Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Alt om andre dyr

 Brystben stikker ud
Forfatter: 
Dato:  11-06-2016 08:53

Felix nåede at være ude i knap 2 minutter i går før han kommer ind igen, uden at jeg bemærker en ændring i hans opførsel.
Da jeg dog så vil løfte ham, jamrer han dog en smule og jeg mærker så, at hans brystben stikker temmelig langt ud

Jeg ringer straks til dyrlægen, der siger hun kan være på dyrehospitalet 30 min senere - I bilen begynder han at virke alt for rolig og afslappet (jeg plejer at have en kat der stresser ved det mindste) og han ligger utrolig meget ned. Han siger stadig fra når jeg prøver at løfte ham.
Hun undersøger ham meget grundigt, og det viser sig at han også har feber (39.3) foruden brystbenet.
Dyrlægen kan dog trykke ham overalt uden problemer, så hun mener ikke at det i første omgang er nødvendigt at tage røntgen. Jeg har nu smertestillende og penicillin til de kommende dage. Derudover skulle der inden for kort tid gerne ske forbedringer.

Han spiser og drikker som normalt og har ligeledes været på kattebakken.

Dog er han stadig meget mat og virker trist/ked af det. Han er ikke lige så varm som i går aftes, så temperaturen må være faldet.
Adfærdsmæssigt er han som en helt anden kat.

Er der nogen der før har oplevet noget lignende? Kan sagtens finde andre historier med brystben der stikker ud, men ingen der er kombineret med feber.


Simone & Glibings Hulder 

 

Den smukkeste stjerne på himlen

Madison Søttrupgård

 

Hulder kan nu også følges på Facebook

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Traume?
Forfatter: 
Dato:  11-06-2016 18:42
Jeg synes det lyder meget skummelt.


1) Jeg kan ikke komme i tanke om andet end et traume, der kan ændre brystbenets position. Hvertfald hos mennesker, og jeg er doktor for de tobenede.
Af og til kan ting se mærkeligt ud, fordi der er sket noget som skaber en illusion. Jeg ved ikke om der er sket noget, som kan skabe den illusion at brystbenet stikker ud? Hvis dyret er hårdt presset pga svær åndenød, og alle muskler bruges til at trække vejret, kan det eller andet skabe den illusion? Jeg ved det ikke.

2) Feber er ikke ensbetydende med infektion. Andre sygdomme eller skade kan sagtens udløse feber. Fx hoftebrud kan give temperatur stigning op temp 38.0-38.5 bare pga det traume + OP.

Jeg håber at din kat får det bedre. Jeg frygter bare, at behandling for lungebetændelse ikke gør det.
Men det er et godt tegn at den spiser og drikker.
Jeg havde overvejet en second opinion.
Evt bare tlf opkald til vagtdyrlægen, passer tingene sammen for en anden
dyrlæge?
Jeg er ikke dyrlæge, måske er det klassisk forløb for en kat med lungebetændelse?
0
0
Svar på denne tråd
 
 Hülle dulle
Forfatter: 
Dato:  12-06-2016 13:51
Altså dyrlægen mente, at Felix i de få minutter han havde været ude, må været faldet ned FRA noget, med PÅ noget eller klemt.
Han så ikke ud til at have været i slagsmål - hvilket jeg heller ikke ville kunne have forestillet mig.

Han trækker vejret som han skal - den eneste ændring er bare det fremskudte brystben.

Behandling for lungebetændelse?
Penicillinen må være for feberen og det smertestillende for at holde ham smertedækket i forbindelse med brystbenet.

Det var vagtdyrlægen jeg havde fat i, i fredags.

Felix har det dog meget bedre i dag. Virker slet ikke så varm mere, snakker igen og hans øjne virker mere friske.
Han er dog stadig meget forsigtig når han skal op/ned fra vinduet, vælger at hoppe fra skammel til radiator før vidueskarmen i stedet for direkte op. Derudover sover han også stadig en smule mere en han plejer.

Vil dog ringe til dyrlægen igen i morgen og få styr på, om det alligevel ikke ville være smart at få det undersøgt med røntgen, bare for at være på den sikre side.

Simone & Glibings Hulder 

 

Den smukkeste stjerne på himlen

Madison Søttrupgård

 

Hulder kan nu også følges på Facebook

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider