Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hesteejendomme

 Hvordan fjerner man et loft?
Forfatter: 
Dato:  20-05-2015 19:46

Hej

Hvis nu man har en stald, hvor loftet er for lavt - altså som i en gammel kostald. Hvordan får man så loftet ned? Jeg tænker, så resten af bygningen ikke tager skade


Venlig hilsen

 

M

 

 

Jeg troede ikke, at moderskab var noget særligt. Jeg tog fuldstændig fejl! :)

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvis man ikke....
Forfatter: 
Dato:  20-05-2015 23:28

...er håndværker eller byggesagkyndig hyrer man en sådan inden man foretager sig noget, da langtfra alle lofter kan fjernes uden at destabilisere bygning.

 

Hvis man gerne vil øge lofthøjden, vælger man ofte at grave ud og støbe nyt gulv i stedet for. Uden at have set jeres stald, tror jeg at I ender med dette, da de færreste stalde med loft er bygget så man kan hæve loftet, uden man også skal ændre på spær- og tagkostruktionen = en meget dyr løsning.


Ægte dovenskab er at gøre tingene rigtigt første gang

2
0
Svar på denne tråd
 
 Tak for svar
Forfatter: 
Dato:  21-05-2015 18:46

Selvfølgelig kommer der en bygningskonstruktør indover. Jeg tænkte mere på selve processen. Altså naboejendomme fik det gjort i deres stald, hvor man lod spærene og alt det bærende være, og så kom selve murværket ned.


Venlig hilsen

 

M

 

 

Jeg troede ikke, at moderskab var noget særligt. Jeg tog fuldstændig fejl! :)

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hmm...
Forfatter: 
Dato:  22-05-2015 19:24

de fleste lofter er jo bygget på tværgående bjælker der både holde loftet, taget og væggene på plads. Så derfor er det en dyr og omstændelig process at fjerne disse loft bjælker, da hele bygning skal have nye bærende elementer installeret.

Derfor bliver du nødtil at starte med at undersøge om loftet indeholder en bærende konstruktion eller ej, da dette er alt afgørende for processen. Hvis Naboen bygning er af samme type som din, er det da bare at svinge forbi dem og spørge?

Vi har også et loft vi gerne vil have hævet, men vores loft bjælker er en bærende konstruktion og derfor kan det bedre betale sig at bygge nyt frem for at hæve loftet! Så vi graver ud

0
0
Svar på denne tråd
 
 bygge nyt
Forfatter: 
Dato:  28-05-2015 11:20

Hej. Vi havde en overgang samme ide om at løfte loftet (inden 2020) men er gået væk fra tanken igen.(for dyrt, omstændigt og vil aldrig give et optimalt resultat alligeevel)

Har også undersøgt at få gravet ud men så bliver der lidt bøvl med soklen, grund niveauet udenfor mm.. Så nu bliver det en ny stald i stedet... aii hvor er jeg ked af det

God arb lyst hvad end i finder på.


En gang PRE - altid PRE

1
0
Svar på denne tråd
 
 Ikke betale sig
Forfatter: 
Dato:  30-05-2015 10:06

Hej hej

Vi har droppet ideen, da der ville skulle nye spær til, og det ville blive for dyrt. Der bliver bygget bokse i laden i stedet, og den gamle stald bliver så til opbevaring af halm, hø og foder.


Venlig hilsen

 

M

 

 

Jeg troede ikke, at moderskab var noget særligt. Jeg tog fuldstændig fejl! :)

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 xxxxxx
Forfatter: 
Dato:  02-06-2015 21:03

det afhænger af selve tagkonstruktonen. nogle konstruktioner kan man sagtens fjerne loftet fra uden problemer,- andre er helt umulige...

 

fagmand skal ind over...


*** Misssophie


0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider