Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hesteejendomme

 Bekæmpelse af Padderokke.
Forfatter: 
Dato:  24-05-2014 20:44

Jeg postede billeder dennne plante i røgt og pleje. Det viser sig at være padderokke. Problemet er at den gror på den ene af vores sommerfolde harr jeg opdaget. Og nu til 1000 kroners spørgsmålet, hvordan fanden bekæmper man den mest effektivt? Det med at hive den op med roden har vist sig at være ret vanskeligt. Den har detm ed at knække lige over roden, og desuden så har jeg læst at roden kan være 1½ meter, også hjælper det jo et fedt at jeg hver 10 gang er heldig at få 5 cm rod med.

 

Nu læser vi lidt rundt, og har blandt andet fundet nogle gamle tråde her på HN hvor folk har ladet padderokker gro i deres fold, og hestene har spist af dem uden problemer, men jeg ved altså virkelig ikke om jeg tør det.

 

Billede

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 De kan..
Forfatter: 
Dato:  24-05-2014 21:59
Bekæmpes med et middel der indeholder MCPA.. M-750 og MCPA er ikke godkendt i græs mere.. Så du skal spørge efter Ariane FG..

Derudover vil jeg snbefale at du får udtaget jordprøver, det kan være for lavt reaktionstal der gør at de trives..

0
0
Svar på denne tråd
 
 Padderok
Forfatter: 
Dato:  24-05-2014 22:27

...trives bedst på sur jord (= lave reaktionstal), så kalkning i efteråret vil nok hjælpe .


Ægte dovenskab er at gøre tingene rigtigt første gang

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tak for jeres svar.
Forfatter: 
Dato:  25-05-2014 08:48

Tak for jeres svar.

 

Jeg tror lidt at vores plan er følgende at hestene ikke kommer ud på hele sommerfolden, men kun den del der er fri, og den angrebne del vil vi sprøjte med Ariane FG. Også en omgang kalk til efteråret, så har det hele vinteren til at trænge ned og gøre jorden dejlig sød. (Det må jo være det modsatte af sur jord. )

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider