Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hesteejendomme

 Lille maskinhal som stald?
Forfatter: 
Dato:  25-08-2014 15:39

Er der nogen her inde der har stald i en maskinhal og kan komme med gode indretnings tips? Evt. billeder af hvordan i har gjort det?

Vi er nemlig i gang med at søge om at opføre en lille maskinhal, der gerne delvis skal bruges til stald. Udgangspunkt er at lave den 10 meter bred, hvor jeg tænker bokse på 3.5x5 og så en staldgang på 3 meter og så løstdrift i den ene ende på 10x5. Men vil meget gerne have nogle input og gode ideer :-)

 

På forhånd tak.

 

Mvh.Julie

0
0
Svar på denne tråd
 
 nyopført hal
Forfatter: 
Dato:  26-08-2014 08:01

jeg har ikke en maskinhal men en muret stald fra 2007- men husk når det er nybyggeri at så skal du opfylde hesteloven mht loftshøjder, lysindfald osv.

 

 

Karina

1
0
Svar på denne tråd
 
 Til Karina....
Forfatter: 
Dato:  26-08-2014 12:31

Tak for dit input. Jeg har været hesteloven igennem og denne er grunden til vi vil bygge nyt. Jeg forstår nemlig loven som at vi faktisk skal overholde disse krav uanset om vi bygger nyt eller ej, da der ikke har været heste på gården tidligere = der har ikke været etableret hestehold før den 1. juli 2007 - er dette ikke korrekt forstået?

Det vil kræve meget at få den gamle stald bygning til at leve op til de nye krav, og derfor tænker jeg at vi vil få mere for pengene ved nybyggeri.

1
1
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  26-08-2014 12:33

Hvor bor du henne i landet?

 

Både min nabo og jeg har hestestald i maskinhuse/stålhaller, så du er velkommen til at komme forbi og se - og høre hvad der fungerer og hvad der ikke gør.

 

Vi bor mellem Århus og Randers, ikke så langt fra E45


Sælges: Velgående, smukt hingsteføl e. Fürstenball. Mor er ERDH Heslegård's Laxmi e. Heslegård's Louis, hun er mor til S-hest i dressur, samt flere succesfulde, unge rideheste

www.stutterikrone.dk

2
0
Svar på denne tråd
 
 Til Reni...
Forfatter: 
Dato:  27-08-2014 13:07

Jeg bor på midtsjælland, så det er desværre ikke lige om hjørnet.

 

Men ville være rigtig rart at se en sådan hal i funktion inden vi går igang, så vil meget gerne have lov til at vende tilbage til dig, da jeg højst sandsynligt skal en tur til det jyske og se på hest i løbet af vinteren. Er jo dejligt med sådan et tilbud - så håber jeg må vende tilbage? :-)

 

Men har du nogle hurtige gode råd, til nu, hvor vi kun er i den indlende tegne og planlægnings-fase?

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  28-08-2014 08:45

Du er altid velkommen.

 

Min løsdrift er lavet i den ene ende, med udgang i gavlen mod nordøst, for det er sjældent vinden kommer derfra, og vores have giver også en del læ her. Løsdriften er 14 gange 8,5, og med to udgange så ingen heste bliver klemt inde. Jeg tror en dybde på 5 meter som du skriver er for lidt, for så kan de ikke gå bagom dm der står ved forværket. Jeg har op til 7 heste i løsdriften i dagtimerne, og så kommer den værste madamme på boks om natten, samt den der er lavest i hirarki, og så er der 5 tilbage til natten i løsdriften, og det fungerer super.

 

Jeg har købt bokse med 4 sider, også kan hele bagvæggen åbnes og trækkes ud på et hjul, så vi kan muge med traktor. Løsdriften muger vi også med traktor, her fjerner vi hele det midterste af forværket.

 

Vand er frostfrit Buvette med flyder.

 

Wrap gives med traktor i en stor foderhæk med tag, den står på en bunke sand et højt sted på folden. Hø får de inde til natten.

 

Vi har indkøbt HIT-riste til at lægge på stykket foran udgange til løsdriften, men har ikke haft tid til at lægge dem endnu, så svigerfar har hver vinter hentet et læs grus og smidt på, det fungerer fint.

 

Husk at sætte plads af til foder, hø, udstyr, et sted til smeden/strigleplads osv.


Sælges: Velgående, smukt hingsteføl e. Fürstenball. Mor er ERDH Heslegård's Laxmi e. Heslegård's Louis, hun er mor til S-hest i dressur, samt flere succesfulde, unge rideheste

www.stutterikrone.dk

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider