Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hesteejendomme

 Naboen pløjer ind på grunden
Forfatter: 
Dato:  23-08-2014 12:24

Hej alle.

Vores have ligger ud til åben mark hvor han pløjer, sår osv ind på vores grund. Vi havde i den ene ende skelpæl (som blev revet ned ved et uheld med traktoren) og i den anden ende ingen. I de tre år vi nu har boet her er der ca. 2 m (på det bredeste stykke) pløjet ind. Vi vil nu sætte et hegn op for at sige "hertil, og ikke længere" men i realitteten ved vi ikke hvor pælene oprindeligt har stået. Bonden (naboen) som har marken er også sælger af gården i sin tid og han er ikke til at snakke med, (han mente i sin tid at skellet omkring gården var hans ) så hvad gør vi nu? At få en landmåler ud er ikke det der lige pt. er på budgettet og sætte et hegn op, fra hvor vi tror skellet har været i sin tid, er også lidt farligt hvis vi nu skal flytte det igen (Skellet er omkring 60 m) Men kan blive en nødvendighed.

 

Nogen der har nogle guldkorn tager vi gerne i mod?

 

Mvh.

Sandra C


Rideveninde søges & FULDopstaldning tilbydes

7 års allround Trakhner hoppe sælges, byd evt. byt med kat. 1 vallak

- Forsvunden pony efterlyses-

0
0
Svar på denne tråd
 
 ejendomsmægler ?
Forfatter: 
Dato:  23-08-2014 14:13

Hvis en landmåler er udelukket kunne du måske snakke med den ejendomsmægler I købte af ?. Der må kunne findes en tegning over ejendommen og jorden et sted, som man så kan måle ud fra ?.Nogle landmænd er temmelig umulige hvad angår skel, de tror alt skal opdyrkes :-). For øvrigt er det, så vidt jeg ved, ulovligt at fjerne en skelpæl, så hvis landmanden har pløjet den ned ved et "uheld" skal han vel bekoste en ny fra landmåleren ?

Mvh Anni

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  23-08-2014 18:25

På kort og matrikelstyrelsens hjemmeside burde i kunne finde et kort over jeres matrikel og så er det bare op med et hegn.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 xxxxxxxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  23-08-2014 20:03

Jeg er for år tilbage uddannet ved Hedeselskabet,- det er korrekt at det er ulovligt at fjerne skelsten, det er også ulovligt at pløje, så, kører gødning ud helt op til skel specielt op til (anden mands) beboelse,- i den forbindelse mener jeg der er en regel med et bestemt antal meter, der skal overholdes. Desuden kan man ikke "eje" et skel,- Et skel er en markering mellem 2 matrikelnumre.

 

Når vi var ude for at måle op, havde vi et fixpunkt fx hjørnet af en nærliggende bygning, et brønddæksel eller midten af nærmeste vej og derfra kunne vi så måle os frem til skel,hvis vi ikke kunne finde skelstenen. I kunne jo forsøge det samme.

Hedeselskabet ligger inde med alt hvad der er blevet lavet af markkort, vandløbskort, drænkort osv de sidste 100 år. Så hvis jeres ejendom har været et aktivt landbrug, så har de højst sandsynlig (målfaste)kort liggende med skel tegnet ind som I kan købe en kopi af. I skal opgive sogn, ejelav og matrikelnummer, det står på jeres skøde. Jeg går ud fra at skellet ikke er blevet ændret i forbindelse med købet af jeres ejendom ( Det sker ikke ret tit, da det er dyrt).

0
0
Svar på denne tråd
 
 Naboen pløjer ind på grunden
Forfatter: 
Dato:  23-08-2014 23:14

Tak for alle svar.

 

Det var min mand der var kommet til at køre den eneste skelpæl ned og havde ikke set det før nu. På den ene langside holder bonden en fin linje men det er kun fordi jeg har lavet en jordvold op til skellet men det er på vej ind i haven problemet er.

Jeg har prøvet at finde lidt rund på matrikelstyrelsens hjemmeside men uden held. Nogen der evt kunne hjælpe, der kender til den?

 

I alle de papire vi kan finde på egendommen er det fint tegnet ind på markkort osv. men det viser ikke præcist hvor skellet går.

Jeg har prøvet at sætte markkortet ind så i kunne danne jer et indtryk af det. men min tekniske snilde fungere ikke til dette skulle i have lyst er det matrikelnr. 2e - Karlby By, Glenstrup under Mariagerfjord kommune. Det er der hvor der går zigzag nederst i billedet.

 

Det ender ski nok med at vi bare sætter hegn op og så må vi tage konfrontationen med ham hvis han mener vi har taget noget af hans jord

 

Mvh.

Sandra C


Rideveninde søges & FULDopstaldning tilbydes

7 års allround Trakhner hoppe sælges, byd evt. byt med kat. 1 vallak

- Forsvunden pony efterlyses-

0
0
Svar på denne tråd
 
 Mit bud
Forfatter: 
Dato:  24-08-2014 10:44

hvis det er den rigtige ejendom.

 

Billede

 

På Danmarks Miljøportal kan du finde de oplysninger du søger.

 

Hvis du har eller kender en som har en nøjagtig GPS så står GPS kordinaterne i firkanten (har sat rød cirkel om) præcis. :)

 

Billede

 

For at få den værktøjslinie frem skal i trykke på det ikon med fed rød cirkel om. :)

 

Billede

 

I kan skifte kortene så i får et billede af forskellige år frem. Det kort som der står 2012 på, er fra inden høst 2011 altså det år hvor i købte, må det være. :)

 

Har jeg ikke forklaret mig godt nok så spørg igen.

 


~ Anette

 

Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet!

 

You are the architect of your life..

 

INGEN er rig nok til at miste en ven!

 

Man skal ikke gå ned på former. ;-)

 

Frieser hoppe sælges.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Naboen pløjer ind på grunden
Forfatter: 
Dato:  24-08-2014 14:45

Ahhhmen altså hvor er i bare gode

Anette: Ja det er vores ejendom (da den så værst ud med ombygning) Tror lige jeg får manden til at se på det og så skal vi nok spørge hvis vi ikke kan hitte ud af det.

 

Det bliver et så kraftigt hegn at skulle han køre på med sprøjten går HANS ting i stykker og ikke vores. Åhh hævnen er sød

 

mvh.

Sandra C


Rideveninde søges & FULDopstaldning tilbydes

7 års allround Trakhner hoppe sælges, byd evt. byt med kat. 1 vallak

- Forsvunden pony efterlyses-

2
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider