Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hesteejendomme

 æder pælene
Forfatter: 
Dato:  20-08-2014 07:24

Hej jeg har en hest stående, som bider temmelig meget i pælene på folden, den har spist ½ gennem 2 stk nu!

Den går på døgn fold sammen med 3 andre, om dagen er de en stor flok.

Den er ny, har kun stået her en lille måned.

Først tænker jeg at den mangler et eller andet, det er der råd for, for jeg bruger et ret godt foder så det skal vi nok få rettet op på.

Men nu har jeg tænkt igen, vil det kunne være et stresstegn? Den er jo lige flyttet, 9 år og første gang i en transporter, ny flok osv.? Hvis det er tilfældet vil det jo også løse sig af sig selv.

 

Men hvis nu det ikke er noget der løser sig selv, hvad gør i andre så for at undgå de bider i hegnspælene.


Tilbyder opstaldning i Odense Sø, se præsentation

PT kun 1 ponyboks ledig, venteliste oprettes hvis nødvendigt.

 

Med venlig hilsen

Louise Kløcker

0
0
Svar på denne tråd
 
 sådan en har jeg
Forfatter: 
Dato:  20-08-2014 10:56

hun har alle dage været en pilfinger og der skal bare ske noget.. en vinter da jeg havde de fleste heste på slankekur.. fik de tildelt stråfoder 3 gange dagligt og det passede med de gik et par timer uden mad = perfekt til at holde huldet. men det kostede 4 pæle den vinter incl en hjørnepæl grrrr.. nårh ja så fik jeg en nat sat min cykel "forkert" og næste morgen var sadlen fuldstændig skrællet,...

står hun bundt i en snor skal alt undersøges..

 

men ude på marken blev løsningen at de altså skulle have stråfoder af ædelyst og hele tiden noget at pille i, siden har hun ladet hegnspælene være.. og det betyder så at er ikke er krybbefoder til ponyerne, da de ellers bliver for fede, de må nøjes med mineraler..


Man bliver rig af at have heste.. dog ikke økonomisk..

0
0
Svar på denne tråd
 
 men her
Forfatter: 
Dato:  20-08-2014 12:57

går de jo stadig på græs, dog ret sparsomt græs pga. tørken, men der er da ved at blive grønt igen og der er ca. 4 hektar at boltre sig på ...., men det kan da godt være at det er en form for kedsomhed...


Tilbyder opstaldning i Odense Sø, se præsentation

PT kun 1 ponyboks ledig, venteliste oprettes hvis nødvendigt.

 

Med venlig hilsen

Louise Kløcker

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hårdtræ
Forfatter: 
Dato:  20-08-2014 20:20

...f.eks. akacie, pseudoakacie (robinie) rører de ikke. Det er noget dyrere end trykimprægneret, men holder i mange år, da de heller ikke rådner .


Ægte dovenskab er at gøre tingene rigtigt første gang

0
0
Svar på denne tråd
 
 tak for svar
Forfatter: 
Dato:  21-08-2014 07:13

det vil jeg overveje


Tilbyder opstaldning i Odense Sø, se præsentation

PT kun 1 ponyboks ledig, venteliste oprettes hvis nødvendigt.

 

Med venlig hilsen

Louise Kløcker

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  22-08-2014 01:16

Hos os bruger vi plastpæle:

kinnerup-hesteartikler.dk/shop/hegn- paele-plastik/plastpaele-hvid.aspx

 

Fordelene ved dem er: Der er ingen der bider i dem. Der er intet træk på dem fra snorene, så de bliver trukket skæve. De er fuldstændig vedligeholdelsesfrie..

 

Vi har haft dem i 7 år nu uden nogen problemer overhovedet og har ikke måttet skifte nogle af dem heller..

0
0
Svar på denne tråd
 
 tilføjelse
Forfatter: 
Dato:  22-08-2014 08:21

kom da lige til at kigge på mit hegn i går.. og sørme om alle pæle med Robiatræet er uden bidmærker.. og det er 2. år det hegn står


Man bliver rig af at have heste.. dog ikke økonomisk..

1
0
Svar på denne tråd
 
 Hjortetaksolie
Forfatter: 
Dato:  23-08-2014 20:24

Når vi har en pæle-spiser bruger vi hjortetaksolie i en sprayflaske. Det er der INGEN heste der kan lide at få i munden.

 

Selvfølgelig er det ren symptombehandling og derfor en god ide at give dem strå eller andet at tygge i.

 


Mvh

Mette

 

 

Skøn hestevenlig opstaldning i Kolding

 www.lille-hovgaard.dk

 

Vi har en ledig plads pr. 1. september

 

2
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  25-08-2014 11:18

Hvad med at smide nogle grene fra frugttræer ind til dem? Hvis den vil gnave i træ så giv den noget at gnave i.


"Halløj!" råbte Tigerdyret, og det lød pludseligt så nær ved, at Grislingen ville være sprunget op, hvis Plys ikke rent tilfældigt havde siddet på det meste af ham.


ATTEN'ZION

1
0
Svar på denne tråd
 
 Anja....
Forfatter: 
Dato:  25-08-2014 21:25

Hos os er det forsøgt ved flere pæle-spisere, men desværre har det ikke kureret deres "trang" til pæle, så derfor hjortetaksolie, så de tvinges til at gnave et andet sted.

 


Mvh

Mette

 

 

Skøn hestevenlig opstaldning i Kolding

 www.lille-hovgaard.dk

 

Vi har en ledig plads pr. 1. september

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  25-08-2014 23:33

hovtjære er også godt

har nemlig selv to styks alt ædende krikker, og det koster nogle hegnspæle, eller endnu sjovere en bokskant

så alt træværk i stalden er der sat jern på. ude er de heldigvis ikke begyndt endnu



0
0
Svar på denne tråd
 
 nu er der
Forfatter: 
Dato:  28-08-2014 07:10

kommet hjortetaksolie på pælene og en balle halm på folden og alle kommer ind om natten, og de sidste dage har der været ro på.

Dem der gnavede i pælene stod som de sidste ude, så de har nok været lidt forfrosne og sultne,og mske har det gjort dem frustrede.


Tilbyder opstaldning i Odense Sø, se præsentation

PT kun 1 ponyboks ledig, venteliste oprettes hvis nødvendigt.

 

Med venlig hilsen

Louise Kløcker

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider