Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hesteejendomme

 Hvad er dette for en plante?
Forfatter: 
Dato:  18-05-2014 21:56

Hvem kan hjælpe? Hvad er dette for en plante/ukrudt?

 

Tænkte først på kamille, men de dufter af ingenting og virker meget bløde i stænglerne/bladene, nærmest som dild?

 

Billede

 


Hilsen Jannie

 

GRAFIKER:

www.nokke.dk

 

HESTENE:

www.sydvillegaard.dk

Øgårdens Sammie RDH

Wendy Klint ERDH

Sydvillegaards Fiona

Sydvillegaards Zander

 

CANON EOS 400D SÆLGES

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kamille
Forfatter: 
Dato:  18-05-2014 22:03

Jeg synes også det ligner kamille, fx lugtløs kamille.

 

www.google.dk/ search?client=opera&q=lugtløs+ kamille&sourceid=opera&ie=UTF- 8&oe=UTF-8

0
0
Svar på denne tråd
 
 Bummelum
Forfatter: 
Dato:  18-05-2014 22:17

Tak for svar Charlotte - hvis det "bare" er det, så er det jo fint nok :-)

 

Men der røg muligheden for at lave hø (i første slet), marken blev sået om i efteråret.


Hilsen Jannie

 

GRAFIKER:

www.nokke.dk

 

HESTENE:

www.sydvillegaard.dk

Øgårdens Sammie RDH

Wendy Klint ERDH

Sydvillegaards Fiona

Sydvillegaards Zander

 

CANON EOS 400D SÆLGES

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 hø.....
Forfatter: 
Dato:  19-05-2014 12:06

Jannie hvorfor røg muligheden for at lave hø?? bare den ikke er giftig sker der jo ikke noget den optræder i hø.. du skal nok bare være ekstra opmærksom på at tørringstiden nok er en dag længere hvis de har tykke stængler..

selv har jeg fået en eng til rådighed med masser af skræpper.. denne eng bruger jeg til hø og der skal der bare lige tørres lidt ekstra pga skræpperne.. hestene sorterer dem så fra i høet.. og det er så det..


Man bliver rig af at have heste.. dog ikke økonomisk..

1
0
Svar på denne tråd
 
 Bummelum
Forfatter: 
Dato:  19-05-2014 20:14

Jeg havde Solfaxi urteblanding i alle mine hestefolde, den ene blev lagt om sidste år - men der er en del kamille, og andre urter stadig (de overlever i jorden), og urter får jeg ikke til at tørre - taler af bitter erfaring :-)

 

Så første slet bliver til wrap og forhåbentlig andet til hø.

 

Jeg har en herhjemme, der ikke så gerne tåler wrap (tynd mave) så hende køber jeg hø til.


Hilsen Jannie

 

GRAFIKER:

www.nokke.dk

 

HESTENE:

www.sydvillegaard.dk

Øgårdens Sammie RDH

Wendy Klint ERDH

Sydvillegaards Fiona

Sydvillegaards Zander

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kommen?
Forfatter: 
Dato:  20-05-2014 17:07

Mit første gæt var også lugtløs kamille, men Solfaxi indeholder blandt flere andre urter kommen, som også har sådan nogle fine tynde blade. Den har også en karakteristisk smag og duft, ikke som kommenfrø, men i hvert fald anderledes end dem lugtløse kamille. Du kan i hvert fald se, når der kommer blomster, om de er i skærme (kommen) eller marguerit-agtige.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tak for jeres svar
Forfatter: 
Dato:  21-05-2014 12:12

Jeg vil prøve at holde øje med den - hvis jeg når at se den blomstre (eller om det bliver lavet til wrap inden) :-)


Hilsen Jannie

 

GRAFIKER:

www.nokke.dk

 

HESTENE:

www.sydvillegaard.dk

Øgårdens Sammie RDH

Wendy Klint ERDH

Sydvillegaards Fiona

Sydvillegaards Zander

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Lugtløs Kamille
Forfatter: 
Dato:  22-05-2014 10:47

...er også mit gæt. Vi har dem også og hestene har spist dem i wrappen.Ikke nogen problemer der.

 

Men på afgræsningsfoldene går hestene konsekvent udenom dem - dvs. når en fold er græsset godt ned, står disse og troner og får blomster og smider en masse frø. Grrrr. Derfor slår vi foldene ved foldskifte, så de ikke udkonkurerer græsset.

 

Vi har også lidt kommen i folden, de ligner, men jeg synes ikke de bliver så kraftige som dem på dit billede. Det gør kamillen.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider