Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

 heste ikke i hestedata
Forfatter: 
Dato:  23-07-2014 21:33

Jeg har kigget lidt efter en trakehnerhopper til avl og selskab. Men der er nogle gange jeg ikke kan finde dem i hestedata. Er det fordi de er udenlandsk registrerede, eller er det papirløse dyr? Jeg troede at alle heste i Dk skulle registreres hos LR.

 

Jeg ved jeg kan spørge sælger, men min interesse afhænger tit af om jeg kan lure lidt mere på hvad det er for en hoppe inden jeg kontakter, og så undrer det mig også generelt

 


I am not young enough to know everything (Oscar Wilde)

~

0
0
Svar på denne tråd
 
 De tyskeH
Forfatter: 
Dato:  23-07-2014 21:49

Heste er ikke i LR medmindre der er en der har betalt for at få dem oprettet der, enten pga stævner eller kåring oftest.


 

 

www.stenhedegard.dk

 

 

Halmpiller sælges

 

 

Horselux hestefoder og Blue Hors totalpleje

 

 

Ungheste sælges

Se min præs

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 registrering
Forfatter: 
Dato:  23-07-2014 22:55

så hvis både mor og far er tysk kåret kan føllet godt være registreret i Tyskland - selv om det er født i DK?

 

jeg lærer noget nyt hver dag - tak


I am not young enough to know everything (Oscar Wilde)

~

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jep ...
Forfatter: 
Dato:  23-07-2014 23:00
Ofte er for eksempel holstenere registeret i Tyskland og bliver først registret i DK når de skal gå stævner eller til kåring

Mette Stelmach


med de skønne pletter
Sartors Simply the Best og Rughavens Shadow


*** RIP ***

Cappucino

01.06.03 - 17.06.10

RIP

Quinar's Lovespot
22.04.00 - 30.05.11

*** Mine Engle ***

1
0
Svar på denne tråd
 
 Mine føl
Forfatter: 
Dato:  24-07-2014 07:20

De sidste 5 år er det kun et af mine varmblodsføl der er blevet registreret på Videncentret og så mine ponyføl.

 

Enkelte af varmblodsføllene vil du alligevel kunne finde på HesteData, da bedækningen har været indberettet og jeg så har meddelt at hoppen har folet, men også at jeg ikke ønskede føllet registreret. Alligevel har de oprettet dem og tildelt dem et nummer. Siden er den ene 5-års blevet oprettet som konkurrencehest, og der har de ændret den oprindelige ikke-regisrering de har lavet til den korrekte udenlandske registrering.

 

Hvis du kigger på min 1-års hingst og årets hoppeføl, så er begge forældre faktisk DV-kåret, men de er også Hannoveranerkåret, og jeg har valgt at føllene skulle hannoveranerregistreres.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider