer
Lejlighedsvis salg af veluddannede og ridelige ponyer

 

www.skaergaarden.dk

9
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider