Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hesteejendomme

 Bedste råd når der laves hø - rådyr -kid
Forfatter: 
Dato:  21-05-2015 20:28

Som overskriften siger,hvad er jeres bedste råd til at undgå de kære små kid i klipperen når der klippet af til hø og Wrap?


Line

 

Nu med

 

Hyggebo´s Contini DV

Yosin vest lyshøj OLH

Tronkærs Unni OLH

Oldenborggaardens Karivo OLH

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 nnnnnnnn
Forfatter: 
Dato:  21-05-2015 21:10

-Vent til slut juni, der er råkiddene så store, at de vil rejse sig og flygter når traktoren kommer.

observer rådyrenes adfærd, så kan du ofte have en ide om, hvor rålammet er lagt, og gå så marken igennem med hunde og masser af "menneske lugt" dagene (flere)inden marken skårlægges.Få evt lokale jægere ud og hjælpe.

-giv traktorføren besked om, hvor du tror dyrene kan gemme sig, så kan han bruge spec. kæder til at skræmme dem væk med.

-observere efter skårlægning om rovfuglene kredser over et sted, -der er sandsynligvis et dødt dyr, som ikke må komme i wrappen.tag hunde med til at afsøge e døde dyr., Hvis du finder afskårne lemmer fra rådyrkid overvej at kassere stykket rundt om!!!!!

 

Personligt venter jeg altid til slut juni, idet jeg får den bedste hestekvalitet, og undgår ovennævnte problem. Er gift med en jæger,som gerne bruger mange timere på at beskytte de vilde dyr...

 


DV og Taf opdræt sælges.

http://www.rytteropstilling.dk

2
0
Svar på denne tråd
 
 Sådan gør vi
Forfatter: 
Dato:  21-05-2015 21:22

Måske jeg lige skulle skrive hvad vi gør :)

 

  • Aftenen før binder vi bånd i hegnet og slår pæle i med plastik
  • aftenen før søger vi området af med schweizer hund
  • vi køre rundt med atv og larmer aftenen før
  • Samme dag om morgenen køre vi igen rundt med et truthorn - sådan et man bruger til foldboldkampe
  • når de kommer og slår af, køre vi foran traktorenen på atv for at kigge efter de små kid.

sidste år - løb de ud i sidste øjeblik :(

 

for ro tre år siden klippede vi to der døde med det samme, og jeg var død ulykkelig

 

Hun flytter dem, og nogen gange flytter hun dem rundt i marken andre gange ud af marken for at komme igen

 

  • Når vi har slået af kommer Schweizer hund igen
  • og vi kigger efter de sorte fugle

Kan man stresse dem så meget at de vælger at forlade sit kid for altid ?

 

Som om du nævner at jo senere på året jo bedre, så det vil vi satse på i år


Line

 

Nu med

 

Hyggebo´s Contini DV

Yosin vest lyshøj OLH

Tronkærs Unni OLH

Oldenborggaardens Karivo OLH

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Klip ikke vendesttykket først.
Forfatter: 
Dato:  02-06-2015 19:37
Når man høster og gør andet markarbejde er det almindeligt at starte med forpløjningen, så man laver et vendestykke. Og så tager man da begge langsider!

Lad være med det. Vi mennesker ser det ikke som en grænseoverskridende barriere at krydse, men det gør fasaner, og andet vildt ofte. De vil ikke ud i det åbne, og tøver for længe.

Lad græsset være langt på den side der vender mod skoven / dyrenes flugtveje og kør bare og tag en anden langside.

Jeg er af bondeslægt, i mit liv er kun et kid og et par fasaner gået til på slægtens jord.

6
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider