Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

 Dømmes der stamtavler?
Forfatter: 
Dato:  02-09-2014 10:02

Hej

 

Det er mange år siden vi har fået kåret en hest, da det er ridning jeg går op i og ikke avl som sådan, men har jo lagt mærke til der er blevet ændringer med dressur betonet og spring betonet, men så er min tanke så er det stamtavler de dømmer på? altså hvis en hoppe med en super springafstamning stiller op i dressur fordi den er hamre godt gående så vil den måske ikke få de karaktere den er til fordi stamtavlen siger det må den ikke for det er en springhest, og så omvendt med dressur hesten der kan springe?

Eller dømmer de kun det de ser og ikke stamtavler?

Har nogle erfaringer med det?

 

Kan huske for mange år siden jokede vi med at dommerene ikke skulle have lov at se afstamning eller hvem der ejede dem men kun om de havde kåret led til at gå i For, DS eller DH og så skulle de bare have et nr. og nogle faste mønstre, men det var bare jokes.


Merete Bertelsen

www.lucard.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hej hej
Forfatter: 
Dato:  02-09-2014 13:27
Jeg tror ikke der kigges meget på afstamning for hoppes vedkommende. Det gør der selvfølgelig ved kåring af hingste. dog tror jeg at nogen kommer lettere til medalje og kåret hingste end andre. Men generelt syntes jeg og har selv kun oplevet fair kåring resultater.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Måske-
Forfatter: 
Dato:  02-09-2014 14:50

Jeg har ikke førstehåndserfaring - men har hørt avler klage over at den nuværende opdeling i spring - og dressurbetonet gør det sværere at komme igennem nåleøjet med heste, som både reelt -og på papiret er 'dobbeltbegavede'.

 

Omvendt var der da en af hingstene i årets prøver som stillede til rideprøve i begge dicipliner, så vidt jeg husker?

 

MH Nana

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider