Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

 Os med Sezuanafkom - vær nu fremsynet!
Forfatter: 
Dato:  12-07-2014 19:53

Jeg har selv lige fået et Sezuan afkom og det har ført til følgende undring og tanker:

 

1)Jeg er overrasket over, hvor få afkom, som er til salg efter ham, nu hvor der virkelig har været "slåskamp" om sæden efter ham!

 

2)Jeg kan tydeligt mærke skepsisen i forhold til OCD diagnosen - husk nu at få føllet uanvendelighedsforsikret inden det er 45 dage gammel for så dækker den også OCD (hvis man skulle være så uheldig) - og i mit forsikringsselskab kan en køber overtage forsikring.

 

Lad os nu være smarte og tænke os godt om. Håber det bedste for alle os med Sezuan-dimser.

 

De bedste hilsner Sus

0
2
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  13-07-2014 13:12

jeg er en af dem som har fået et hingsteføl efter Sezuan - han er til salg,men ikke annonceret fordi jeg har fået henvendesler fra to store hestefolk,som gerne vil se ham. så vi skal lige have vores kalender til at passe sammen. så det håber jeg går igennem.

 

hvem har du forsikret hos?? jeg har hos alm brand og der er OCD med såfremt man har dem forsikret inden for 35 dage.

 

også er han begyndt at få podo care fra pavo,samt han går på døgnfold på bakket folde.hoppen fodres ligeledes med pavo.


HINGSTEFØL EFTER SEZUAN/DAMSEY/MICHELLINO SÆLGES

 

SAFEMATE FOLE ALARM MED GMS MODUL UDLEJES

1
0
Svar på denne tråd
 
 dumdidadej
Forfatter: 
Dato:  14-07-2014 07:04

Hvor dejligt Anja - krydser fingre for, at de kan lide ham

 

Jeg er også på vej ind i Alm. Brand, men den forsikring du skriver om er vel "bare" liv/dødforsikring? og en evt- OCD diagnose fører vel næppe til akut aflivning, derfor må det vel være uanvendelighedsforsikringen vi bør have fat i - eller er der noget jeg helt har misforstået?

 

Hilsen Sus

1
0
Svar på denne tråd
 
 Forsikring
Forfatter: 
Dato:  14-07-2014 11:34

Hvis du skal have gavn af at forsikre dit føl hos Alm. Brand, så skal det både uanvendeligheds- og sygeforsikres inden de 35 dage. Alm. Brand udbetaler IKKE Uanvendelighedsforsikringen bare fordi føllet har OCD ej heller selvom det er halt af det, men man kan via Sygeforsikringen få føllet opereret. Så må man bare håbe på efterfølgende at man kan få det solgt.

4
0
Svar på denne tråd
 
 Sezuan føl
Forfatter: 
Dato:  18-07-2014 08:08

hej

 

Ja jeg er jo en af dem som ikke tør bruge en hingst som Sezuan...

og det er selvfølgelig pga OCD.

 

Og slet ikke efter en dyrlæge fortalte mig at hun har aflivet de første 10 stk efter ham pga OCD.

 

Men det er nogle super fine føl man ser efter ham....

 

Jeg vil bare sige held og lykke til jer der tager chancen.

 

 

VH Tine

 

3
2
Svar på denne tråd
 
 Lyder tvivlsomt
Forfatter: 
Dato:  18-07-2014 08:51

Selvom jeg heller ikke vil bruge Sezuan pga min frygt for OCD, så tvivler jeg på at de mennesker, der har brugt en formue på at få insemineret med ham, ikke skulle bruge de ekstra penge og så få afkommene opereret hvis de skulle vise sig at have OCD. Hans afkom er jo fine og hovedparten vil med stor sandsynlighed kunne bære den ekstra udgift.

3
1
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  24-07-2014 08:00

Jeg har et hoppeføl på 4,5 måneder efter ham på min OCDfrie Romanov hoppe. Hun er til salg, dog ikke rigtig annonceret endnu, da jeg lige skal have lavet video og nogle bedre billeder.

Hun bliver vist ret stor, for allerede nu er hun 134 i stg, og kun 4,5 måneder...

Hvor store er jeres??

 


Mette

 

Elbækgaards Roma Nova

 

Sælges:

DV hoppe (e. Aljano), 165, 6 år

DV hoppeføl efter Sezuan/Romanov født 10/3-2014

 

RIP Højvangs Lumina 28/8-2013

0
0
Svar på denne tråd
 
 aeeh 10 stk
Forfatter: 
Dato:  24-07-2014 09:14

aeeh 10 stk en dyrlæge har aflivet efter samme hingst? det lyder da vist en anelse vildt, kan det nu også passe som os jyder ville sige.


Merete Bertelsen

www.lucard.dk

5
0
Svar på denne tråd
 
 dumdidadej
Forfatter: 
Dato:  24-07-2014 15:42

Bianca1: Nemli ja - lige mine tanker

 

Mette A: Min er først på vej til 3. uge, så for tidligt til at danne sig et indtryk heraf - men hold da op nogle lange stænger hun har fået.

 

Hilsen Sus

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider